طرح درس طبیعت زیبا هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس شانزدهم

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس طبیعت زیبا هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس شانزدهم برای دانش آموزان پایه دوم دبستان تهیه شده است. این طرح درس شامل 4 صفحه ورد قابل ویرایش می باشد و برای جلسه 45 دقیقه طراحی شده است. هدف اصلی این درس آشنایی با آداب پاکیزگی است. در هدفهای جزئی این درس، آشنایی با آداب نظافت و پاکیزگی به عنوان یکی از مظاهر اخلاق و رفتار اسلامی، تمایل به رعایت پاکیزگی و نظافت در مکان ها و شرایط مختلف، آشنایی با اینکه پاکیزگی یکی از راه های سلامتی است و آشنایی با پیام قرآنی درباره یکی از نعمت های خدا که از طریق پاکیزگی می شود، برجسته شده است. در اهداف رفتاری این درس، انتظار می رود که دانش آموزان راه های تمیز کردن محیط را بشناسند، محیط اطراف زندگی خود را تمیز نگه دارند، محیط زیبا و کثیف را باهم مقایسه کنند، در رابطه با راه های تمیز نگه د

نام کتاب درسی: هدیه های آسمانی مقطع تحصیلی: دوم ابتدایی
موضوع درس: طبیعت زیبا
تهیه کننده: مدت جلسه: 45 دقیقه
نام مدرسه: تعداد دانش آموزان: تاریخ:

اهداف
هدف کلی :
آشنایی با آداب پاکیزگی
هدفهای جزئی:
ازفراگیران انتظارمیرود درپایان تدریس:
1-آشنایی با آداب نظافت و پاکیزگی به عنوان یکی از مظاهر اخلاق و رفتار اسلامی
2- تمایل به رعایت پاکیزگی و نظافت در مکان ها و شرایط مختلف
3- آشنایی با اینکه پاکیزگی یکی از راه های سلامتی است.
4- آشنایی با پیام قرآنی درباره یکی از نعمت های خدا که مو جب پاکیزگی می شود.
هدفهای رفتاری :
ازفراگیران انتظارمیرود درپایان تدریس:
1-راه های تمیز کردن محیط را بشناسند. (دانشی)
2- محیط اطراف زندگی خود را تمیز نگه دارند. (شناختی – کاربرد)
3- محیط زیبا و کثیف را باهم مقایسه کنند. (شناختی – ارزشیابی)
4- در رابطه با راه های تمیز نگه داشتن محیط زیست بحث کنند. (درک وفهم)
5- برای پاکیزه نگه داشتن محیط زیست علاقه مند شوند (عاطفی)
6- تکالیف کتاب را با مهارت انجام دهند. (روانی حرکتی – عادی)
رفتار ورودی
1-فرق طبیعت پاک و کثیف را می داند.
2- میداند پاکیزگی یکی از راه های سلامتی است.
ارزشیابی تشخیصی
1-دوست دارید در طبیعت پاکیزه زندگی کنید یا کثیف؟
2- چرا باید طبیعت را پاکیزه نگه داریم؟
رسانه های آموزشی
کتاب هدیه های آسمانی – کیپ – تصاویر – وایت برد – ماژیک
روش های یاددهی – یادگیری
تلفیقی از روش های پرسش پاسخ – نمایشی
مدل چینش کلاس
به صورت ردیفی گروهی

عنوان
فعالیت های دانش آموزان
فعالیت های معلم
زمان
فعالیت های مقدماتی ارزشیابی رفتار ورودی و ایجاد انگیزه
اول با نام خدا بعد سلام واحوالپرسي وحضوروغیاب ازدانش آموزان وپرسیدن دلیل غیبت دانش آموزان وپرسش ازدرس قبل درس را شروع می کنم.

