طرح درس نماز بخوانیم هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس یازدهم

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس نماز بخوانیم هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس یازدهم تشکیل شده از 5 صفحه ورد و قابل ویرایش می باشد در طرح درس نماز بخوانیم هدیه آسمانی برای دانش آموزان پایه دوم دبستان، هدف اصلی آشنایی با نحوه خواندن نماز دو رکعتی است. این طرح درس شامل پنج صفحه ورد و قابل ویرایش است و مدت جلسه آن 45 دقیقه می باشد. در این طرح درس، به دانش آموزان مفهوم نیت، شرایط خواندن نماز و مراحل آن آموزش داده می شود. هدفهای جزئی آن شامل آشنایی با نماز دو رکعتی، تقویت علاقه مندی دانش آموزان به اقامه نماز و خواندن نماز دو رکعتی با رعایت شرایط آن می باشد. هدفهای رفتاری آن نیز شامل توانایی نام بردن مراحل نماز به ترتیب، خواندن یک نماز دو رکعتی و نشان دادن علاقه به یادگیری درس نماز است.

نام کتاب درسی: هدیه های آسمانی مقطع تحصیلی: دوم ابتدایی
موضوع درس: نماز بخوانیم
تهیه کننده: مدت جلسه: 45 دقیقه
نام مدرسه: تعداد دانش آموزان: تاریخ:

اهداف
هدف کلی :
دانش آموزان با نحوه ی خواندن نماز دو رکعتی آشنا شوند.
هدفهای جزئی:
ازفراگیران انتظارمیرود درپایان تدریس:
1-آشنایی با نماز دو رکعتی
2- آشنایی با مفهوم نیت
3- خواندن نماز دو رکعتی با رعایت شرایط آن
4- تقویت علاقه مندی دانش آموز به اقامه نماز
هدفهای رفتاری :
ازفراگیران انتظارمیرود درپایان تدریس:
1-مراحل نماز را به ترتیب نام ببرند.(دانشی)
2- یک نماز دو رکعتی بخوانند. (عاطفی – واکنش)
3- دانش آموزان نسبت به یادگیری درس نماز علاقه نشان دهند. (عاطفی)
4- اعمال و اذکار یک نماز دو رکعتی را بیان کنند. (دانشی)
5- در میان چند تصویر ، تصویر مربوطه به سوالی که از او خواسته شده است را تشخیص دهند. 6- تکالیف کتاب را با مهارت انجام دهند. (روانی حرکتی – عادی)
رفتار ورودی
1-نماز خواندن افراد را دیده است.
2- می داند قبل از نماز خواندن وضو می گیرند.
ارزشیابی تشخیصی
1-تا حالا نماز خواندید؟
2- قبل از نماز خواندن چه کارهایی انجام می دهند.
رسانه های آموزشی
کتاب هدیه های آسمانی – کلیپ – تصاویر – وایت برد – ماژیک
روش های یاددهی – یادگیری
تلفیقی از روش های پرسش و پاسخ – نمایش عملی
مدل چینش کلاس
به صورت ردیفی – گروهی

عنوان
فعالیت های دانش آموزان
فعالیت های معلم
زمان
فعالیت های مقدماتی ارزشیابی رفتار ورودی و ایجاد انگیزه
با روی خوش وارد کلاس می شوم پس از سلام واحوالپرسی با ذکر نام خدا به حضور و غیاب می پردازم ودر صورت وجود غایب علت را جویا می شوم . تکلیف جلسه ی قبل را بررسی کرده و از درس قبل ارزشیابی به عمل می آورم تا میزان یادگیران دانش آموزان از درس قبلی را بسنجم. بعد از اطمینان ،درس جدید را شروع می کنم.

