طرح درس بهترین دوست هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس سیزدهم

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس بهترین دوست هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس سیزدهم درسی جذاب و آموزنده است که با هدف آشنایی با امام حسن (ع) و الگو گیری از رفتار ایشان تهیه شده است. این طرح درس شامل 4 صفحه ورد و قابل ویرایش است و برای دانش آموزان پایه دوم دبستان مناسب است. در این طرح درس، هدف کلی آشنایی با امام حسن (ع) و ادای احترام نسبت به ایشان بوده و برای تقویت احساس علاقه و احترام نسبت به ایشان، از هدفهای جزئی مانند تلاش برای الگو گیری از رفتار ایشان استفاده شده است.

در نهایت، از دانش آموزان انتظار می‌رود که در پایان تدریس این طرح درس، علاوه بر آشنایی با امام حسن (ع) به عنوان امام دوم مسلمانان، توانایی نام بردن چند نمونه از ویژگی‌های ایشان و درک و فهم درس را داشته باشند. همچنین، آن‌ها باید قادر باشند محتوای درسی را در قالب داستان نمایش دهند و در مورد رفتار امام حسن (ع) قضاوت کنند.

نام کتاب درسی: هدیه های آسمانی مقطع تحصیلی: دوم ابتدایی
موضوع درس: بهترین دوست
تهیه کننده: مدت جلسه: 45 دقیقه
نام مدرسه: تعداد دانش آموزان: تاریخ:

اهداف
هدف کلی :
آشنایی با امام حسن (ع) و ادای احترام نسبت به ایشان
هدفهای جزئی:
ازفراگیران انتظارمیرود درپایان تدریس:
1-آشنایی با امام حسن (ع) به عنوان امام دوم مسلمانان
2- تقویت احساس علاقه واحترام نسبت به امام حسن (ع)
3- تلاش برای الگو گیری ازرفتار امام حسن (ع)
هدفهای رفتاری :
ازفراگیران انتظارمیرود درپایان تدریس:
1-چند نمونه از ویژگی های امام حسن (ع) را نام ببرند. (دانشی)
2- محتوای درسی را در قالب داستان نمایش دهند .(شناختی – کاربرد)
3- درمورد رفتار امام حسن (ع) قضاوت کنند.(ارزشیابی)
4- داستانی کوتاه در مورد امام حسن (ع) بنویسند .( ترکیب)
5- درس را به صورت خلاصه توضیح دهند. (درک و فهم)
6- تکالیف کتاب را با مهارت انجام دهند. (روانی حرکتی – عادی)
رفتار ورودی
1-با افراد زیادی دوست هستند.
2- با امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا آشنایی دارد.
ارزشیابی تشخیصی
1-بهترین دوست شما چه کسی است؟
2- دوست خوب چه ویژگی هایی دارد؟
رسانه های آموزشی
کتاب هدیه های آسمانی – کلیپ – وایت برد- ماژیک – ابزار نمایش
روش های یاددهی – یادگیری
تلفیقی از روش های پرسش و پاسخ – نمایشی
مدل چینش کلاس
به صورت ردیفی – گروهی

عنوان
فعالیت های دانش آموزان
فعالیت های معلم
زمان
فعالیت های مقدماتی ارزشیابی رفتار ورودی و ایجاد انگیزه
بعد از ورود به کلاس و سلام و احوالپرسی با دانش آموزان و اشاره به بسم الله روی تابلو و با ذکر یاد و نام خدا در آغاز کلاس و کمک خواستن از خدا در انجام هر کاری و رسیدگی به وضعیت جسمی و فیزیکی فراگیران درس را شروع میکنم .

