طرح درس تفریق در جدول ارزش مکانی ریاضی دوم ابتدایی

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس تفریق در جدول ارزش مکانی ریاضی دوم ابتدایی، دانش آموزان با مفهوم تفریق دو عدد سه رقمی آشنا می‌شوند. این طرح شامل 5 صفحه ورد قابل ویرایش است و برای دانش‌آموزان پایه دوم دبستان طراحی شده است. هدف کلی این طرح، آموزش روش انتقال و استفاده از تکنیک عمل در جدول ارزش مکانی برای تفریق دو عدد سه رقمی است. در این طرح، دانش‌آموزان مهارت‌هایی مانند انتقال صدتایی و ده تایی و تبدیل آن‌ها به یکدیگر، درست کردن دسته‌های ده تایی از صد تایی و انتقال آن‌ها (خرد کردن)، درست کردن دسته‌های یکی از ده تایی و انتقال آن (خرد کردن)، محاسبه دو عدد سه رقمی با استفاده از انتقال و برقراری ارتباط بین نمایش‌های مختلف از یک عدد را یاد می‌گیرند.

ریاضی پایه دوم ابتدایی – صفحه 103 تا 105 کتاب – تفریق در جدول ارزش مکانی
طراح :
آشنایی دانش آموزان با تفریق دو عدد سه رقمی به روش انتقال و با استفاده از تکنیک عمل در جدول ارزش مکانی
هدف کلی
انتقال صدتایی و ده تایی و تبدیل آن ها به یکدیگر
درست کردن دسته های ده تایی از صد تایی و انتقال آن ها(خرد کردن)
درست کردن دسته های یکی از ده تایی و انتقال آن( خرد کردن)
محاسبه دو عدد سه رقمی به کمک انتقال
برقراری ارتباط بین نمایش های مختلف از یک عدد

اهداف جزیی
اهداف رفتاری
1- دانش آموزان با تفریق اعداد سه رقمی در جدول ارزش مکانی آشنا شوند
2- دانش آموزان با استفاده از انتقال عمل تفریق را محاسبه کنند .
3- دانش آموزان به درستی دسته ها را به هم تبدیل کنند .
4- دانش آموزان عمل قرض گرفتن را به درستی انجام دهند .
5- دانش آموزان با رسم دسته های صد تایی و ده تایی تفریق انجام دهند .
6- دانش آموز مسائل را به درستی حل کند .
7- دانش آموز در بحث های گروهی به طور فعال شرکت نماید .
8- دانش آموزان نسبت به مبحث تفریق علاقه نشان دهند .
اهداف رفتاری

پرسش و پاسخ ، سخنرانی ، مسابقه
روش تدریس
تخته وایت برد ، چینه ( یکی ها ) چوب خط ( ده تایی ها ) ، بسته های صدتایی ، ماژیک ِ، تخته پاک کن ، سکه های یک ریالی و ده ریالی و صد ریالی ( معلم می تواند آن ها را با مقوا درست کند) . درست کردن جدول ارزش مکانی با استفاده از مقوا
ابزار و وسایل
معلم دانش آموزان را گروهبندی می کند . به هر گروه ی سوال تفریق میدهد یک رقمی و دو رقمی (
11-32 و 72-84 و 35-43 و 56-76
معلم دو دقیقه به بچه ها فرصت حل میدهد سپس از هر گروه می خواهد تا حاصل را بیان کنند طرح درس تفریق در جدول ارزش مکانی ریاضی دوم ابتدایی ( معلم برای افزایش سرعت عمل بعد از شنیدن پاسخ گروه ها خود در پای تابلو سریع محاسبه را انجام می دهد

