طرح درس بعد از جشن گروه های کار در مدرسه علوم دوم ابتدایی

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس بعد از جشن گروه های کار در مدرسه علوم دوم ابتدایی تشکیل شده از 4 صفحه ورد و قابل ویرایش می باشد در طرح درس بعد از جشن گروه های کار در مدرسه علوم دوم ابتدایی، دانش آموزان با آشنایی با جمع آوری باقی مانده مواد غذایی و پاکیزگی کلاس خود و چگونگی جمع آوری، جداسازی و نگه داری مواد خوراکی بعد از جشن آشنا می شوند. این درس با هدف ارتباط عناصر پنج گانه تفکر و تعقل، ایمان و باور، علم و آگاهی، عمل و اخلاق با چهار عرصه خالق، مخلوق، خلق و خود برگزار می شود. اهداف رفتاری این درس شامل توانایی جمع آوری و جداسازی مواد باقی مانده از جشن و پاکیزگی کلاس، نوشتن راهکارها و لیست جداگانه برای نگه داری مواد در جای مخصوص خود و ارائه گزارش به دانش آموزان می باشد. این درس با مدت اجرای 45 دقیقه و با حضور 9 نفر از دانش آموزان دوم ابتدایی برگزار می شود.

مشخصات کلی
شماره طرح درس : 10
نام درس : علوم تجربی
موضوع درس : بعد از جشن ( گروه های کار در مدرسه )
مجری :
مدت اجرا : 45 دقیقه
پایه : دوم ابتدایی
محل اجرا :
تعداد فراگیر : 9 نفر
تاریخ اجرا :

اهداف
اهداف کلی ( ارتباط عناصر پنج گانه با چهار عرصه ) :
آشنایی دانش آموزان با جمع آوری باقی مانده مواد غذایی و پاکیزگی کلاس خود و چگونگی جمع آوری ، جداسازی و نگه داری و مواد خوراکی بعد از جشن ( ارتباط عناصر پنج گانه تفکر و تعقل ، ایمان و باور ، علم و آگاهی ، عمل و اخلاق با چهار عرصه خالق ، مخلوق ، خلق و خود )

اهداف رفتاری ( پیامد ) : در پایان این درس انتظار می رود دانش آموزان بتوانند :
سطح 1 : حداقل یک راه برای جمع آوری و جداسازی مواد باقی مانده از جشن و پاکیزگی کلاس ارائه دهند .
سطح 2 : بعد از ارئه چند راهکار در مورد جمع آوری و نگه داری مواد و پاکیزگی کلاس آن را به صورت جملات درست در برگه ای نوشته و به کلاس بیاورند .
سطح 3 : بعد از ارائه راهکار ها و نوشتن لیستی جداگانه بر اساس جنس مواد که هر کدام در کجا نگه داری شود و ارائه گزارشی کامل به دانش آموزان ، هر مواد را در جای مخصوص خود قرار دهند .
روش ها و رسانه ها
رسانه های آموزشی : کتابی درسی ، عکس و تصویر ، فیلم ، کتاب راهنمای معلم ، سه سطل زباله ، سه عدد نایلون یک بار مصرف آشغال ، یک عدد پارچ ، شش عدد لیوان ، شش عدد استکان ، یک میز ، چهار صندلی ، ده عدد بادکنک ، یک عدد هندوانه ، یک بسته شیرینی ، دو کیلو میوه ، آب به مقدار کافی ، جارو ، کف گیر و مواد شوینده

روشهای تدریس : بحث گروهی ، پرسش و پاسخ ، توضیحی ، سخنرانی

سلام و احوالپرسی ، حضور و غیاب ، بررسی تکالیف درس گذشته ، گروه بندی دانش آموزان به صورت تصادفی ( 3 دقیقه )
مراحل قبل از تدریس
تعیین رفتار ورودی : از فصل دوازدهم ( برای جشن آماده شویم ) از دانش آموزان سوالاتی پرسیده می شود ( 3 دقیقه )
سوال 1 : برای برگزاری جشن به چه چیز هایی نیاز داریم ؟ علی جواب می دهد آجیل ، شربت ، پارچ ، لیوان ، میوه ، و …..
سوال 2 : از محمد ی پرسم خوراکی ها را چگونه در ظرف ها باید چید ؟ محمد می گوید ، آجیل ها را در بشقاب های مخصوص و شربت ها را در پارچ و میوه ها را در سبد های مخصوص می چینیم

