طرح درس زندگی ما و گردش زمین 1 علوم دوم ابتدایی درس سوم

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس زندگی ما و گردش زمین 1 علوم دوم ابتدایی درس سوم تشکیل شده از 3 صفحه ورد و قابل ویرایش می باشد این طرح درس با هدف کلی یادگیری چگونگی آمد و شد شب و روز و گردش زمین طراحی شده است و اهداف جزئی آن شامل توضیح چگونگی آمد و شد شبانه روز و گردش زمین به دور خود می‌باشد.

برای دستیابی به هدف کلی این درس، روش تلفیقی (مشارکتی، پرسش و پاسخ) به کار گرفته می‌شود و از الگوی تدریس کتاب، ماژیک، تخته وایت برد، لامپ، کره زمین و توپ استفاده می‌شود. همچنین، دانش‌آموزان با مطالعه کتاب‌هایی درباره زمین، ویژگی‌ها و گردش آن علاقمند می‌شوند و با انجام آزمایش‌ها، آمد و شد شبانه روز را به دور زمین مشاهده می‌کنند.

نام: درس:علوم پایه:دوم موضوع: گردش زمین صفحه:22تا24

گردش زمین

هدف کلی
یادگیری چگونگی آمد و شد شب و روز
یادگیری چگونگی گردش زمین

اهداف جزئی
چگونگی آند و شد شبانه روز را توضیح می­دهد.
چگونگی گردش زمین به دور خود را توضیح می­دهد.
حیطه شناختی
اهداف عملکردی
آمد و شد شب و روز را با انجام آزمایش نشان می­دهد.
حیطه ی مهارتی

به مطالعه کتاب­هایی درباره زمین، ویژگی­ها و گردش آن علاقمند می­شود.

حیطه ی نگرشی

روش تلفیقی(مشارکتی،پرسش و پاسخ)
روش تدریس
الگوی تدریس
کتاب، ماژیک، تخته وایت برد، لامپ، کره زمین، توپ
ابزار و وسایل

دانش آموز به صورت گروه­های چهارنفره نشسته­اند.
چیدمان کلاس

سلام و احوالپرسی، حضور و غیاب، بررسی سلامت جسمی و روحی دانش آموزان، بررسی تکلیف جلسه­ی قبل.
آمادگی
فعالیت های مقدماتی
ورودی: از دانش آموزان سوالاتی درباره­ی درس گذشته می­پرسم.

ارزشیابی آغازین

تشخیصی: سارا با قیافه نارحت در حالیکه یک نقاشی در دست دارد وارد کلاس می­شود. معلم از او می­پرسد سارا جان چرا نارحتی؟ این نقاشی چیست؟ او پاسخ می­دهد دیروز یک نقاشی کشیدم و چون نقاشی­ام شب بود خورشید را پشت کوه کشیدم و آن را به مادرم نشان دادم اما او گفت: سارا خورشید که شب­ها پشت کوه نمی­رود! تو بزرگ شده­ای و نباید دیگر خورشید را پشت کوه بکشی؟ من از مادرم پرسیدم مگر خورشید شب­ها پشت کوه نمی­رود؟ او گفت فردا که به مدرسه رفتی از معلم­تان بپرس برایت توضیح می­دهد. سارا ادامه می­دهد: حالا خانوم معلم من اشتباه نقاشی کشیده­ام؟ اگر خورشید شب­ها پشتد کوه نمی­رود پس کجا می­رود؟ معلم رو به دانش­آموزان می­کند و از آن­ها می­پرسد به نظر شما خورشید شب­ها کجا می­رود؟

