طرح درس روزانه ریاضی دوم دبستان درس مقایسه اعداد

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس روزانه ریاضی دوم دبستان درس مقایسه اعداد ،  این طرح درس، با استفاده از 6 صفحه ورد قابل ویرایش تدوین شده است و درس پایه دوم دبستان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این درس، دانش‌آموزان با نحوه مقایسه اعداد چند رقمی (سه رقمی) آشنا می‌شوند. هدف کلی این درس، آشنایی شاگردان با نحوه مقایسه اعداد است تا بتوانند وضعیت یک عدد را نسبت به عدد دیگری از لحاظ کمتری و بیشتری بدانند. برای مقایسه دو عدد دو رقمی با یکدیگر، ابتدا باید مرتبه ده تایی دو عدد مقایسه شوند و در صورت برابری، یکی های دو عدد را با یکدیگر مقایسه کنیم. ارزش رقم دهگان از یکان بیشتر است. در مقایسه اعداد سه رقمی، ابتدا مرتبه صدتایی دو عدد مقایسه می‌شود و در صورت برابری، ده تایی ها و در صورت برابری در آن نیز، یکی ها مقایسه می‌شوند. ارزش رقم صدگان از دهگان بیشتر است.

نام کتاب درسی: ریاضی مقطع تحصیلی: دوم ابتدایی
موضوع درس: درس 26 مقایسه اعداد
تهیه کننده: مدت جلسه: 30 دقیقه
نام مدرسه: تعداد دانش آموزان: تاریخ:

اهداف
هدف کلی: آشنایی شاگردان با نحوه مقایسه اعداد چند رقمی (سه رقمی)
اهداف جزئی: انتظار میرود شاگردان بعد از تدریس این درس بدانند که:
1-منظور از مقایسه اعداد این است که میخواهیم وضعیت یک عدد را نسبت به عدد دیگری از لحاظ کمتری با بیشتری بدانیم.
2-برای مقایسه دو عدد دو رقمی با یکدیگر ابتدا باید مرتبه ده تایی دو عدد مقایسه کنند ده تایی هر عددی بیشتر باشد آن عدد بیشتر است. طرح درس روزانه ریاضی دوم دبستان درس مقایسه اعداد اگر ده تایی دو عدد با هم مساوی باشند در آنصورت یکی های دو عدد را با مقایسه میکنند. یکی هر عدد بیشتر باشد بیشتر است. (ارزش رقم دهگان از یکان بیشتر است.
3- برای مقایسه اعداد سه رقمی ابتدا مرتبه صدتایی دو عدد مقایسه میشوند در صورت یکسان بودن مرتبه ده تایی دو عدد مقایسه میگردد و در صورت یکسان بودن ده تایی یکی ها مقایسه میگردند. ارزش رقم صدگان از دهگان بیشتر است.
4- با روش حذف کردن عبارتهای مساوی از طرفین تساوی میتوان کمتر یا بیشتر بودن عبارتی را معین نمود.
اهداف رفتاری: انتظار میرود شاگردان بعد از پایان این درس بتوانند:
1-مفهوم مقایسه اعداد را توضیح دهند.
2- دو عدد دورقمی و سه رقمی را با یکدیگر مقایسه کنند و عدد کم تر یا بیشتر را شناسایی کنند و در صورت نیاز بین دو عدد علامت مناسب > ، ، 40+5
معلم: با ارائه توضیحات تکمیلی به درس پایان میدهد.

20دقیقه

تعیین تکلیف

از دانش آموزان می خواهیم تمرین ها و مسئله های تعیین شده را انجام دهند.

5 دقیقه

1 دیدگاه برای طرح درس روزانه ریاضی دوم دبستان درس مقایسه اعداد

  1. admin

    طرح درس روزانه ریاضی دوم دبستان درس مقایسه اعداد

دیدگاه خود را بنویسید

مجموعه طرح درس دوم ابتدایی، یک منبع جامع برای یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح دوم ابتدایی است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل تمامی حوزه‌های آموزشی این سطح را پوشش می‌دهد. دروسی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش و هدیه قرآن و... در این مجموعه گنجانده شده‌اند. با استفاده از این مجموعه، دانش‌آموزان فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند. این مجموعه به عنوان یک راهنما و راهکار مناسب برای دانش‌آموزان در مدارس و مراکز آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به آن‌ها کمک می‌کند تا بهترین نتایج را در فرایند یادگیری خود بدست آورند.

در این بخش، لیست طرح درس های پایه دوم دبستان به صورت جداگانه قرار داده شده است. این طرح های درسی که برای هر درس جداگانه طراحی شده اند، به شما کمک می کنند تا به صورت منظم و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه دوم دست یابید. با کلیک بر روی هر طرح درس، می توانید آن را به صورت جداگانه دریافت کنید و با استفاده از آن، به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید. این لیست طرح درس ها، یک راهنمای کاربردی برای شما خواهد بود تا به طور منظم و سازماندهی شده، درس های مورد نیاز خود را به خوبی پیگیری کنید.

طرح درس ریاضی دوم ابتدایی

طرح درس تربیت بدنی دوم ابتدایی

طرح درس علوم دوم ابتدایی

طرح درس فارسی دوم ابتدایی

طرح درس قرآن دوم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی دوم ابتدایی

طرح درس روزانه ریاضی دوم دبستان درس مقایسه اعداد
طرح درس روزانه ریاضی دوم دبستان درس مقایسه اعداد