زمان 5 دقیقه

ارائه درس
برای ایجاد انگیزه با یک چادر نماز و سجاده ای که در دست دارم وارد کلاس می شوم و بعد از برانگیخته شدن توجه دانش آموزان ابتدا سوالاتی از دانش آموزان می پرسم که به نظرتون با این چادر و سجاده چه کاری می تونیم بکنیم همه جواب می دهند نماز می خوانیم بعد میگم تا حالا نماز خوندین ؟ قبل از نماز خواندن چه کارهایی انجام میدن ؟ بعد از پاسخ گویی از فراگیران می خواهم به داستانی که تعریف می کنم به دقت گوش کنند سبا کوچولو یه بابا بزرگی داشت که اکثر اوقات به نماز خواندن مشغول بود سبا نماز خواندن را خیلی دوست داشت و هر وقت بابا بزرگ را در حال نماز خواندن می دید ، می دوید و جا نماز مادرش را بر می داشت و روی زمین پهن می کرد و پشت سر بابا بزرگش می ایستاد و کار هایی را که بابا بزرگش در حال نماز خواندن انجام می داد مو به مو اجرا می کرد یک روز وقتی نماز بابا جونش تموم شد به باباش گفت که نماز دو رکعتی را هم به من یاد بده بچه ها بابا بزرگش هم قبول کرد نمازو بهش یاد بده بعد می پرسم شما هم دوست دارین نمازخواندن و یاد بگیرین بعد از اینکه همه گفتند بله با استفاده از تصاویر و خواندن شعر نماز دورکعتی را آموزش می دهم ای کودک خوش خبر / ای دختر و گل پسر وقت نماز خوندنه / بگو الله ا کبروقت نماز رسیده / گوشات چه خوب شنیده صدای بانگ اذان / لباس بپوش پاکیزه خبر بده به دوستات / با شادی و با نشاط برو به سمت مسجد / تا مستجاب شه دعات به سمت قبله بایست / صف نماز دیدنیست نیت و تکبیرگوی / برتر از او کسی نیست سوره ی حمدو بخوان / با نام پاک رحمان بعدش بخوان یه سوره / ای کودک مسلمان الله اکبر بگو / برو به سمت رکوع سبحان ربی بگو / بعدش بایست با خشوع حالا برو به سجده / که جات توی بهشته خدا چه نزدیک شده / ثواب برات نوشته حالا باید بشینی / تا آرامش ببینی بعدش سجده ی دوم / ببین تو بهترینی رکعت اول تمام / طرح درس نماز بخوانیم هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس یازدهم برو به سوی قیام رکعت دومین را / ادا بکن با امام حالا تشهد بخوان / دو رکعتت شد تمام صل علی محمد / نیت بکن با سلام بعد از آموزش هم به صورت تئوری و هم عملی چند بار دیگرانیمیشن خواندن نماز را پخش می کنم تا بهتر یاد بگیرند بعد از هر گروه از یک نفر می خواهم بیاید و مراحل نماز را اجرا کنند و بقیه ی دوستانشان هم اگر ایرادی داشتند اصلاح کنند. و بعد برای ارزشیابی کار برگ های نماز را به صورت گروهی در اختیارشان قرار می دهم تا هم رنگ کنند و هم مراحل آن را به ترتیب شماره گذاری کنند .
در قسمت با هم بخوانیم : این قسمت با کمک نوار صوتی شعر درس هم خوانی می شود. تمرین و تکرار کن: در این قسمت می توانیم ارزیابی اولیه را انجام دهیم به این صورت که از یکی از دانش آموزان بخواهیم پیش نماز بایستد و نماز را تمرین کنند .
در قسمت خاطره هم اولین خاطره ی خود از نماز را بیان می کنم سپس از دانش آموزان می خواهم هر قسمت از تدریس روز که برایشان جالب بوده را بیان کنند و بنویسند.
بگرد و پیدا کن : این قسمت را انفرادی انجام می دهند و هم سال سنجی صورت می گیرد به این صورت که هر کدام کتابشان توسط دوستانشان تصحیح شود و این خود یک ارزیابی تکوینی میباشد. برای جذابیت کلاس یک مسابقه ای انجام می دهیم به این صورت که از هر گروه یک نفر را صدا می کنم و می گویم نام هر یک از قسمت نماز را که می آورم انجام دهید و ذکر آن را بگویید هر کسی که درست تر انجام داد برنده است و با گروهش تشویق می شود . در آخر مطالب را جمع بندی می کنم خلاصه را می گویم و یک بار دیگر مراحل نماز را ذکر می کنم . جلسه را با شکر خدای مهربان به پایان می رسانم.

35دقیقه

تعیین تکلیف

با کمک بزرگترها تمام مراحل نماز را ترسیم کرده و اذکار آن را بنویسند و به شکل کتاب در بیاورند.

5 دقیقه

1 دیدگاه برای طرح درس نماز بخوانیم هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس یازدهم

  1. admin

    طرح درس نماز بخوانیم هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس یازدهم

دیدگاه خود را بنویسید

مجموعه طرح درس دوم ابتدایی، یک منبع جامع برای یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح دوم ابتدایی است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل تمامی حوزه‌های آموزشی این سطح را پوشش می‌دهد. دروسی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش و هدیه قرآن و... در این مجموعه گنجانده شده‌اند. با استفاده از این مجموعه، دانش‌آموزان فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند. این مجموعه به عنوان یک راهنما و راهکار مناسب برای دانش‌آموزان در مدارس و مراکز آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به آن‌ها کمک می‌کند تا بهترین نتایج را در فرایند یادگیری خود بدست آورند.

در این بخش، لیست طرح درس های پایه دوم دبستان به صورت جداگانه قرار داده شده است. این طرح های درسی که برای هر درس جداگانه طراحی شده اند، به شما کمک می کنند تا به صورت منظم و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه دوم دست یابید. با کلیک بر روی هر طرح درس، می توانید آن را به صورت جداگانه دریافت کنید و با استفاده از آن، به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید. این لیست طرح درس ها، یک راهنمای کاربردی برای شما خواهد بود تا به طور منظم و سازماندهی شده، درس های مورد نیاز خود را به خوبی پیگیری کنید.

طرح درس ریاضی دوم ابتدایی

طرح درس تربیت بدنی دوم ابتدایی

طرح درس علوم دوم ابتدایی

طرح درس فارسی دوم ابتدایی

طرح درس قرآن دوم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی دوم ابتدایی

طرح درس نماز بخوانیم هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس یازدهم
طرح درس نماز بخوانیم هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس یازدهم