برروی دیوارهای کلاس تصاویری از خورشید، زمین و ماه نصب می­کنیم. همچنین به همراه خود توپ، کره زمین و لامپ به کلاس می­بریم.
انگیزه سازی
بعد از اینکه به حالت نمایشی برای دانش­آموزان این سوال را به وجود آوردیم که خورشید شب­ها کجا می­رود و اصلا شب و روز چگونه به وجود می­آیند از ان­ها می­خواهیم به کاری که انجام می­دهیم خوب نگاه کنند. از یک توپ نخی را آویزان می­کنیم و آن را روبروی لامپی که روشن است می­گیریم. طرح درس زندگی ما و گردش زمین 1 علوم دوم ابتدایی درس سوم از دانش­آموزان می­خواهیم به ما بگویند کدام طرف توپ روشن و کدام طرف توپ تاریک است؟ حالا توپ را می­چرخانیم و دوباره می­پرسیم؟ سپس همین آزمایش را با کره زمین انجام می­دهیم و از آن­ها می­خواهیم بگویند چه نتیجه­ای از آزمایش گرفتند؟ پس از اینکه پاسخ­های آن­ها را شنیدیم برای آن­ها توضیح می­دهیم که کره زمین هر 24ساعت یکبار به دور خود می­چرخد و همینطور که به دور خود در حال چرخش است یک طرف آن رو به خورشید و روز می­شود و طرف دیگر پشت به خورشید و شب می­شود. حال از دانش­آموزان می­خواهیم به جلوی کلباس بیایند و به یک نفر عکس خورشید می­دهیم و چهار نفر دیگر در حالیکه می­چرخند اگر روبروی خورشید قرار بگیرند می­گویند من روز هستم و اگر پشت به خورشید قرار بگیرند می­گویند من شب هستم.
ارائه محتوا
سوالات و فعالیت های حین تدریس و فعالیت­های گروهی
ارزشیابی مستمر

به دانش­آموزان می­گوییم امروز آموختیم که کره زمین که ما بر روی آن زندگی می­کنیم هر 24ساعت یکبار به دور خود می­چرخد و یک طرف آن رو به خورشید و طرف دیگر آن پشت به خورشید قرار می­گیرد. طرفی که پشت به خورشید است شب و طرفی که روبه خورشید است روز است. تا به حال فکر کرده­اید اگر همیشه روز یا اگر همیشه شب بود چه اتفاقی می­افتاد؟ این آمد و شد شبانه روز یک نظم است که خدای مهربان ما این نظم را بوجود آورده است. خداوند مهربون بسیار داناست و برای ما چیزهایی بوجود آورده است که برای مات فایده دارند پس همیشه باید از خداوند مهربون تشکر کنیم . سپاس­گزار نعمت­هایی مانند خورشید ماه، شب و بسیاری دیگر باشیم.
جمع بندی و نتیجه گیری

به هرگروه آزمونکی مرتبط با مبحث موردنظر می­دهیم و از ان­ها می­خواهیم آن را پاسخ دهند.

ارزشیابی پایانی
از دانش­آموزان می­خواهیم نقاشی از خورشید و کره زمین که نشاندهنده شب و روز است بکشند.

تعیین تکلیف

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح درس زندگی ما و گردش زمین 1 علوم دوم ابتدایی درس سوم”

مجموعه طرح درس دوم ابتدایی، یک منبع جامع برای یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح دوم ابتدایی است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل تمامی حوزه‌های آموزشی این سطح را پوشش می‌دهد. دروسی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش و هدیه قرآن و... در این مجموعه گنجانده شده‌اند. با استفاده از این مجموعه، دانش‌آموزان فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند. این مجموعه به عنوان یک راهنما و راهکار مناسب برای دانش‌آموزان در مدارس و مراکز آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به آن‌ها کمک می‌کند تا بهترین نتایج را در فرایند یادگیری خود بدست آورند.

در این بخش، لیست طرح درس های پایه دوم دبستان به صورت جداگانه قرار داده شده است. این طرح های درسی که برای هر درس جداگانه طراحی شده اند، به شما کمک می کنند تا به صورت منظم و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه دوم دست یابید. با کلیک بر روی هر طرح درس، می توانید آن را به صورت جداگانه دریافت کنید و با استفاده از آن، به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید. این لیست طرح درس ها، یک راهنمای کاربردی برای شما خواهد بود تا به طور منظم و سازماندهی شده، درس های مورد نیاز خود را به خوبی پیگیری کنید.

طرح درس ریاضی دوم ابتدایی

طرح درس تربیت بدنی دوم ابتدایی

طرح درس علوم دوم ابتدایی

طرح درس فارسی دوم ابتدایی

طرح درس قرآن دوم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی دوم ابتدایی

طرح درس زندگی ما و گردش زمین 1 علوم دوم ابتدایی درس سوم
طرح درس زندگی ما و گردش زمین 1 علوم دوم ابتدایی درس سوم