طرح درس هدیه های آسمانی چهارم ابتدایی درس همیشه با هم

تومان 10,000

شناسه محصول: طرح درس هدیه های آسمانی چهارم ابتدایی درس همیشه با هم1691281022502 دسته: , , ,

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس هدیه های آسمانی چهارم ابتدایی درس همیشه با هم این طرح درس شامل چهار صفحه ورد قابل ویرایش می باشد که در آن به آشنایی با نماز جماعت و برخی احکام آن پرداخته می شود. هدف این درس، علاقه مندی دانش آموزان به شرکت در نماز جماعت و به جا آوردن آن با رعایت احکام آن می باشد. اهداف رفتاری این درس شامل بیان برخی احکام نماز جماعت، نشان دادن علاقه به خواندن نماز جماعت و انجام آن با رعایت احکام آن، بیان آثار و نتایج نماز جماعت، مقایسه آن با نماز فرادی و گفتگو درباره ی اهمیت نماز جماعت با دوستان می باشد.

برای تدریس این درس، از روش های گروهی، توضیحی و نمایشی استفاده می شود و کلاس به صورت u شکل بر روی صندلی های متحرک قرار دارد. برای انجام این درس، وسایلی نظیر گچ، تخته، کتاب درسی و طناب مورد نیاز می باشند.

نام درس: هدیه های آسمان پایه: چهارم دبستان تاریخ:
عنوان درس: همیشه با هم(درس 5) تعداد دانش آموزان: 25 نام معلم:
زمان : 50 دقیقه
روش تدریس: گروهی، توضیحی، نمایشی

اهداف کلی :
1- آشنایی با نماز جماعت و برخی احکام آن
2- تمایل به شرکت در نماز جماعت
3- به جا آوردن نماز جماعت با رعایت احکام آن

اهداف رفتاری:
انتظار می رود پس از پایان درس دانش آموز بتواند:
1- برخی احکام نماز جماعت را ذکر کند.(مهارتی)
2- به خواندن نماز جماعت علاقه نشان دهد.(عاطفی)
3- نماز جماعت را با رعایت احکام آن انجام دهد.(مهارتی)
4- آثار و نتایج نماز جماعت را بیان کند.(مهارتی)
5- آثار و فواید نماز جماعت را با نماز فرادی مقایسه کند.(مهارتی)
6- درباره ی اهمیت نماز جماعت با دوستانش گفت و گو کند.(مهارتی)

مدل کلاس : به صورت u شکل بر روی صندلی های متحرک که بتوانند در هنگام تشکیل گروه آنها را جا به جا کنند.

وسایل مورد نیاز: گچ، تخته، کتاب درسی ، طناب و …

ایجاد انگیزه :
برای ایجاد انگیزه یک طناب به کلاس می آوریم و مسابقه ی طناب کشی بین بچه ها برگزار می کنیم. در یک طرف دو نفر از بچه های قوی و در طرف دیگر ده نفر از سایر بچه ها را قرار می دهیم. مسابقه را شروع می کنیم و پس از شکست گروه دو نفره از بچه ها می پرسیم که چرا گروه دو نفره شکست خوردند؟ سپس یک دست خود را مشت می کنیم و از دست دیگر فقط یک انگشت به بچه ها نشان می دهیم و می پرسیم: کدام یک قوی تری است؟ کدام یک موثرتر عمل می کند؟ چرا؟

ارزشیابی ورودی :
1- چرا نماز را به جماعت برگزار می کنیم؟
2- نماز جماعت چگونه برقرار می شود؟

