طرح درس کوشا و نوشا فارسی دوم ابتدایی درس ششم

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس کوشا و نوشا فارسی دوم ابتدایی درس ششم تشکیل شده از 3 صفحه ورد و قابل ویرایش می باشد درس ششم فارسی دوم ابتدایی، با عنوان “کوشا و نوشا”، به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد که برای رسیدن به هدف‌های خود باید تلاش کنند و مسئولیت پذیری داشته باشند. این درس با ارائه مثال‌های زیبا به لحاظ شناختی و شخصیتی، در افزایش خودباوری و پشتکار دانش‌آموزان مؤثر است. به طور کلی، هدف این درس ارائه مفهوم کوشش و پشتکار برای دانش‌آموزان است تا آن‌ها را به سمت دنیای دانش و علم سوق دهد.

در روش ارائه این درس، معلم با ایفای نقش، دانش‌آموزان را از طریق مطالعه و بحث در مورد مفاهیم پایداری و مقاومت در کارها آموزش می‌دهد. هدف این بحث، برای دانش‌آموزان این است که با داشتن پشتکار و تلاش، همیشه می‌توانند به هدف‌های خود برسند. در نهایت، برای ارزیابی تشخیصی، معلم با پرسش از دانش‌آموزان، اطمینان حاصل می‌کند که دانش‌آموزان به خوبی مفهوم درس را درک کرده‌اند.

به نام خدا
موضوع درس : فارسی دوم درس : کوشا و نوشا زمان پیش بینی شده :45
نحوه ارائه درس : ایفای نقش تعداد فراگیران : معلم :
اهداف کلی
آشنایی با اهمیت پشت و کار و حس مسئولیت پذیری
اهداف جزئی
آموزش پایداری و مقاومت در کار ها
آشنایی با اهمیت کار و کوشش
تشویق به پذیرش حس مسئولیت و داشتن پشتکار
علاقمندی به کسب علم و دانش
وسایل مورد نیاز
کتاب درسی ، سیستم هوشمند ، کارت کلمات
رفتار ورودی
معلم با چهره ای گشاده و سلام وارد کلاس می شود و کلاس درس را با نام و یاد خداوند شروع می کند سپس به حضور و غیاب دانش آموزان می پردازد .
ارزشیابی تشخیصی
پرسش از دانش آموزان اینکه آیا تا به حال شده دارید مشق می نویسید ول کنید بروید دنبال نقاشی کشیدن و هنوز تمام نشده سراغ تلویزیون بروید و کارتون ببینید و وسط کارتون برید سراغ کتاب داستان هایتان
ایجاد انگیزه
گذاشتن فایل صوتی صدای پرندگان سر کلاس
ارایه درس
گذاشتن صوتی درس کوشا و نوشا آریا ، به صورت گروه گروه بخوانند در جلسه آینده نمایش آن توسط بچه هایی که کم رو ترند
تعیین تکلیف
کلاس را به دو گروه تقسیم می کنیم
گروه اول : با اسم پرندگانی که در درس آمده جمله بسازند .
گروه دوم : کلمات چهار نقطه ای پیدا کنند و بنویسند .
کلمات هم معنی این درس :
شبیه : مثل ، مانند یاد بگیرند : بیاموزند ترک کردند : رفتند دانا : کسی که بسیار می داند
قبول کرد : پذیرفت تلاش : کوشش ، سعی توانا : کسی که می تواند هر کاری را انجام دهد
برنا : جوان غیر از : به جز کوشا : کسی که کوشش بسیار می کند نوشا : کسی که به دنبال بازیگوشی است اسم : نام اما : ولی علم : دانش آموختن : یاد گرفتن آزاد : رها
سرانجام : در پایان فکر : عقیده ، نظر ، رای امانت دار : کسی که از وسایل دیگران به خوبی نگه داری می کند کهن : قدیمی نزد دوستش : پیش دوستش خشمگین : عصبانی صبر : حوصله
لازم : نیاز ناپسند : بد ، چیزی که مورد پسند نیست

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح درس کوشا و نوشا فارسی دوم ابتدایی درس ششم”

مجموعه طرح درس دوم ابتدایی، یک منبع جامع برای یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح دوم ابتدایی است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل تمامی حوزه‌های آموزشی این سطح را پوشش می‌دهد. دروسی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش و هدیه قرآن و... در این مجموعه گنجانده شده‌اند. با استفاده از این مجموعه، دانش‌آموزان فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند. این مجموعه به عنوان یک راهنما و راهکار مناسب برای دانش‌آموزان در مدارس و مراکز آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به آن‌ها کمک می‌کند تا بهترین نتایج را در فرایند یادگیری خود بدست آورند.

در این بخش، لیست طرح درس های پایه دوم دبستان به صورت جداگانه قرار داده شده است. این طرح های درسی که برای هر درس جداگانه طراحی شده اند، به شما کمک می کنند تا به صورت منظم و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه دوم دست یابید. با کلیک بر روی هر طرح درس، می توانید آن را به صورت جداگانه دریافت کنید و با استفاده از آن، به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید. این لیست طرح درس ها، یک راهنمای کاربردی برای شما خواهد بود تا به طور منظم و سازماندهی شده، درس های مورد نیاز خود را به خوبی پیگیری کنید.

طرح درس ریاضی دوم ابتدایی

طرح درس تربیت بدنی دوم ابتدایی

طرح درس علوم دوم ابتدایی

طرح درس فارسی دوم ابتدایی

طرح درس قرآن دوم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی دوم ابتدایی

طرح درس کوشا و نوشا فارسی دوم ابتدایی درس ششم
طرح درس کوشا و نوشا فارسی دوم ابتدایی درس ششم