طرح درس بچه ها سلام هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس پانزدهم

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس بچه ها سلام هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس پانزدهم تشکیل شده از 4 صفحه ورد و قابل ویرایش می باشد . این طرح درس به آشنایی کودکان با آداب و رسوم سلام کردن می‌پردازد. هدف اصلی این درس، آشنایی کودکان با سلام به عنوان یکی از آداب اسلامی است. در طول جلسه 45 دقیقه، دانش آموزان با مفهوم و ارزش سلام آشنا می‌شوند و تلاش می‌کنند از رفتار پیامبر در سلام دادن الگو بگیرند. هدف از این درس، تقویت علاقه کودکان به سلام دادن به یکدیگر و رعایت ادب سلام کردن در برخورد با دیگران است. توسط مدرسه و تاریخ مشخص شده است.

نام کتاب درسی: هدیه های آسمانی مقطع تحصیلی: دوم ابتدایی
موضوع درس: بچه ها سلام
تهیه کننده: مدت جلسه: 45 دقیقه
نام مدرسه: تعداد دانش آموزان: تاریخ:

اهداف
هدف کلی :
آشنایی با آداب سلام کردن
هدفهای جزئی:
ازفراگیران انتظارمیرود درپایان تدریس:
1-آشنایی با سلام به عنوان یکی از آداب اسلامی
2- آشنا شدن با مفهوم و ارزش و ثواب سلام
3- تلاش برای الگو گیری ازپیامبر در پیشی گرفتن در سلام دادن
5- علاقه مند شدن به سلام دادن به یکدیگر
6- رعایت ادب سلام کردن در برخورد با دیگران
هدفهای رفتاری :
ازفراگیران انتظارمیرود درپایان تدریس:
1-مصادیقی از سلام کردن را در زندگی روزمره خود مثال بزنند. (درک و فهم)
2- سلام کردن را در قالب نمایش کوتاه ارائه دهند .(شناختی – کاربرد)
3-سخن امام حسین (ع) درباره سلام کردن را بیان کنند.(دانشی)
4- به سلام کردن به دیگران علاقه و تمایل پیدا کند. (عاطفی)
5- درباره سلام کردن پیامبر به کودکان برای همکلاس هایشان توضیح دهند. ( درک و فهم)
6- تکالیف کتاب را با مهارت انجام دهند. (روانی حرکتی – عادی)
رفتار ورودی
1-مواقع زیادی به دیگران سلام کرده است.
2- می داند سلام کردن ثواب دارد و سلامتی می آورد.
ارزشیابی تشخیصی
1-چرا به دیگران سلام می کنیم.
2-می دانید سلام چقدر ثواب دارد؟
رسانه های آموزشی
کتاب هدیه های آسمانی – کلیپ – تصاویر – وایت برد – ماژیک – ابزار نمایش
روش های یاددهی – یادگیری
تلفیقی از روش های پرسش و پاسخ – نمایشی
مدل چینش کلاس
به صورت ردیفی – گروهی

عنوان
فعالیت های دانش آموزان
فعالیت های معلم
زمان
فعالیت های مقدماتی ارزشیابی رفتار ورودی و ایجاد انگیزه
بالبخند و خوشرویی وارد کلاس می شوم و با صدای بلند و رسا سلام و احوالپرسی می کنم به تکالیف جلسه ی قبل رسیدگی می کنم و با پرسش از مباحث قبلی درس جدید را با نام خدا شروع می کنم.

