طرح درس آموزش جمع در جدول ارزش مکانی ریاضی دوم ابتدایی صفحه 100 تا102

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس آموزش جمع در جدول ارزش مکانی ریاضی دوم ابتدایی، به منظور آموزش دانش آموزان در مورد جمع دو عدد سه رقمی با استفاده از تکنیک عمل و انتقال، طراحی شده است. این طرح شامل سه صفحه ورد قابل ویرایش می باشد و برای پایه دوم دبستان طراحی شده است. هدف کلی این طرح، آموزش جمع در جدول ارزش مکانی است. علاوه بر این، اهداف جزیی این طرح شامل آشنایی دانش آموزان با جمع دو عدد سه رقمی به روش انتقال و با استفاده از تکنیک عمل، دستیابی دانش آموزان به توانایی گسترده نویسی عدد به یک عدد که حاصل جمع چند عدد دو رقمی و سه رقمی است و توانایی آنها در ارزش یابی سکه ها و درست کردن دسته های صدتایی و ده تایی و انتقال و نمایش آنها است. همچنین، دانش آموزان در این طرح توانایی انتقال صدتایی ها و ده تایی ها و تبدیل آنها به یکدیگر را خواهند آموخت.

درس:ریاضی پایه:دوم صفحه:100تا102 طراح:

هدف کلی

آموزش جمع در جدول ارزش مکانی

اهداف جزیی

آشنایی دانش آموزان با جمع دو عدد سه رقمی به روش انتقال و با استفاده از تکنیک عمل
دانش اموزان بتوانند در گسترده نویسی عدد به یک عدد که حاصل جمع چند عدد دو رقمی و سه رقمی است برسند.

دانش اموزان ارزش سکه ها را به دست آورند.
دانش اموزان به توانایی درست کردن دسته های صدتایی و ده تایی و انتقال و نمایش انتقال برسند.
انتقال صدتایی ها و ده تایی ها و تبدیل آنها به یکدیگر
درست کردن دسته های صدتایی از ده تایی ها و انتقال آن
درست کردن دسته های ده تایی از یکی ها و انتقال آن
محاسبه دو عدد سه رقمی با کمک انتقال
برقراری ارتباط بین نمایش های مختلف از یک عدد
ابزار و وسایل
تابلو
کتاب
سکه
تصویر
ارزشیابی آغازین
چند نمونه جمع و تفریق و یک مسئله از جمع و تفریق به دانش اموزان می دهیم و از ان ها می خواهیم تا حل کنند.
5

ایجاد انگیزه

تصاویری از سکه ها را پای تابلو نصب می کنیم.

3

ارایه محتوا
معلم با دادن سکه در مرحله دست ورزی می خواهد ارزش سکه ها را بگوید.
سپس با اضافه کردن سکه های ده ریالی و 1 ریالی می خواهد این بار بگوید ارزش سکه ها چقدر شده است؟
بیان کلامی نمایند چند سکه داشتند؟ حالا چند سکه دارند؟ از هر سکه چند تا دارند؟
سپس می خواهد همین مراحل عمل و محاسبه را در جدول ارزش مکانی انجام دهند و بیرون از جدول به صورت مستقل نمایش دهند.
یعنی ابتدا 54 ریال از سکه را نمایش دهند. سپس به 54 ریال سکه 27 ریال اضافه نمایند.و بعد بیرون از جدول 54بعلاوه 27 را نمایش دهد.
با برقراری ارتباط بین نمایش های مختلف از جمع دو عدد و با انتقال در یکی ها بچه ها به تبدیل یکی ها به ده تایی ها و تبدیل وتکنیک و انتقال از یکی ها به ده تایی ها می رسند.
این بار می توانند با یادگیری محاسبه جمع دو عدد سه رقمی با انتقال در یکی ها و صدتایی ها و ده تایی ها و بیرون از جدول به توانایی محاسبات با تکنیک و انتقال و محاسبات مالی برسند. مثلاً در تمرین 3 ص 100 ابتدا 597 ریال پول مرتضی را می سازد طرح درس آموزش جمع در جدول ارزش مکانی ریاضی دوم ابتدایی سپس بیان می کند اگر 130 ریال دیگر بگیرد حال از هر سکه چند ریال و چه تعداد دارد؟ این بار متوجه می شود که 7 سکه یک ریالی دارد 12 سکه 10 ریالی دارد و 6 سکه صد ریالی دارد. در مرحله بعد با دست ورزی 12 سکه را به 10 سکه ده ریالی و 2 تا سکه ده ریالی تقسیم می کنند. این بار ده سکه ده ریالی را روی هم گذاشته با تبدیل به یک سکه صد ریالی آن ها را روی صد ریالی ها می گذارند و این بار محاسبه را به صورت کلامی بیان می کنند که 7 سکه یک ریالی و 2 سکه ده ریالی و 7 سکه صد ریالی دارند. همین محاسبات را در جدول ارزش مکانی انجام می دهند.

