طرح درس جمع و تفریق اعداد دو رقمی ریاضی دوم ابتدایی 28 و 29

تومان 10,000

شناسه محصول: طرح درس جمع و تفریق اعداد دو رقمی ریاضی دوم ابتدایی 28 و 291690353566005 دسته: , , ,

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس جمع و تفریق اعداد دو رقمی ریاضی دوم ابتدایی این طرح شامل 4 صفحه ورد قابل ویرایش است و درس پایه دوم دبستان قابل استفاده است. در این درس، هدف کلی آموزش جمع و تفریق دو عدد دو رقمی از طریق رسم شکل و جدول ارزش مکانی، جمع و تفریق دو عدد دو رقمی بدون انتقال، خواندن ساعت با دقیقه، الگویابی و شمارش پنج تا پنج تا روی ساعت، جمع و تفریق دو عدد دو رقمی با نمایش جبری و گسترده نویسی، و جمع و تفریق دو عدد دو رقمی از طریق گسترده نویسی از روی شکل می‌باشد. اهداف جزئی این طرح درس شامل توانایی دانش‌آموزان در جمع و تفریق دو عدد دورقمی با رسم شکل، نمایش جبری و گسترده نویسی، خواندن ساعت کامل، و الگویابی از روی ساعت برای شمارش پنج تا پنج تا می‌باشد.

آیا میخواهید دانش آموزانتان به طور خلاقانه و جذاب درس جمع و تفریق اعداد دو رقمی را یاد بگیرند؟ طرح درس جمع و تفریق اعداد دو رقمی ریاضی دوم ابتدایی ما راه حلی منحصر به فرد برای شما است. این طرح شامل 4 صفحه ورد قابل ویرایش است و میتواند در درس پایه دوم دبستان استفاده شود. از رسم شکل و جدول ارزش مکانی تا خواندن ساعت با دقیقه، این طرح شامل تمامی مهارت های لازم برای یادگیری جمع و تفریق اعداد دو رقمی است. با روش هایی مانند الگویابی و شمارش پنج تا پنج تا روی ساعت و گسترده نویسی، دانش آموزانتان به راحتی و با لذت میتوانند جمع و تفریق دو عدد دو رقمی را فرا بگیرند.

نام: درس: ریاضی پایه:دوم موضوع: جمع و تفریق اعداد دو رقمی صفحه 28و 29
آشنایی با جمع و تفریق دو عدد دو رقمی

هدف کلی
جمع و تفریق دو عدد دو رقمی از طریق رسم شکل و جدول ارزش مکانی
جمع و تفریق دو عدد دورقمی بدون انتقال
خواندن ساعت با دقیقه
الگویابی و شمارش پنج تا پنج تا روی ساعت
جمع و تفریق دو عدد دو رقمی با نمایش جبری و گسترده نویسی
جمع و تفریق دو عدد دو رقمی از طریق گسترده نویسی از روی شکل

اهداف جزئی
دانش آموزان بتواننددو عدد دورقمی را با رسم شکل جمع و یا تفریق کنند
دانش آموزان بتوانند دو عدد دو رقم را از طریق نمایش جبری و گسترده نویسی جمع و یا تفریق کنند
دانش آموزان بتوانند ساعت کامل را بخوانند
دانش آموزان بتوانند به صورت الگویی از روی ساعت، پنج تا پنج تا بشمارند
حیطه ی مهارتی

نسبت به یادگیری ساعت و خواندن آن علاقه نشان دهد.
نسبت به یادگیری جمع دو عدد دورقمی برای استفاده در زندگی روزمره ی خود علاقه نشان دهد.

دانش آموز بتواند تمام روش های جمع کردن دو عدد دورقمی را بیان کند.
دانش آموز بتواند نحوه ی خواندن ساعت را توضیح دهد.

حیطه ی نگرشی

حیطه ی شناختی

تلفیقی از روش های سخنرانی، پرسش و پاسخ، بحث گروهی و نمایشی
روش تدریس
الگوی تدریس
کتاب، پروژکشن، چینه، سبد و نی و سیبیل برای اجرای نمایش
ابزار و وسایل

دانش آموزان در گروه های خود و رو به معلم و تخته ی کلاس می نشینند.
چیدمان کلاس

سلام و احوالپرسی و حضور و غیاب و بررسی وضعیت جسمی و روانی دانش آموزان
آمادگی
فعالیت های مقدماتی
ورودی:از درس جلسه ی قبل سوالاتی از دانش آموزان به صورت شفاهی پرسیده می شود. که جمع اعداد یک رقمی است.

ارزشیابی آغازین

تشخیصی: در نمایش ابتدای کلاس که برای ایجاد انگیزه اجرا می شود، میزان اطلاعات دانش آموزان در مورد جمع اعداد دو رقمی را تشخیص می دهیم.

برای ایجاد انگیزه در دانش آموزان نمایشی توسط دو نفر از دانش آموزان کلاس اجرا می شود.

