طرح درس الف کوچک سکون قرآن دوم ابتدایی درس اول

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس الف کوچک سکون قرآن دوم ابتدایی درس اول تشکیل شده از 5 صفحه ورد و قابل ویرایش می باشد هدف این درس، آشنایی دانش آموزان با حروف الفبا و ترکیب حروف با حرکات، همچنین آشنایی با دو صفت بخشندگی و مهربانی خدا در قالب پیام قرآنی است. این طرح درس شامل پنج صفحه ورد قابل ویرایش است و مدت جلسه آن ۴۵ دقیقه می باشد.

نام کتاب درسی: قرآن مقطع تحصیلی: دوم ابتدایی
موضوع درس: الف کوچک ، سکون
تهیه کننده: مدت جلسه: 45 دقیقه
نام مدرسه: تعداد دانش آموزان: تاریخ:

اهداف
هدف کلی :
آشنایی با الف کوچک ، سکون
هدفهای جزئی:
ازفراگیران انتظارمیرود درپایان تدریس:
1-آشنایی با الف کوچک
2- آشنایی با دو صفت بخشندگی و مهربانی خدا در قالب پیام قرآنی
3- تقویت مهارت ترکیب حروف با حرکات و خواندن کلمات و عبارات قرآنی
4- یاد آوری سوره های توحید و کوثر
هدفهای رفتاری :
ازفراگیران انتظارمیرود درپایان تدریس:
1-حرکات حروف را تشخیص دهند. (شناختی)
2- بتواند از روی لوحه کلمات را بخوانند .(عاطفی – واکنش)
3- بتوانند بخش های دارای حرف ساکن را بخوانند.(عاطفی – واکنش)
4- پیام های قرآنی را به زندگی روزمره ربط دهند.(درک و فهم)
5- برای یاد گیری قرآن و خواندن مستمر آن علاقه نشان دهند.( عاطفی)
6- مثال هایی ازکلماتی که حرف ساکن دارند بزنند(درک و فهم)
رفتار ورودی
1-دانش آموزان با حروف آشنا هستند.
2-با بخش خوانی آشنایی دارند.
ارزشیابی تشخیصی
1-یک کلمه بگویید که «ا» داشته باشد؟
2- این کلمات را به صورت بخش بخش بخوانید. آدَمَ – ثَنا
رسانه های آموزشی
کتاب قرآن – لوحه – وایت برد – ماژیک – شیرینی
روش های یاددهی – یادگیری
تلفیقی از روش های پرسش پاسخ – بحث گروهی
مدل چینش کلاس
به صورت ردیفی – گروهی

عنوان
فعالیت های دانش آموزان
فعالیت های معلم
زمان
فعالیت های مقدماتی ارزشیابی رفتار ورودی و ایجاد انگیزه
در جلسه ی اول فضای کلاس را تزیین می کنم تا شاگردانم قبل از ورود من به کلاس با این فضا در گیر و آماده شوند . و برای ایجاد انگیزه با یک جعبه شیرینی وکتاب قران دوم که تزیین شده وارد کلاس می شوم پس از ورود به کلاس و سلام و احوالپرسی با دانش آموزان و با اشاره به بسم الله روی تابلو ،با ذکر یاد و نام خدا درس را شروع می کنم.

