طراحی آموزشی درسی بر اساس برنامه درسی ملی عبوم دوم ابتدایی زمین فصلهای مختلفی دارد درس چهارم

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طراحی آموزشی درسی بر اساس برنامه درسی ملی عبوم دوم ابتدایی زمین فصلهای مختلفی دارد درس چهارم این برنامه شامل 5 صفحه ورد قابل ویرایش می‌باشد که در تدریس پایه دوم دبستان مورد استفاده قرار می‌گیرد. طرح درس پایه دوم دبستان، موضوع درس را درباره زمین و فصل‌های مختلفی که دارد، تشکیل می‌دهد. هدف آرمانی یا غایی این درس، تربیت نسلی متفکر، عاقل، خلاق، مومن، خودباور، دانا و بصیر، متخلق و خودساخته، تلاشگر و سالم، متفخر به ایرانی بودن و توانا در تولید علم و فناوری است. اهداف تفصیلی این درس از جمله آشنایی با چهار فصل سال، آشنایی با چگونگی به وجود آمدن فصل‌ها و آشنایی با دلیل متفاوت بودن دمای هوا در تابستان و زمستان می‌باشد.

مهارت های پیش از تدریس
طراحی آموزشی درسی بر اساس برنامه درسی ملی

مشخصات کلی
عنوان درس( علوم– پایه دوم-)
موضوع درس (زمین فصلهای مختلفی دارد)
پایه : (دوم) تاریخ اجرا ( ) مدت اجرا (45 دقیقه) تعداد دانش آموزان ( نفر) نام آموزگار

هدف آرمانی یا غایی، خلیفه الهی و حیات طیبه ( تربیت نسلی متفکر، عاقل ، خلاق، مومن، خود باور، دانا و بصیر، متخلق وخود ساخته، تلاش گر و سالم، متفخر به ایرانی بودن، توانا در تولید علم و فناوری)

اهداف درس:آشنایی با چهار فصل سال، آشنایی با چگونگی به وجود آمدن فصل ها. آشنایی با اینکه چرا دمای هوا در تابستانو زمستان باهم متفاوتند؟

اهداف حوزه های یادگیری بر اساس اهداف تفضیلی

عناصر
انتظارهاازدانشآموزدرایندرس
عرصه ها

خود
خلق
خدا
خلقت

علم

4 فصل سال را به ترتیب نام ببرد.
بداند چرا در تابستان هوا گرم است ولی در زمستان هوا سرد است.

عمل

دانش آموز چرخش زمین به دور خورشید را نشان دهد.
دانش آموز بتواند بر روی مدار نشان دهد که در تابستانها وضعیت کره ی زمین نسبت به خورشید چگونه است؟ و هم چنین در زمستان؟

اخلاق

از نحوه­ی تشکیل فصل­ها به قدرت وعلم خداوند پی می­برد.

الگو و روش تدریس
الگوی ساخت گرایی(E5) ، پرسش وپاسخ.

وسایل آموزشی
ماکت مدار زمین وخورشید. سکه­های فلزی. چراغ قوه. کلیپ فصل­ها. دو عکس از شهرهای اردبیل و اهواز در فصل تابستان.

حوزه های تدریس
هنر، قرآن

مهارت های ضمن تدریس
رفتار ورودی
معلم همراه با ماکت مدار زمین وخورشید وارد کلاس می­شود.وپس از سلام و احوال پرسی،حضور وغیاب،بررسی وضعیت کلاس از نظر فیزیکی ،کار خود را آغاز می کند.
معلم در مقابل تعجب بچه ها نسبت به ماکت، به آن ها می گوید امروز می­خواهیم درس های زیادی در مورد نسبت به زمین و خورشید و چرخش آن­ها یادبگیریم.آماده اید؟
زمان
(دقیقه)

3

اجرای سنجش آغازین
بچه ها ما چند فصل داریم؟
کی میتونه فصلهای سال رو به ترتیب نام ببره؟
هوا در فصل زمستان و تابستان از نظر گرمی وسردی چگونه است؟
5

تعیین نقطه ی شروع تدریس
مرحله اول الگوی ساخت گرایی( درگیر کردن):
عکس شهرهای اردبیل و اهواز را در فصل تابستان به بچه ها نشان میدهیم.از آنها می­پرسیم به نظر شما چرا در فصل تابستان در شهر اردبیل باران میبارد ولی در اهواز هوا اینقدر گرم است که نمی توان از خانه بیرون رفت؟ برای اینکه به جواب این سوال برسیم فعالیت زیرو انجام میدیم.
3