انگیزه سازی
در نمایشی که برای ایجاد انگیزه اجرا می شود، یک فروشنده که نی در بسته های مختلف دارد، طرح درس جمع و تفریق اعداد دو رقمی ریاضی دوم ابتدایی می خواهد به کودکی که به اندازه ی دو عدد دورقمی نی از او طلب می کند، بدهد. واو به آن اندازه در بسته به او می دهد و از کودک می خواد تا تعداد کل آنها را بگوید تا قیمتش را بگوید ولی نه کودک و نه پیرمرد فروشنده نمی توانند آن دو عدد دورقمی را با یکدیگر جمع کنند. حال معلم اینجا وارد نمایش می شود و از دانش آموزان می خواهد تا کمکش کنند دو عدد را باهم جمع کنند.
و معلم نام درس را بزرگ روی تابلو می نویسد، جمع و تفریق دو عدد دو رقمی.
و معلم جمع دو عدد در نمایش را پای تابلو می نویسد. پس از راه حل های مختلف دانش آموزان، کعلم ابتدا اولین راه حل را به دانش آموزان می گوید که برای جمع دو عدد دو رقمی ایتدا برایهر دو عدد شکل می کشیم و سپس ایتدا ده تایی ها را به هم اضافه و پس از آن یکی ها را به هم اضافه می کنیم و همچنین برای تفریق ایتدا دو تایی ها را ازهم کم و سپس یکی ها را کم می کنیم.
سپس معلم به دانش آموزان می گوید که همانطور که خودتان می دانید کشیدن شکل کمی وقت گیر است و برای شمارش دقت زیادی می خواهد پس حالا من روش دیگری را برای شما می گویم. حال دو عدد دو رفمی را به صورت ستونی زیر هم می نویسد و می گوید برای جمع ابتدا دوتایی ها را به عدد اول اضافه می کنیم و سپس یکی ها را به حاصل آن اضافه می کنیم. و برای تفریق هم به همین صورت در دو مرحله ابتدا ده تایی ها را از عدد اول کم می کنیم و بعد یکی ها را کم می کنیم.
سپس از دانش آموزان می خواهد تا کار در کلاس صفحه ی29 را به صورت گروهی حل کنند.

همچنین معلم ساعتی بزرگ را با مقوا می سازد که هم عقربه ی ساعت شمار و هم دقیقه شمار داشته باشد.
سپس ساعت را بالا می برد و مثلا ساعت 4 را نشان می دهد و به آن ها می گوید عقربه ی کوچک دقیقا وری عدد 4 است طرح درس جمع و تفریق اعداد دو رقمی ریاضی دوم ابتدایی پس ساغت 4 کامل است و پس از آن عقربه ی دقیقه شمار را روی 1 قرار می دهد و به آن ها می گوید در این جا عقربه ی کوچک ینی ساعت شمار کمی از 4 گذشته و دقیقه شمار روی 1 ایت و چون 12 تا 1 را به پنج قسمت مساوی تقسیم می کنند و یک واحد پنج تایی است پس ساعت 4و پنج دقیقه است.
سپس دقیقه شمار را روی دو می گذارد و می گوید حتلا دو واحد پنج تایی داریم پس می شود 4و ده دقیقه و به این صورت تا عدد 12 می رود و می گوید 55 دقیقه قبلی را با 5 تا ی دیگر جمع می کینم می شود 60 دقیقه که دوباره ساعت کامل می شود، پس 60 دقیقه یک ساعت است.
ودر آخر از آن ها می خواهد تا تمرین کتاب را حل کنند.
ارائه محتوا
حل کاردر کلاس صفحه ی 29 و تمرین پایین صفحه و آوردن دانش آموزان پای تابلو
ارزشیابی مستمر

برای یک جمع بندی و نتیجه گیری، معلم از دانش آموزان می خواهد تا با صدای بلند روش های جمع کردن دو عدد دو رقمی را بیان کنند و او آ نها را روی تابلو می نویسد و همچنین از دانش آموزان می خواهد تا ساعتی را که او نشان می دهد با صدای بلند و هماهنگ بیان کنند.
جمع بندی و نتیجه گیری

ارزشیابی پایانی :برای انجام ارزشیابی پایانی، معلم از دانش آموزان می خواهد تا در گروه های خود و با استفاده از چینه عدد های دو رقمی بسازند و جمع و تفریق آن ها را حساب کنند.

ارزشیابی پایانی
تعیین تکلیف: معلم از دانش آموزان می خواهد تا تمرینات صفحه ی 30 را در خانه در دفتر ریاضی بنویسند.
تعیین تکلیف

1 دیدگاه برای طرح درس جمع و تفریق اعداد دو رقمی ریاضی دوم ابتدایی 28 و 29

  1. admin

    طرح درس جمع و تفریق اعداد دو رقمی ریاضی دوم ابتدایی 28 و 29

دیدگاه خود را بنویسید

مجموعه طرح درس دوم ابتدایی، یک منبع جامع برای یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح دوم ابتدایی است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل تمامی حوزه‌های آموزشی این سطح را پوشش می‌دهد. دروسی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش و هدیه قرآن و... در این مجموعه گنجانده شده‌اند. با استفاده از این مجموعه، دانش‌آموزان فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند. این مجموعه به عنوان یک راهنما و راهکار مناسب برای دانش‌آموزان در مدارس و مراکز آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به آن‌ها کمک می‌کند تا بهترین نتایج را در فرایند یادگیری خود بدست آورند.

در این بخش، لیست طرح درس های پایه دوم دبستان به صورت جداگانه قرار داده شده است. این طرح های درسی که برای هر درس جداگانه طراحی شده اند، به شما کمک می کنند تا به صورت منظم و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه دوم دست یابید. با کلیک بر روی هر طرح درس، می توانید آن را به صورت جداگانه دریافت کنید و با استفاده از آن، به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید. این لیست طرح درس ها، یک راهنمای کاربردی برای شما خواهد بود تا به طور منظم و سازماندهی شده، درس های مورد نیاز خود را به خوبی پیگیری کنید.

طرح درس ریاضی دوم ابتدایی

طرح درس تربیت بدنی دوم ابتدایی

طرح درس علوم دوم ابتدایی

طرح درس فارسی دوم ابتدایی

طرح درس قرآن دوم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی دوم ابتدایی

طرح درس جمع و تفریق اعداد دو رقمی ریاضی دوم ابتدایی 28 و 29
طرح درس جمع و تفریق اعداد دو رقمی ریاضی دوم ابتدایی 28 و 29