زمان 5 دقیقه

ارائه درس
ورود دانش آموزان به کلاس دوم را تبریک می گویم وجشن مختصری می گیریم واز دانش آموزان می خواهم سوره هایی که سال قبل یاد گرفتند به صورت دسته جمعی بخوانند. در آخر دانش آموزان پذیرایی می شوند. در جلسه ی دوم قبل از شروع شعری در مورد کتاب قرآن می خوانم بعد برای آموزش الف کوچک (ا) ابتدا شکل (آ) را روی تخته می نویسم واز فراگیران می خواهم بخوانند بعد روبروی (آ) شکل (ا) را می نویسم و دوباره می خواهم بخوانند سپس با پاک کن از پایین شکل (ا) را پاک میکنم و دوباره می خواهم بخوانند آنقدر ادامه می دهم تا به (ا) کوچک برسد می گویم بچه ها (آ) کوچک شد آیا صدایش هم عوض شد؟ طرح درس الف کوچک سکون قرآن دوم ابتدایی درس اول نه خیر پس (ا) کو چولو همان صدای (آ) را می دهد و روی برخی از کلمه ها می آید. مثال می زنم بعد از آموزش لوحه را روی تخته نصب می کنم اول با اشاره ی من دانش آموزان می خوانند بعد به صورت فرد خوانی برای جذابیت بیشتر بازی کتاب را انجام می دهیم جلسه ی دوم را با یک صلوات قرآنی خاتمه می دهیم . جلسه ی سوم را با انجام فعالیت های مقدماتی (مرور آموخته های قبلی) و ذکر یاد و نام خدای مهربان شروع می کنم. پیام قرآنی ر با خط زیبا روی تابلو می نویسم تا با اشاره ی من بخوانند و بعد شعر را می خوانم از گروه ها می خواهم در مورد پیام گفت وگو کنند و مهربانی های خدا را برشمارند.و نتیجه را برای کلاس ارائه دهند. لوحه را روی تابلو نصب می کنم در ابتدا دانش آموزان با اشاره معلم به صورت دسته جمعی می خوانند بعد به صورت انفرادی و با اشاره معلم .در آخر کلاس بازی را ترتیب می دهم به نام لب خوانی به این شیوه که کلمه ای را از روی لوحه انتخاب می کنم وبدون صدا و با حرکت لب ها ادا می کنم هر گروهی که زودتر حدس بزند برنده است . بعد از بقیه ی گروه ها می خواهم همین کار را برای گروه بعدی انجام دهند.
جلسه چهارم : با انجام فعالیت های مقدماتی درس را شروع می کنم برای آموزش عالمت سکون کلمات پر ، لم ، قل و…… را روی تابلو می نویسم و از دانش آموزان می پرسم آیا (ر) در کلمه (پر) دارای یکی از حرکات ( -ِ ، -ُ ، -َ) است ؟ پاسخ دانش آموزان: خیر با مثال های بیشتر می گوییم در قرآن روی این حروف که هیچ حرکتی ندارند یک علامتی مانند (سکون) می گذارند و علامت سکون را روی حروف می گذارم و توضیح می دهم هروقت این علامت روی حرفی آمد آن حرف هیچ حرکتی ندارد و باید آن را با حرکت قبل از خودش دریک بخش خواند. لوحه مربوطه را نصب می کنیم با اشاره من هم خوانی می کنند. طرح درس الف کوچک سکون قرآن دوم ابتدایی درس اول بعد به صورت انفرادی با اشاره من و سپس از روی کتاب می خوانند. برای مرور سوره های توحید و کوثر بازی صندلی را انجام می دهیم به این صورت که چند صندلی را به صورت دایره کنار هم قرار می دهم بعد شروع به خواندن سوره توحید به صورت شمرده می کنم به محض ساکت شدن بچه ها باید بر روی صندلی قرار بگیرند هر کسی بی صندلی ماند فقط در صورتی می تواند به بازی برگردد که آیه ای که روی آن مکث کردم بخواند وگرنه میسوزد و یک صندلی هم کم می شود و نفر آخری جایزه می گیرد . با جمع بندی مطالب و با یک صلوات قرآنی جلسه خاتمه می یابد.

35دقیقه

تعیین تکلیف

در مورد پیام قرآنی (هو الرحمن الرحیم) نقاشی بکشند.

5 دقیقه

1 دیدگاه برای طرح درس الف کوچک سکون قرآن دوم ابتدایی درس اول

  1. admin

    طرح درس الف کوچک سکون قرآن دوم ابتدایی درس اول

دیدگاه خود را بنویسید

مجموعه طرح درس دوم ابتدایی، یک منبع جامع برای یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح دوم ابتدایی است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل تمامی حوزه‌های آموزشی این سطح را پوشش می‌دهد. دروسی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش و هدیه قرآن و... در این مجموعه گنجانده شده‌اند. با استفاده از این مجموعه، دانش‌آموزان فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند. این مجموعه به عنوان یک راهنما و راهکار مناسب برای دانش‌آموزان در مدارس و مراکز آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به آن‌ها کمک می‌کند تا بهترین نتایج را در فرایند یادگیری خود بدست آورند.

در این بخش، لیست طرح درس های پایه دوم دبستان به صورت جداگانه قرار داده شده است. این طرح های درسی که برای هر درس جداگانه طراحی شده اند، به شما کمک می کنند تا به صورت منظم و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه دوم دست یابید. با کلیک بر روی هر طرح درس، می توانید آن را به صورت جداگانه دریافت کنید و با استفاده از آن، به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید. این لیست طرح درس ها، یک راهنمای کاربردی برای شما خواهد بود تا به طور منظم و سازماندهی شده، درس های مورد نیاز خود را به خوبی پیگیری کنید.

طرح درس ریاضی دوم ابتدایی

طرح درس تربیت بدنی دوم ابتدایی

طرح درس علوم دوم ابتدایی

طرح درس فارسی دوم ابتدایی

طرح درس قرآن دوم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی دوم ابتدایی

طرح درس الف کوچک سکون قرآن دوم ابتدایی درس اول
طرح درس الف کوچک سکون قرآن دوم ابتدایی درس اول