طرح درس عدد و رقم ریاضی دوم ابتدایی صفحه 7 تا9

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس عدد و رقم ریاضی دوم ابتدایی در این طرح درس، ما به دانش آموزان پایه دوم ابتدایی آموزش می دهیم که چگونه از راهبردهای رسم شکل استفاده کنند. در این درس، ما با استفاده از چینه، محور، چوب خط و رسم شکل و تصویر، به دانش آموزان آموزش می دهیم که چگونه شکل های مختلف را رسم کنند. هدف اصلی این طرح درس، آشنایی دانش آموزان با حدسیه سازی، تقارن 4 قسمتی و استفاده از شابلون است. با این آموزش، دانش آموزان قادر خواهند بود با استفاده از راهبردهای رسم شکل، مسائل خود را حل کنند.

باسمه تعالی
طرح درس روزانه
مدرسه……

کتاب:ریاضی پایه:دوم مقطع:ابتدایی
موضوع درس : صفحات : مدت جلسه : تاریخ : طراح :

عدد و رقم صفحات7و8و9 45دقیقه

اهداف کلی
آشنایی دانش آموزان با استفاده از راهبردهای رسم شکل(با چینه، با محور، با چوب خط، با رسم شکل و تصویر)
هدفهای جزئی

دانش آموزان با حدسیه سازی آشنا می شوند(شناختی)
دانش آموزان با تقارن 4 قسمتی آشنا می شوند(شناختی)
دانش آموزان با طرز استفاده از شابلون آشنا می شوند(شناختی)
دانش آموز بتواند با استفاده از راهبرهای رسم شکل مسائل خود را حل کند(مهارتی)

روش تدریس

روش تلفیقی(پرسش و پاسخ، سخنرانی، مشارکتی، بحث گروهی)
مواد و وسائل آموزشی

چینه، چوب خط، شابلون، کتاب
مدل کلاس

نیمکت ها گروهی چیده شوند.

ارزشیابی تشخیصی (ورودی)
معلم سؤالاتی در رابطه با درس جدید از دانش آموزان می پرسد تا میزان اطلاعات آن ها را بسنجد:
وقتی به مسأله ای برخورد می کنید، به چه روشی آن را حل می کنید؟؟؟
معلم می تواند مسائلی که ممکن است برای تعدادی از دانش آموزان اتفاق افتاده است را مثال بزند، از آن ها می پرسد چگونه و با چه روشی آن را حل کردید و یا قصد حل آن را دارید؟؟؟
مثلأ اگر کسی از شما بپرسد چند روز دیگر تولدتان است چگونه به او پاسخ می دهید؟؟؟
و…

5دقیقه

معرفی درس جدید و
ایجاد انگیزه

برای ایجاد انگیزه معلم داستانی را طراحی می کند. داستان را در کلاس برای دانش آموزان می خواند و از آن ها می خواهد خوب گوش دهند. داستان در رابطه با موضوع درس است:
در یک روز زیبای پاییزی آقای رحیمی پدر یک خانواده ی بسیار دوست داشتنی یک سبد سیب همراه خود به خانه می آورد که 10 عدد سیب داخل آن است او به هر کدام از اعضای خانواده یک عدد سیب می دهد خود او نیز یک سیب برمی دارد، در آخر 6عدد سیب در سبد باقی می ماند حالا از شما می خواهم بگویید خانواده ی آقای رحیمی چند نفرند؟؟؟؟