ارائه درس جدید
مرحله دوم الگوی ساخت گرایی( اکتشاف):
معلم از بچه ها می خواهد برای کشف پاسخ سوالشان در گروه هایشان نور چراغ قوه را یک بار به صورت مایل به سکه­ها بتابانند و یک بار به صورت مایل . طراحی آموزشی درسی بر اساس برنامه درسی ملی عبوم دوم ابتدایی زمین فصلهای مختلفی دارد درس چهارم مشاهده کنند در چه حالتی سکه ها گرمتر می­شوند. معلم از بچه ها می خواهد که نتایج مشاهدات خودشان را به صورت گروهی ثبت کنند.
12

مرحله سوم الگوی ساخت گرایی( توصیف):
از دانش آموزان می خواهیم نتایج مشاهدات خود را با دوستانشان به اشتراک بگذارند.

7

مرحله­ی چهارم الگوی ساخت گرایی ( بسط وگسترش):
در این مرحله معلم با استفاده از ماکت و ارائه توضیحات بیشتر، اطلاعات دانش آموزان را تکمیل می کند و به اصلاح بعضی از حدس وگمان های اشتباه آن ها می پردازد. در مورد حرکت وضعی و انتقالی توضیحاتی ارائه میدهد. اینکه در مکان هایی که نور خورشید به صورت عمودی میتابد انسان هایی گرمتر از مکان هایی دارند که در آنها نور به صورت مایل می­تابد
6

ارزشیابی تکوینی
چرا سکه ها در حال اول گرم تر از حال دوم شدند؟
چرا برخی از شهرها در فصل زمسان برف دارند ولی برخی دیگرندارند؟
3

مهارت های بعد از تدریس
نتیجهگیری وخلاصه
گردش زمین به دور خورشید سبب به وجود آمدن فصل­ها می­شود.
هرچه نور خورشید به یک نقطه از کره­ی زمین مستقیم تر بتابد، آن نقطه تابستان گرم تری دارد و هرچه نور خورشید به صورت مایلتر بتابد ،تابستان به نسبت خنکتری را تجربه می­کنند.
2

ارزشیابی پایانی
در فصل زمستان، خورشید به شهر یزد مستقیم می­تابد ولی به شهر کرج مایل می تابد. کدام شهر زمستان سردتری دارد؟
عکس فصلهای مختلف سال را به بچه ها نشان میدهیم و آنها باید تشخیص دهند این تصویر مربوط به کدام فصل است و وضعیت زمین نسبت به خورشید در این فصل چگونه است؟
3

تعیین تکلیف
یه فصل روانتخاب کنید ونقاشی اون روبکشید.به این صورت که اگر فصل زمستان رومیکشید خورشید رومایل طراحی کنید و اگه فصل تابستانه خورشید مستقیم بکشید.
1

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طراحی آموزشی درسی بر اساس برنامه درسی ملی عبوم دوم ابتدایی زمین فصلهای مختلفی دارد درس چهارم”

مجموعه طرح درس دوم ابتدایی، یک منبع جامع برای یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح دوم ابتدایی است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل تمامی حوزه‌های آموزشی این سطح را پوشش می‌دهد. دروسی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش و هدیه قرآن و... در این مجموعه گنجانده شده‌اند. با استفاده از این مجموعه، دانش‌آموزان فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند. این مجموعه به عنوان یک راهنما و راهکار مناسب برای دانش‌آموزان در مدارس و مراکز آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به آن‌ها کمک می‌کند تا بهترین نتایج را در فرایند یادگیری خود بدست آورند.

در این بخش، لیست طرح درس های پایه دوم دبستان به صورت جداگانه قرار داده شده است. این طرح های درسی که برای هر درس جداگانه طراحی شده اند، به شما کمک می کنند تا به صورت منظم و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه دوم دست یابید. با کلیک بر روی هر طرح درس، می توانید آن را به صورت جداگانه دریافت کنید و با استفاده از آن، به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید. این لیست طرح درس ها، یک راهنمای کاربردی برای شما خواهد بود تا به طور منظم و سازماندهی شده، درس های مورد نیاز خود را به خوبی پیگیری کنید.

طرح درس ریاضی دوم ابتدایی

طرح درس تربیت بدنی دوم ابتدایی

طرح درس علوم دوم ابتدایی

طرح درس فارسی دوم ابتدایی

طرح درس قرآن دوم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی دوم ابتدایی

طراحی آموزشی درسی بر اساس برنامه درسی ملی عبوم دوم ابتدایی زمین فصلهای مختلفی دارد درس چهارم
طراحی آموزشی درسی بر اساس برنامه درسی ملی عبوم دوم ابتدایی زمین فصلهای مختلفی دارد درس چهارم