زمان 5 دقیقه

ارائه درس
برای ایجاد انگیزه دستکشی را که به همراه دارم به دستم می پوشم وبه فراگیران میگویم موافقید امروز کلاس و مدرسمون را تمیز کنیم ؟ بعد به هر کدام یک دستکش می دهم وشروع به جمع کردن زباله ها از کلاس و حیاط مدرسه می کنیم بعد از تمام شدن از بچه ها می پرسم الان مدرسمون زیباتر شد یا 5 دقیقه پیش ؟ بعد از شستن دست ها به کلاس می آییم و تصاویری از طبیعت پاک و طبیعت کثیف به دانش آموزان نشان می دهم و می پرسم شما دوست دارید در کدام یک از این طبیعت ها زندگی کنید ؟ بعد از اینکه پاسخ دادند در طبیعت پاک، به هدیه خداوند وزیبایی های طبیعت اشاره می کنم و می پرسم پس برای اینکه در طبیعت پاک زندگی کنیم باید چیکار کنیم ؟ پاسخ گروه ها : زباله نریزیم – درخت ها را قطع نکنیم – آب ها را آلوده نکنیم – آفرین بچه ها درست پاسخ دادید. طرح درس طبیعت زیبا هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس شانزدهم بعد کلیپی از طبیعت زیبا به دانش آموزان نشان می دهم که بعدها انسان ها با ریختن زباله باعث آلودگی شده اند دوباره با پرسیدن سوالی که آیا شما حاضرید هدیه خدا را کثیف و آلوده کنید یا ازبین ببرید ؟ گروهها را به تفکر وا می دارم و می خواهم مشورت کنند و به سوال پاسخ دهند. بعد متن درس را به صورت داستان تعریف می کنم بعد از فراگیران می خواهم با کمک همدیگر نمایش درس را اجرا کنند عده ای آشغال بریزند و عده ای دیگر آشغال ها راجمع بکنند. بعد از اجرای نمایش به فراگیران می گویم که برای داشتن طبیعتی پاک باید همکاری کنیم آب نعمتی مهمی برای پاکیزه نگه داشتن محیط است نباید آب را اسراف کنیم. بعد متن درس توسط چند فراگیر خوانده می شود. و به مطالب مهم اشاره می شود.
فکر می کنم : با اضافه کرن پس باید به این سوال پاسخ می دهند.
گفت و گو کنیم : از فراگیران می خواهم درگروه ها مشورت کنند و راه هایی برای پاکیزه نگه داشتن محیط کلاس ومدرسه پیشنهاد هایی ارائه داده و اجرا کنند.
امین و مینا : با ماسک هایشان به صورت دو نفری گفت و گو کرده و جواب ها را می نویسند. بگرد و پیدا کن: نام گل را بنویسند. اگر توضیحاتی در مورد گل می دانند بیان کنند . گل الله شما را به یاد چه چیزی می اندازد ؟ درآخر مطالب را جمع بندی می کنم خلاصه درس را می گویم واز فراگیران می پرسم چه یاد گرفتند بیان کنند . ارزشیابی پایانی با سوالاتی از قبیل 1 – چه باید کرد تا همه جا تمیز و پاکیزه باشد. برای تمیز نگه داشتن مدرسه و کلاس چه باید کرد؟

35دقیقه

تعیین تکلیف

یک نقاشی از طبیعت پاک و زیبا بکشند.

5 دقیقه

1 دیدگاه برای طرح درس طبیعت زیبا هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس شانزدهم

  1. admin

    طرح درس طبیعت زیبا هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس شانزدهم

دیدگاه خود را بنویسید

مجموعه طرح درس دوم ابتدایی، یک منبع جامع برای یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح دوم ابتدایی است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل تمامی حوزه‌های آموزشی این سطح را پوشش می‌دهد. دروسی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش و هدیه قرآن و... در این مجموعه گنجانده شده‌اند. با استفاده از این مجموعه، دانش‌آموزان فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند. این مجموعه به عنوان یک راهنما و راهکار مناسب برای دانش‌آموزان در مدارس و مراکز آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به آن‌ها کمک می‌کند تا بهترین نتایج را در فرایند یادگیری خود بدست آورند.

در این بخش، لیست طرح درس های پایه دوم دبستان به صورت جداگانه قرار داده شده است. این طرح های درسی که برای هر درس جداگانه طراحی شده اند، به شما کمک می کنند تا به صورت منظم و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه دوم دست یابید. با کلیک بر روی هر طرح درس، می توانید آن را به صورت جداگانه دریافت کنید و با استفاده از آن، به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید. این لیست طرح درس ها، یک راهنمای کاربردی برای شما خواهد بود تا به طور منظم و سازماندهی شده، درس های مورد نیاز خود را به خوبی پیگیری کنید.

طرح درس ریاضی دوم ابتدایی

طرح درس تربیت بدنی دوم ابتدایی

طرح درس علوم دوم ابتدایی

طرح درس فارسی دوم ابتدایی

طرح درس قرآن دوم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی دوم ابتدایی

طرح درس طبیعت زیبا هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس شانزدهم
طرح درس طبیعت زیبا هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس شانزدهم