ارزشیابی تشخیصی : ( با سوالات می فهمیم دانش آموزان از درس جدید چه اندازه می دانند ؟ و مهارت ورود به درس جدید را دارند ) ( 3 دقیقه )
سوال 1 : چه موادی در یخچال نگه داری می شود ؟
سوال 2 : آیا همه ی مواد غذایی که از جشن باقی می ماند را باید دور ریخت ؟
آمادگی
ایجاد انگیزه : با نشان دادن تصویر عنوان درس سیزدهم دانش آموزان را به بحث و گفتگو وا می داریم ( 3 دقیقه )
و نظارت هر کدام را در مورد تصویر می شنویم ، سپس با پخش فیلمی از برگزار جشن محلی در دانش آموزان انگیزه ی کافی را ایجاد می کنیم .
اجرای تدریس
ارائه درس : دانش آموزان را به سه گروه سه نفره به نام گروه جمع آوری ، گروه پاکیزگی و گروه نگه داری مواد تقسیم می کنم و سپس از دانش آموزان می خواهم از وسایلی که از قبل با خود آورده اند با وسایلی که اینجانب از قبل آماده کرده ام به منظار ارائه درس ( بعد از جشن ) در کلاس بچینند و به دانش آموزان می گویم که از خود پذیرایی بکنند و بعد از چند دقیقه که پذیرایی تمام شد ، در مورد جمع آوری مواد ، نگه داری موادباقی مانده و پاکیزه کردن کلاس در گروه های خود نظر دهند .
بعد از ارائه ی نظرات سرگروه ها به این نتیجه می رسیم که باید جمع آوری و جداسازی شوند ، و با سوالاتی از آن ها دلیل گفته هایشان را می پرسم تا از میزان یادگیری مطالب ارائه شده مطمئن شوم . بعضی از مواد که مصرف نشده نگه داری شوند و بقیه مواد مصرف شده باید جمع آوری و کلاس پاکیزه گردد . گروه جمع آوری و جداسازی مواد ، مسئولیت جمع آوری و جداسازی مواد غذایی را به عهده می گیرند و گروه نگه داری مواد ، مسئول نگه داری مواد خوراکی را برعهده می گیرند . طرح درس بعد از جشن گروه های کار در مدرسه علوم دوم ابتدایی گروه پاکیزگی بعد از جمع آوری مواد و نگه داری آن ها مسئولیت نظافت و پاکیزگی کلاس را برعهده می گیرند و بعد از این که گروه ها هر کدام کار خود را به نحو احسن انجام دادند سر جای خود می نشینند و معلم با دادن کارت تلاش ( جایزه ) از گروه برتر تشکر می کند . (18 دقیقه )
تکمیلی ( بعد از تدریس )
جمع بندی و نتیجه گیری : تمام مراحل ارائه شده در درس را به طور خلاصه وار تشریح ، و طالب را جمع بندی و نتیجه گیری می کنم .
بعد از جشن باید هر کدام از مواد غذایی باقی مانده را در جای مخصوص خود نگه داری کنیم و مواد مصرف شده را در سطل های مخصوص قرار داده و کلاس را تمیزکنیم .

4

تکمیلی ( بعد از تدریس )
ارزشیابی پایانی ( سوالاتی از درس تدریس شده پرسیده می شود )
1-چرا باید مواد مصرف نشده بعد از جش را نگه داری کنیم ؟ اکبر جواب می دهد : موادی که مصرف نشده است چون دوباره قابل استفاده است ، استفاده نکدن از آن ها اسراف است و گناه بزرگی محسوب می شود .
2-شما برای نگه داری باقی مانده میوه ها چه پیشنهادی دارید ؟ احسان جواب می دهد : میوه ها را باید در داخل یخچال گذاشت .
3-برای پاکیزه کردن کلاس به چه وسایلی تیاز داریم ؟ محسن جواب می دهد : جارو، پارچه ، کف گیر ، مواد شوینده و مقداری آب .
و سپس از دانش آموزان می خواهم که با کف زدن خودشان را تشویق کنند .

4

تعیین تکلیف : از دانش آموزان می خواهم در مورد نگه داری نان ، میوه ، بستنی ، شیرینی و ……. اطلاعاتی جمع آوری کرده و به کلاس بیاورند .
از دانش آموزان می خواهم که از پدر و مادر خود در مورد چگونگی جمع آوری ، پاکیزگی و نگه داری مواد خوراکی در ایام جشن قربان یا رمضان سوال کرده و مطالب را نوشته و به کلاس بیاورند .

2

تععین موضوع جلسه آینده : دانش آموزان عزیز موضوع درس جلسه آینده ( جای خشک یا نمناک ) می باشد .
1
خاتمه : با صلواتی بر محمد و آل محمد جلسه را به پایان می رسانیم .
جمع زمان
45

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح درس بعد از جشن گروه های کار در مدرسه علوم دوم ابتدایی”

مجموعه طرح درس دوم ابتدایی، یک منبع جامع برای یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح دوم ابتدایی است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل تمامی حوزه‌های آموزشی این سطح را پوشش می‌دهد. دروسی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش و هدیه قرآن و... در این مجموعه گنجانده شده‌اند. با استفاده از این مجموعه، دانش‌آموزان فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند. این مجموعه به عنوان یک راهنما و راهکار مناسب برای دانش‌آموزان در مدارس و مراکز آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به آن‌ها کمک می‌کند تا بهترین نتایج را در فرایند یادگیری خود بدست آورند.

در این بخش، لیست طرح درس های پایه دوم دبستان به صورت جداگانه قرار داده شده است. این طرح های درسی که برای هر درس جداگانه طراحی شده اند، به شما کمک می کنند تا به صورت منظم و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه دوم دست یابید. با کلیک بر روی هر طرح درس، می توانید آن را به صورت جداگانه دریافت کنید و با استفاده از آن، به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید. این لیست طرح درس ها، یک راهنمای کاربردی برای شما خواهد بود تا به طور منظم و سازماندهی شده، درس های مورد نیاز خود را به خوبی پیگیری کنید.

طرح درس ریاضی دوم ابتدایی

طرح درس تربیت بدنی دوم ابتدایی

طرح درس علوم دوم ابتدایی

طرح درس فارسی دوم ابتدایی

طرح درس قرآن دوم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی دوم ابتدایی

طرح درس بعد از جشن گروه های کار در مدرسه علوم دوم ابتدایی
طرح درس بعد از جشن گروه های کار در مدرسه علوم دوم ابتدایی