طرح درس پیامبران خدا هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس ششم

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس پیامبران خدا هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس ششم تشکیل شده از 4 صفحه ورد و قابل ویرایش می باشد. این طرح درس برای دانش آموزان پایه دوم دبستان طراحی شده است و به آشنایی با نام پیامبران بزرگ الهی می پردازد. در این طرح درس، هدف های جزئی شامل آشنایی با پیامبر اسلام حضرت محمد (ص)، آشنایی با رسالت پیامبران و تقویت احساس خوشایند نسبت به پیامبران است. همچنین، هدف های رفتاری شامل نام بردن پیامبران بزرگ به ترتیب نام، توضیح مفهوم کار خوب و بد، نشان دادن علاقه به شناخت پیامبران، خلاصه توضیح دادن درس و انجام تکالیف کتاب با مهارت است. این طرح درس در مدت 45 دقیقه در مدرسه اجرا می شود.

نام کتاب درسی: هدیه های آسمانی مقطع تحصیلی: دوم ابتدایی
موضوع درس: پیامبران خدا
تهیه کننده: مدت جلسه: 45 دقیقه
نام مدرسه: تعداد دانش آموزان: تاریخ:

اهداف
هدف کلی:
آشنایی با نام پیامبران بزرگ الهی
هدفهای جزئی
ازفراگیران انتظارمیرود درپایان تدریس:
آشنایی با نام پیامبران بزرگ الهی
2- آشنایی با پیامبر اسلام حضرت محمد (ص)
3- آشنایی با رسالت پیامبران
4- تقویت احساس خوشایند نسبت به پیامبران
هدفهای رفتاری :
ازفراگیران انتظارمیرود درپایان تدریس:
1-نام پیامبران بزرگ را به ترتیب نام ببرند .(دانشی)
2- مفهوم کار خوب و بد را توضیح دهند .(درک و فهم)
3- دانش آموزان نسبت به شناخت پیامبران بزرگ علاقه نشان دهند. (عاطفی)
4- درس را به صورت خلاصه تو ضیح دهند (درک و فهم)
5- تکالیف کتاب را با مهارت انجام دهند. (روانی حرکتی – عادی)
6- داستان زندگی یکی از پیامبران بزگ را تعریف کنند.( دانشی)
رفتار ورودی
1-از قبل با داستان بعضی از پیامبران بزرگ آشناست.
2- می داند پیامبران را خدا فرستاده است.
ارزشیابی تشخیصی
1-پیامبران چه کسانی بودند؟
2- پیامبران را چه کسی فرستاده است؟
3- چرا خداوند پیامبران را فرستاده است؟
رسانه های آموزشی
کتاب هدیه های آسمانی – انیمیشن پیامبران – پازل – وایت برد – ماژیک
روش های یاددهی – یادگیری
تلفیقی از روش های پرسش و پاسخ – اکتشافی – بحث گروهی
مدل چینش کلاس
به صورت ردیفی – گروهی

عنوان
فعالیت های دانش آموزان
فعالیت های معلم
زمان
فعالیت های مقدماتی ارزشیابی رفتار ورودی و ایجاد انگیزه
با لبخند وارد کلاس می شوم و با ذکر نام خدای مهربان و احوالپرسی از فراگیران و رسیدگی به تکالیف جلسه ی قبل جو کلاس را برای تدریس درس جدید آماده می کنم.