و بعد در بیرون از جدول به 727 می رسند و عمل انتقال را با انتقال ده سکه ده ریالی و درست شدن یک سکه صد ریالی به نمایش می گذارند. همچنین با انجام محاسبات و حل مسئله در ص 101 هم به گسترهٔ عدد و حاصل یک گسترهٔ عددی و هم به ارزش سکه ها در هر ردیف می رسند و محاسبه می نمایند.
در صفحه 102 کتاب توصیه می گردد با دست ورزی و انتقال چینه ها محاسبات را به نمایش بگذارند و سپس با رسم دسته های صدتایی و ده تایی و یکی جمع نمایند، و تبدیل و انتقال ها را نشان دهند و رسم شکل نمایند.

20
ارزشیابی پایانی
تمرین کار در کلاس را ابتدا از دانش اموزان می خواهیم تا به صورت گروهی حل کنند و سپس معلم حل می کند.

10

جمع بندی

با پرسش و پاسخ از دانش آموزان حل نمونه مروری بر شیوه ی جمع در جدول ارزش مکانی انجام می دهیم.

5

فعالیت تکمیلی
از دانش اموزان می خواهیم تا تمرین صفحه 102 را درخانه انجام دهند.

2

1 دیدگاه برای طرح درس آموزش جمع در جدول ارزش مکانی ریاضی دوم ابتدایی صفحه 100 تا102

  1. admin

    طرح درس آموزش جمع در جدول ارزش مکانی ریاضی دوم ابتدایی صفحه 100 تا102

دیدگاه خود را بنویسید

مجموعه طرح درس دوم ابتدایی، یک منبع جامع برای یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح دوم ابتدایی است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل تمامی حوزه‌های آموزشی این سطح را پوشش می‌دهد. دروسی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش و هدیه قرآن و... در این مجموعه گنجانده شده‌اند. با استفاده از این مجموعه، دانش‌آموزان فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند. این مجموعه به عنوان یک راهنما و راهکار مناسب برای دانش‌آموزان در مدارس و مراکز آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به آن‌ها کمک می‌کند تا بهترین نتایج را در فرایند یادگیری خود بدست آورند.

در این بخش، لیست طرح درس های پایه دوم دبستان به صورت جداگانه قرار داده شده است. این طرح های درسی که برای هر درس جداگانه طراحی شده اند، به شما کمک می کنند تا به صورت منظم و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه دوم دست یابید. با کلیک بر روی هر طرح درس، می توانید آن را به صورت جداگانه دریافت کنید و با استفاده از آن، به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید. این لیست طرح درس ها، یک راهنمای کاربردی برای شما خواهد بود تا به طور منظم و سازماندهی شده، درس های مورد نیاز خود را به خوبی پیگیری کنید.

طرح درس ریاضی دوم ابتدایی

طرح درس تربیت بدنی دوم ابتدایی

طرح درس علوم دوم ابتدایی

طرح درس فارسی دوم ابتدایی

طرح درس قرآن دوم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی دوم ابتدایی

طرح درس آموزش جمع در جدول ارزش مکانی ریاضی دوم ابتدایی
طرح درس آموزش جمع در جدول ارزش مکانی ریاضی دوم ابتدایی صفحه 100 تا102