زمان 5 دقیقه

ارائه درس
برای ایجاد انگیزه شعر سلام را از عمو ماهوریا خاله شادونه پخش میکنم که خیلی شاد است و جو کلاس را پر انرژی می کند و ازشون می خوام دو انگشتی کف بزنن بعد خودم یه شعر در مورد سلام می خوانم (سلام گل های خندون با دندون و بی دندون و سلام به هر پرنده که توی باغ میخنده سلام به دشت و دریا سلام به کوه و صحرا سلام به روی ماه بچه های با صفا سلام سلام بچه ها چطوره حال شما باشید همیشه خندان چون گلهای گلستان سلام به روی ماهتون به گرمی نگاهتون به قلب پاک و صافتون به موهای سیاهتون (بچه های گلم اگه گفتین درس امروزمون راجع چیه ؟ درسته در مورد سلام هست حالا به من بگین ببینم چرا وقتی وارد جایی میشیم باید سلام بکنیم ؟ در گروه ها مشورت کنید و جواب دهید . بله درسته سلام سلامتی میاره ، سلام یعنی آغاز دوستی و محبت ، خدا کسی رو که اول سلام کنه خیلی دوست داره ، بعد میگم بچه ها پیامبر ما همیشه اول به دیگران سلام می کرد میدونین چرا ؟ به نظراتشون گوش میدم بعد میگم که چون امام حسین (ع) گفتند هر کسی که اول سلام می دهد 69 تا ثواب می برد و کسی که جواب سلام را می دهد 1 تا ثواب می برد . حتی خدا توی قرآن هم به پیامبر گفته وقتی مومنان پیش تو می آیند به آن ها سلام بگو . طرح درس بچه ها سلام هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس پانزدهم بعد تصاویری از سلام کردن سایر کشور ها را بهشون نشان می دهم بعد از فراگیران می خواهم نمایش سلام کردن یا ادای احترام در شغل های مختلف را نشان دهند . بعد با عروسکی به نام «سلام» با دانش آموزان بازی می کنیم یک عروسک کوچک از داخل کیفم در می آورم و به دانش آموزان نشان می دهم و به آن ها می گویم که اسم این عروسک سلام است و ناراحت است چون اسمش را همه به زبان نمی آورند بعد از دانش آموزان می خواهم اسمش را صدا بزنند و به او بگویند که خیلی اسم زیبایی دارد بعد عروسک را یکی یکی به دانش اموزان می دهم تا عروسک سلام را تکان دهند و به جای او صحبت کنند. از هر گروه یک نفر متن درس را می خواند . با توجه به تصویر و نوشته کتاب از فراگیران می خواهم خدا را به خاطر داشتن چنین پیامبر مهربان شاکر باشیم.
فکر کنم : بچه ها فکر می کنید چرا سلام کردن کار خوبیه ؟ با این سوال به تفکر میدارم تا پاسخ های خوبی بدهند . دوست دارم : دانش آموزان با الگوگیری از رفتار پیامبر جمله را تکمیل کرده و بیان می کنند.
گفت و گو کنیم : با بحث و گفت و گوی گروهی هر گدام از فراگیران نظرات خود را بیان می کنند.
امین و مینا : با استفاده از صورتک ها دو به دو نقش امین و مینا را بازی می کنند و به سوال ها پاسخ می دهند. در آخر مطالب را جمع بندی می کنم خلاصه درس را می گویم واز فراگیران می پرسم چه یاد گرفتند بیان کنند . ارزشیابی پایانی با سوالاتی از قبیل 1 – امام حسین در مورد سلام چه فرموده اند ؟ 2 -با سلام کردن چه چیزی به مردم نشان می دهیم؟ درس را باشکر خدای مهربان به پایان میرسانم.

35دقیقه

تعیین تکلیف

در مورد سلام کردن نقاشی بکشند.

5 دقیقه

1 دیدگاه برای طرح درس بچه ها سلام هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس پانزدهم

  1. admin

    طرح درس بچه ها سلام هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس پانزدهم

دیدگاه خود را بنویسید

مجموعه طرح درس دوم ابتدایی، یک منبع جامع برای یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح دوم ابتدایی است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل تمامی حوزه‌های آموزشی این سطح را پوشش می‌دهد. دروسی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش و هدیه قرآن و... در این مجموعه گنجانده شده‌اند. با استفاده از این مجموعه، دانش‌آموزان فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند. این مجموعه به عنوان یک راهنما و راهکار مناسب برای دانش‌آموزان در مدارس و مراکز آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به آن‌ها کمک می‌کند تا بهترین نتایج را در فرایند یادگیری خود بدست آورند.

در این بخش، لیست طرح درس های پایه دوم دبستان به صورت جداگانه قرار داده شده است. این طرح های درسی که برای هر درس جداگانه طراحی شده اند، به شما کمک می کنند تا به صورت منظم و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه دوم دست یابید. با کلیک بر روی هر طرح درس، می توانید آن را به صورت جداگانه دریافت کنید و با استفاده از آن، به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید. این لیست طرح درس ها، یک راهنمای کاربردی برای شما خواهد بود تا به طور منظم و سازماندهی شده، درس های مورد نیاز خود را به خوبی پیگیری کنید.

طرح درس ریاضی دوم ابتدایی

طرح درس تربیت بدنی دوم ابتدایی

طرح درس علوم دوم ابتدایی

طرح درس فارسی دوم ابتدایی

طرح درس قرآن دوم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی دوم ابتدایی

طرح درس بچه ها سلام هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس پانزدهم
طرح درس بچه ها سلام هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس پانزدهم