زمان 5 دقیقه

ارائه درس
برای ایجاد انگیزه پازل کلمات (اسم پیامبران بزرگ) را در اختیار گروه ها قرار می دهم که به صورت حروفات در هم ریخته است و از فراگیران می خواهم با کمک یکدیگر با کنار هم گذاشتن این حروفات کلمه که نام پیامبران بزرگ خداست درست کنند و به گروه ها زمان میدهم هر کس که زودتر تمام کرد ستاره می گیرد . خودم بین گروه ها نقش راهنما را ایفا می کنم تا زودتر پازل را درست کنند . بعد از اینکه گروه ها به نام پیامبران رسیدند روی تابلو به ترتیب می نویسم و از بچه ها می خواهم برای هر کدام جمله ای بگویند. بعد برای اینکه بیشتر ذهنشان درگیر شود مثل نوشته کتاب عمل می کنم و سه کلمه ی ( پیامبر – خدا– مردم ) را به صورت حروفات در هم ریخته روی تابلو می نویسم و دوباره از بچه ها می خواهم با این حروفات کلمه بسازند بعد از اینکه کلمه ساختند می خواهم در گروه ها مشورت کنند و برای این سه کلمه بهترین جمله را بگویند هر گروهی که بهترین جمله را گفت تشویق می شود. به جمله های دانش آموزان احترام قائل می شوم وآن ها را روی تابلو می نویسم و از گروها می خواهم بهترین جمله را انتخاب کنند .بعد از دانش آموزان می پرسم 1 – پیامبران چه کسانی بودند؟ 2 – چه کسی پیامبران را فرستاده است . طرح درس پیامبران خدا هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس ششم 3 – چرا خداوند این همه پیامبر فرستاده است ؟4 – چرا از بین این همه مردم فقط آن ها را به پیامبری انتخاب کرده ؟ بعد توضیحاتی در مورد زمان جاهلیت میدهم که خداوند پیامبران را فرستاد تا مردم گمراه را به راه راست هدایت کنند پیامبران خیلی زیاد بودند ولی خداوند از بین آ نها 5 نفر را به عنوان بزرگترین پیامبران انتخاب کرده است.که روی تابلو نوشتم و آخرین پیامبر حضرت محمد بود . بعد از فراگیران می خواهم اگر داستانی درمورد این پیامبران بزرگ شنیده اند برای بقیه تعریف کنند . سپس برای آشنایی بیشتر با پیامبران بزرگ انیمیشن هر کدام را پخش می کنم تا نگاه کنند و لذت ببرند.و بیشتر با پیامبران آشنا شوند.
بعد متن درس را از هر گروه یک نفر قسمتی که مشخص شده است را می خواند. در بخش فکر می کنم از گروه ها می خواهم هم فکری کنند و پاسخ دهند .
در بخش دوست دارم دانش آموزان با تفکر خود جمله را کامل میکنند و سعی می کنم پاسخ های دانش آموزان را در راستای هدف درس جهت دهی کنم.
بخش امین ومینا را با ماسک هایی که درست کردند هم نقش بازی می کنند هم جواب میدهند. در آخر مطالب را جمع بندی می کنم خلاصه را ارائه می کنم و از دانش آموزان می پرسم از درس جدید چه یاد گرفتید توضیح دهید. برای ارزشیابی پایانی این سوالات را می پرسم 1- پیامبران بزرگ خدا را نام ببرند ؟2 – خدا پیامبران را برای چه فرستاده است؟

35دقیقه

تعیین تکلیف

هر گروه در مورد یکی از پیامبران دیگر (به جز 5 تا) تحقیق کنند و به کلاس بیاورند.

5 دقیقه

1 دیدگاه برای طرح درس پیامبران خدا هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس ششم

  1. admin

    طرح درس پیامبران خدا هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس ششم

دیدگاه خود را بنویسید

مجموعه طرح درس دوم ابتدایی، یک منبع جامع برای یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح دوم ابتدایی است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل تمامی حوزه‌های آموزشی این سطح را پوشش می‌دهد. دروسی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش و هدیه قرآن و... در این مجموعه گنجانده شده‌اند. با استفاده از این مجموعه، دانش‌آموزان فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند. این مجموعه به عنوان یک راهنما و راهکار مناسب برای دانش‌آموزان در مدارس و مراکز آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به آن‌ها کمک می‌کند تا بهترین نتایج را در فرایند یادگیری خود بدست آورند.

در این بخش، لیست طرح درس های پایه دوم دبستان به صورت جداگانه قرار داده شده است. این طرح های درسی که برای هر درس جداگانه طراحی شده اند، به شما کمک می کنند تا به صورت منظم و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه دوم دست یابید. با کلیک بر روی هر طرح درس، می توانید آن را به صورت جداگانه دریافت کنید و با استفاده از آن، به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید. این لیست طرح درس ها، یک راهنمای کاربردی برای شما خواهد بود تا به طور منظم و سازماندهی شده، درس های مورد نیاز خود را به خوبی پیگیری کنید.

طرح درس ریاضی دوم ابتدایی

طرح درس تربیت بدنی دوم ابتدایی

طرح درس علوم دوم ابتدایی

طرح درس فارسی دوم ابتدایی

طرح درس قرآن دوم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی دوم ابتدایی

طرح درس پیامبران خدا هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس ششم
طرح درس پیامبران خدا هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس ششم