5دقیقه

ارائه درس جدید

معلم زمانی را معین می کند تا دانش آموزان پاسخ مسأله را بیابند. در این بین معلم بین گروه ها می رود تا آن ها را در پاسخ دادن به سؤال راهنمایی کند. برخی ممکن است پاسخ سؤال را حدس بزنند، معلم به آن ها می گوید که در دفتر خود بنویسید گروه ما از روش حدس زدن استفاده کرده است و عددی را که حدس زده اید را نیز بنویسید. برخی دیگر ممککن است از روش رسم شکل استفاده کنند در این جا نیز معلم از دانش آموزان می خواهد که اسم روش خود را بنویسند. در روش رسم شکل برای دانش آموزان توضیح می دهیم که برای حل مسائل خود لازم نیست همان شکلی که در مسأله است را بکشید طرح درس عدد و رقم ریاضی دوم ابتدایی بلکه می توان با کشیدن یک مدلی از آن مثل گردی، سه گوشو… آن را نشان دهند.
پس از پایان وقت تعیین شده معلم از گروهی که پاسخشان درست است می خواهد تا پاسخ خود را برای گروه های دیگر توضیح دهند. در پایان معلم روش گروه های دیگر را نیز یادآور می شود. و برای دانش آموزان توضیح می دهد که برخی از روش ها از برخی دیگر دقیق تر هستند.
سپس معلم به سراغ کتاب می رود:
در ابتدا معلم تمرینات صفحه ی 7 را که به دانش آموزان گفته بود تا در خانه حل کنند را بررسی می کند. زمانی کوتاهی را اجازه می دهد تا دانش آموزان با هم گروهی های خود سؤالات را بررسی کنند سپس از هر کدام از گروه ها یک نفر را انتخاب می کند تا پای تابلو بیاید و سؤال مربوط به گروهشان را با توضیح پاسخ دهد. در این قسمت اگر دانش آموزی دچار مشکل شد بهتر است از هم گروهی های خود کمک بگیرد.
همچنین همراه با دانش آموزان با همان روش به حل مسائل صفحه ی 8و9 می پردازند.
برای قسمت کامل کن صفحه ی 9 معلم از دانش آموزان می خواهد که شابلون های خود را در دست بگیرند طرح درس عدد و رقم ریاضی دوم ابتدایی و زمانی کوتاهی اجازه می دهد تا به خوبی شکل های مختلفی که دارد را بررسی کنند. از دانش آموزان می خواهیم با استفاده از شابلون های خود اشکالی را رسم کنند سپس طوری آن را تا کنند که دو طرف هم دیگر را بپوشانند و از بالا و پایین و از چپ و راست روی هم بیفتند ما به شکل هایی که می توان به دوقسمت کرد واز هر طرف یکدیگر را بپوشانند می گوییم تقارن دارد.

20دقیقه

ارزشیابی تکوینی

هنگام حل تمرینات و مسائل معلم به گروه ها سر می زند و سؤالاتی می پرسد:
از چه روشی می خواهی مسئله را حل کنی؟؟
حالا حدس خودتت را آزمایش کن؟؟؟
به نظرت از چه روش های دیگری می توانستی استفاده کنی؟؟؟
و…

4دقیقه
جمعبندی و نتیجه گیری
از یک از دانش آموزان می خواهیم روش های را که می توان به کمک آن ها یک مسأله را حل کرد نام ببرند. و نظرشان را با دلیل در رابطه با بهترین روش بگویند؟؟؟
همچنین معلم برای پرورش خلاقیت دانش آموزان از آن ها بپرسد آیا می توانید روش های دیگری را نام ببرید؟؟؟

4دقیقه
ارزشیابی پایانی

برای ارزشیابی پایانی معلم از تمرینات خود کتاب استفاده می کند:
به دلخواه دانش آموزانی را برای حل تمرینات پای تابلو می آورد تا مسائل کتاب را پاسخ دهند.

10دقیقه
تعیین تکلیف
معلم از دانش آموزان می خواهد در خانه ابتدا حدس بزنند که چه تعداد از آن ها کتاب های غیر درسی است سپس حدس خود را مورد آزمایش قرار دهند.

2دقیقه

1 دیدگاه برای طرح درس عدد و رقم ریاضی دوم ابتدایی صفحه 7 تا9

  1. admin

    طرح درس عدد و رقم ریاضی دوم ابتدایی صفحه 7 تا9

دیدگاه خود را بنویسید

مجموعه طرح درس دوم ابتدایی، یک منبع جامع برای یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح دوم ابتدایی است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل تمامی حوزه‌های آموزشی این سطح را پوشش می‌دهد. دروسی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش و هدیه قرآن و... در این مجموعه گنجانده شده‌اند. با استفاده از این مجموعه، دانش‌آموزان فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند. این مجموعه به عنوان یک راهنما و راهکار مناسب برای دانش‌آموزان در مدارس و مراکز آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به آن‌ها کمک می‌کند تا بهترین نتایج را در فرایند یادگیری خود بدست آورند.

در این بخش، لیست طرح درس های پایه دوم دبستان به صورت جداگانه قرار داده شده است. این طرح های درسی که برای هر درس جداگانه طراحی شده اند، به شما کمک می کنند تا به صورت منظم و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه دوم دست یابید. با کلیک بر روی هر طرح درس، می توانید آن را به صورت جداگانه دریافت کنید و با استفاده از آن، به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید. این لیست طرح درس ها، یک راهنمای کاربردی برای شما خواهد بود تا به طور منظم و سازماندهی شده، درس های مورد نیاز خود را به خوبی پیگیری کنید.

طرح درس ریاضی دوم ابتدایی

طرح درس تربیت بدنی دوم ابتدایی

طرح درس علوم دوم ابتدایی

طرح درس فارسی دوم ابتدایی

طرح درس قرآن دوم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی دوم ابتدایی

طرح درس عدد و رقم ریاضی دوم ابتدایی
طرح درس عدد و رقم ریاضی دوم ابتدایی صفحه 7 تا9