زمان 5 دقیقه

ارائه درس
برای ایجاد انگیزه انیمیشنی از دوستی برای دانش آموزان پخش می کنم و بعد سوالاتی می پرسم که به نظرتان بهترین دوست شما چه کسی است ؟ پاسخ میدهند مهربان باشد ، اذیت نکند ، دروغ نگوید و… یک داستان دیگر برایشان تعریف می کنم تا خودشان بین نتیجه ی رفتار های خوب و بد قضاوت کنند. (پسرکی بود که همیشه دوستانش را اذیت می کرد ولی بعدا زود پشیمان می شد پدرش برای اینکه او را تنبیه کند به او گفت : هر بار که دوستانت را اذیت کردی باید یک میخ به دیوار بکوبی و پسرک هم قبول کرد بعد از مدتی دیوار پر از میخ شده بود پسرک دیگر از کوبیدن میخ خسته شده بود . این موضوع را با پدرش در میان گذاشت . پدرش به او گفت از این به بعد هر وقت با دوستانت خوش رفتاری کردی یکی از میخ ها را از دیوار بکش . بعد از مدتی هیچ میخی روی دیوار نبود پدر به پسرک گفت : آفرین پسرم هیچ میخی روی دیوار نمانده ولی یک نگاهی به دیوار بینداز . پسرک نگاهی به دیوار انداخت و به فکر فرو رفت . در این جا از گروه ها می خواهم که خوب مشورت کنند و بگویند پسر به چه چیزی فکر می کرد ؟ پاسخ هایی می دهند در آخر می گویم دیوار مانند دل آدم ها ست بعضی از حرف هایی که ما میزنیم دل آدم ها را زخمی می کنه زخم هایی که ممکنه هرگز خوب نشه پس باید مراقب رفتارهامون باشیم . طرح درس بهترین دوست هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس سیزدهم بعد متن درس را به صورت قصه برای دانش آموزان تعریف می کنم سپس از دانش آموزان می خواهم هر چه از درس یاد گرفته اند با مشورت در گروه ها بیان کنند .بعد امام حسن (ع) ر ا به عنوان امام دوم مسلمانان و پسر اول حضرت علی (ع) معرفی می کنم بعد دانش آموزان نمایش درس را اجرا می کند صدای پای اسب را از گوشی پخش می کنم بعد روی درس را از هر گروه یک نفر روان خوانی می کند . بعد از بچه ها می خواهم در قالب یک نمایشی دیگر رفتارهای مختلفی که هر کس در برخورد با دیگران درپیش می گیرد را اجرا کنند . بعد برای ارزشیابی و به کمک اعضای گروه با کاغذ رنگی ها گلبرگ هایی را می کشند و مشخصات امام حسن (ع) را داخل آن می نویسند . در قسمت گفت و گو کنیم : به دانش آموزان فرصت می دهم در قالب یک کار گروهی ابتدا با هم گفت و گو کنند سپس به یک نظر واحد برسند و هر گروه این قسمت را تکمیل و برای سایر دوستان بخواند . پاسخ های احتمالی : در برابر حرف ها و کارهای بد دوستمان زود ناراحت و عصبانی نشویم، رفتار بد دوستمان را تلافی نکنیم.
قسمت امین و مینا : این بخش در قسمت ارزشیابی انجام شده است . در آخر مطالب را جمع بندی می کنم خلاصه را بیان می کنم بعد از فراگیران می خواهم هر چه از درس جدید یاد گرفته اید به طور خلاصه بیان کنید. جلس ی درس را پخش سرود شکر خدای مهربان به اتمام می رسانم .

35دقیقه

تعیین تکلیف

در گروه خود فهرستی از رفتارهای درست و نادرست را تهیه کرده و در جدولی بچسبانند.

5 دقیقه

1 دیدگاه برای طرح درس بهترین دوست هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس سیزدهم

  1. admin

    طرح درس بهترین دوست هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس سیزدهم

دیدگاه خود را بنویسید

مجموعه طرح درس دوم ابتدایی، یک منبع جامع برای یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح دوم ابتدایی است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل تمامی حوزه‌های آموزشی این سطح را پوشش می‌دهد. دروسی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش و هدیه قرآن و... در این مجموعه گنجانده شده‌اند. با استفاده از این مجموعه، دانش‌آموزان فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند. این مجموعه به عنوان یک راهنما و راهکار مناسب برای دانش‌آموزان در مدارس و مراکز آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به آن‌ها کمک می‌کند تا بهترین نتایج را در فرایند یادگیری خود بدست آورند.

در این بخش، لیست طرح درس های پایه دوم دبستان به صورت جداگانه قرار داده شده است. این طرح های درسی که برای هر درس جداگانه طراحی شده اند، به شما کمک می کنند تا به صورت منظم و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه دوم دست یابید. با کلیک بر روی هر طرح درس، می توانید آن را به صورت جداگانه دریافت کنید و با استفاده از آن، به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید. این لیست طرح درس ها، یک راهنمای کاربردی برای شما خواهد بود تا به طور منظم و سازماندهی شده، درس های مورد نیاز خود را به خوبی پیگیری کنید.

طرح درس ریاضی دوم ابتدایی

طرح درس تربیت بدنی دوم ابتدایی

طرح درس علوم دوم ابتدایی

طرح درس فارسی دوم ابتدایی

طرح درس قرآن دوم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی دوم ابتدایی

طرح درس بهترین دوست هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس سیزدهم
طرح درس بهترین دوست هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس سیزدهم