ارائه ی درس:
پس از وارد شدن به کلاس و احوالپرسی لیست حضور و غیاب را چک می کنیم. سپس مسابقه ی طناب کشی را بین دانش اموزان برگزار می کنیم و از دانش آموزان از علت پیروزی یک گروه بر گروه دیگر می پرسیم.(یک گروه دو نفر و گروه دیگر ده نفر بودند.) (بچه ها! چرا گروهی که ده نفر بودند بر گروه دو نفره پیروز شدند؟) سپس با مشت کردن یک دست و نشان دادن یک انگشت از دست دیگر از بچه ها می خواهیم دست ها را مقایسه کنند و بگویند کدام یک موثر تر و قوی تر است. سپس چند تن از دانش آموزان را که قبلا با آنها هماهنگ کرده ایم می آوریم و از آنها می خواهیم تا نماز جماعت برپا کنند. از آنها می خواهیم تا در نماز جماعت عمدا غلط هایی داشته باشند. مثلا از یکی می خواهیم تا هنگام خوانده شدن حمد و سوره توسط امام جماعت، خود نیز حمد و سوره را بخواند. سپس بعد از پایان نمایش از دانش اموزان می پرسیم : (بچه ها! کی می تونه ایرادهایی را که در نماز جماعتی که دوستانتان برگزار کردند بود را بگوید؟ ) بچه ها ایرادات را می گویند و از آنها می خواهیم تا روش درست نماز جماعت را بگویند. طرح درس هدیه های آسمانی چهارم ابتدایی درس همیشه با هم سپس از بچه ها می خواهیم تا به تصویر مورد نظر در کتاب نگاه کنند و هر کدام نظرات خود را بگویند. سپس متن درس را با احساس می خوانیم و از بچه ها می خواهیم تا به دقت گوش فرا دهند. بعد از این مرحله درس را بدین ترتیب ادامه می دهیم:
(بچه ها! کی می تونه خاطره ای از فواید با هم بودن برامون بگه؟) بعد از بیان کردن خاطرات توسط چند دانش آموز، در مورد نماز جماعت برایشان صحبت می کنیم و از آثار و فواید نماز جماعت برایشان می گوییم و از آنها می خواهیم تا در نمازهای جماعت شرکت کنند. برای این منظور تصاویری را از مراسم باشکوه نماز جماعت به آنها نشان می دهیم و می گوییم که چقدر مردم به نماز جماعت اهمیت می دهند و در آن شرکت می کنند و بدین وسیله اهمیت جماعت و باهم بودن را بیان می کنیم. بعد از اتمام این مرحله به صورت ضمنی برخی از احکام ساده ی نماز جماعت را برای دانش آموزان بیان می کنیم.بعد از انجام این مراحل به قسمت «دوست داری برایت بگویم» می رویم. دانش آموزان را به پنج گروه پنج نفری تقسیم می کنیم. بدینگونه که نامها ی گروهها(جماعت، یکدلی، نماز، قنوت، سجده) را در کاغذهایی نوشته و بین دانش آموزان تقسیم می کنیم تا گروهها به صورت تصادفی شکل گیرند. اسامی گروهها را به این صورت نامگذاری می کنیم. سپس از دانش آموزان می خواهیم تا به سئوال یک و دو پاسخ دهند. بعد از پاسخ دادن (در حدود 5 دقیقه به گروهها مهلت می دهیم)، یک نفر از هر گروه را می آوریم تا پاسخ های خود را بر روی تخته بنویسند و آنها را با یکدیگر مقایسه می کنیم. سپس برای انجام دادن بخش«من می توانم» دانش آموزان را به صورت داوطلبانه آورده تا آنچه که در مورد نماز جماعت و احکام آن آموخته اند را به صورت عملی بیان کنند. طرح درس هدیه های آسمانی چهارم ابتدایی درس همیشه با هم بعد به بخش «برای خواندن» می رویم و از یک از دانش آموزان می خواهیم تا متن را با صدای رسا بخواند. بعد از دانش آموزان می خواهیم تا کتاب کار خود را باز کنند. مراحل برگزاری نماز جماعت را که در این قسمت آمده است را به صورت عملی در نمازخانه انجام می دهیم. بخش دوم را نیز از دانش آموزان می خواهیم در خانه انجام دهند.

جمع بندی و نتیجه گیری:
درس را با کمک دانش آموزان مرور می کنیم و با پرسید سئوالاتی درباره ی درس از دانش آموزان مرحله ی جمع بندی را انجام می دهیم و نتیجه را بیان می کنیم. نتیجه این است که شرکت در نماز جماعت اهمیت زیادی دارد و بهتر است در آن شرکت کنیم و اتحاد و یکپارچگی مسلمانان را نشان می دهد.
ارزشیابی پایانی:
1- چند مورد از احکام ساده ی نماز جماعت را بیان کنید.
2- آثار و فواید نماز جماعت را بیان کنید.
3- نماز جماعت و فرادی را با یک دیگر مقایسه کنید.

ارائه ی تکلیف:
1- گزارشی را از چگونگی برگزاری نماز جماعت در مسجد محل خود بنویسید.
2- بخش دوم فعالیت کتاب کار را در خانه انجام دهند.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح درس هدیه های آسمانی چهارم ابتدایی درس همیشه با هم”

مجموعه طرح درس چهارم ابتدایی در واقع یک منبع آموزشی جامع است که به منظور یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح چهارم ابتدایی طراحی شده است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل به تمامی حوزه‌های آموزشی این مقطع تحصیلی می‌پردازد. دروسی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش، عربی و هدیه قرآن در این مجموعه قرار دارند. با استفاده از این مجموعه، دانش‌آموزان فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند.

در این قسمت، لیست طرح درس های پایه چهارم دبستان به صورت تکی قرار داده شده است. شما می توانید با کلیک بر روی هر طرح درس، آن را به صورت جداگانه دریافت کنید. این طرح های درسی به شما کمک می کنند تا به طور مرتب و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه چهارم دست پیدا کنید. با استفاده از این طرح ها، می توانید به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید.

طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی

طرح درس علوم چهارم ابتدایی

طرح درس فارسی چهارم ابتدایی

طرح درس قرآن چهارم ابتدایی

طرح درس مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی چهارم ابتدایی

طرح درس هدیه های آسمانی چهارم ابتدایی درس همیشه با هم
طرح درس هدیه های آسمانی چهارم ابتدایی درس همیشه با هم