ارزشیابی تشخیصی
معلم سوال کتاب را بیان می کند : یکتا 56 ریال دارد اگر او 32 ریال را صدقه بدهد . چقدر پول برایش باقی مانده چند سکه ؟؟؟؟ ( معلم سکه هایی را که تهیه کرده برای جذابیت بیشتر پای تابلو می چسباند .
ایجاد انگیزه
بعد از طرح مسئله معلم از یک دانش آموز می خواهد تا پای تابلو آمده و با استفاده از سکه ها حاصل را محاسبه کند .و از او می خواهد این محاسبه را در جدول ارزش مکانی انجام دهد . سپس سوال دوم ص 103 نیز به همین شکل حل می شود .
ارایه درس جدید : خب بچه ها دو مسیله قبل مربوط به تفریق هایی بود که قبلا یاد گرفته بودیم . حالا ازتون می خوام یک نفر با صدای بلند سه رو بخونه :
سارا 524 ریال دارد اگر 150 سکه را صدقه دهد چقدر پول برایش باقی می ماند.
این بار نیز معلم سکه ها را به دانش آموزان نشان میدهد و می خواهد تا این محاسبه را با سکه ها انجام دهند : بچه ها بنظر شما سارا می تونه 5 تا 10 ریالی از پول هاش برداره؟ چ راهی پیشنهاد میدید؟
معلم ابتدا نظرات دانش آموزان را گوش میدهد سپس برای جمع بندی به آنها می گوید :
برای اینکه او بتونه پنج تا ده ریال از پولهاش برداره باید یک سکه صد ریالی رو خرد کنیم (معلم همزمان این کار را با سکه هایی که ساخته نشان میدهد : یک صد ریالی را به 10 تا 10 ریالی تبدیل می کند )
به این عمل میگیم قرض گرفتن ما باید از صدتایی قرض بگیریم و به ده تایی ها بدیم . طرح درس تفریق در جدول ارزش مکانی ریاضی دوم ابتدایی خب حالا اگر ما یک صدتایی ار پنج صدتایی برداریم میشه چهار صدتایی و ده تا به دهتایی ما اضافه میشه و میشه 12 (معلم این محاسبه را پای تابلو و همزمان با توضیح آن برای درک بهتر دانش اموزان یادداشت می کند .
خب بچه ها حالا همه ی صفحه ی 104 را باز کنید .
ابتدا معلم با استفاده از چینه و چوب خط و بسته های صدتایی سوال اول را حل می کند و توضیح می دهد که چگونه باید مثل تمرین قبل از قرض گرفتن و خرد کردن استفاده کنند (با تبدیل ده تایی به یکی و صد تایی به ده تایی ) مورد دوم نیز برای تثبیت بهتر است توسط معلم حل شود . حالا
ازتون میخوام با رسم شکل بقیه رو را حل کنید . سپس معلم تعدادی از دانش آموزان را برای حل پای تابلو می آورد

ارایه درس جدید
حل تمرینات ضمن درس
ارزشیابی تکوینی
خب بچه ها امروز با هم چیا یاد گرفتیم : تفریق اعداد سه رقمی ، قرض گرفتن ……. بقیه رو بذاریم دانش آموزان بگن
پس بلد بودن تفریق برای ما خیلی مهم و اساسی هست ، هر و قت که خرید کردید باید بدونید که فروشنده چقدر باید به شما برگردونه و کار های دیگه ….
آفرین دخترای گلم حالا یه دست محکم برای خودتون بزنید

جمع بندی ونتیجه گیری
ارزشیابی پایانی :
مسابقه : معلم تفریق 768- 934 را با رسم شکل محاسبه کنند ( هر گروهی که زودتر حاصل را محاسبه کند پای تابلو اماده و برنده است . )
.
تعیین تکلیف : حل تمرینات صفحه ی 105 کتاب در منزل
ارزشیابی پایانی و تعیین تکلیف

1 دیدگاه برای طرح درس تفریق در جدول ارزش مکانی ریاضی دوم ابتدایی

  1. admin

    طرح درس تفریق در جدول ارزش مکانی ریاضی دوم ابتدایی

دیدگاه خود را بنویسید

مجموعه طرح درس دوم ابتدایی، یک منبع جامع برای یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح دوم ابتدایی است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل تمامی حوزه‌های آموزشی این سطح را پوشش می‌دهد. دروسی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش و هدیه قرآن و... در این مجموعه گنجانده شده‌اند. با استفاده از این مجموعه، دانش‌آموزان فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند. این مجموعه به عنوان یک راهنما و راهکار مناسب برای دانش‌آموزان در مدارس و مراکز آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به آن‌ها کمک می‌کند تا بهترین نتایج را در فرایند یادگیری خود بدست آورند.

در این بخش، لیست طرح درس های پایه دوم دبستان به صورت جداگانه قرار داده شده است. این طرح های درسی که برای هر درس جداگانه طراحی شده اند، به شما کمک می کنند تا به صورت منظم و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه دوم دست یابید. با کلیک بر روی هر طرح درس، می توانید آن را به صورت جداگانه دریافت کنید و با استفاده از آن، به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید. این لیست طرح درس ها، یک راهنمای کاربردی برای شما خواهد بود تا به طور منظم و سازماندهی شده، درس های مورد نیاز خود را به خوبی پیگیری کنید.

طرح درس ریاضی دوم ابتدایی

طرح درس تربیت بدنی دوم ابتدایی

طرح درس علوم دوم ابتدایی

طرح درس فارسی دوم ابتدایی

طرح درس قرآن دوم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی دوم ابتدایی

طرح درس تفریق در جدول ارزش مکانی ریاضی دوم ابتدایی
طرح درس تفریق در جدول ارزش مکانی ریاضی دوم ابتدایی