طرح درس سوره فلق قرآن دوم ابتدایی درس پنجم

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس سوره فلق قرآن دوم ابتدایی درس پنجم این طرح درس به صورت 5 صفحه ورد و قابل ویرایش تهیه شده است. هدف اصلی این درس، آشنایی با تلاوت سوره فلق است. اهداف جزئی این درس شامل آشنایی با سوره فلق و حفظ آن، آشنایی با پیام قرآنی درباره نعمت های خدا، علاقه به خواندن زیبا و آهنگین سوره فلق، و توانایی خواندن کلمات و عبارات قرآنی دارای تنوین کسره است. در پایان تدریس این درس، انتظار می رود که فراگیران قادر باشند مفهوم پیام قرآنی را بیان کنند، با گوش کردن به قرائت آیات و نگاه کردن به عبارات سوره فلق را به صورت ساده یا آهنگین بخوانند، علاقه نشان دهند به یادگیری و شنیدن سوره فلق، در تصویر شعر هر چیزی را بیان کنند و به صورت دسته جمعی همراه با دوستانشان سوره فلق را بخوانند.

نام کتاب درسی: قرآن مقطع تحصیلی: دوم ابتدایی
موضوع درس: سوره فلق / تنوین ها
تهیه کننده: مدت جلسه: 45 دقیقه
نام مدرسه: تعداد دانش آموزان: تاریخ:

اهداف
هدف کلی :
آشنایی با تلاوت سوره فلق
هدفهای جزئی:
ازفراگیران انتظارمی رود درپایان تدریس:
1-آشنایی با سوره فلق و حفظ کردن آن
2- آشنایی با پیام قرآنی در مورد نعمت های خدا
3- علاقه به خواندن زیبا و آهنگین سوره فلق
4- توانایی خواندن کلمات و عبارات قرآنی دارای تنوین کسره
هدفهای رفتاری :
ازفراگیران انتظارمیرود درپایان تدریس:
1-مفهوم پیام قرآنی را بیان کنند. ( درک و فهم)
2- با گوش کردن به قرائت آیات و نگاه کردن به عبارات سوره فلق را به صورت ساده یا آهنگین بخوانند. (واکنش)
3- برای یاد گیری وشنیدن سوره فلق علاقه نشان دهند. (عاطفی)
4- در تصویر شعر هر چیزی را می بیند بیان کند (دانشی)
5- به صورت دسته جمعی همراه با دوستانش سوره فلق را بخوانند. (واکنش)
6- به خواندن سوره فلق در خانه علاقه نشان دهند(عاطفی)
رفتار ورودی
1-دانش آموزان با علامت (ــــَــ) در فارسی آشنا هستند.
2- در کلاس اول سوره فلق را یاد گرفته اند.
ارزشیابی تشخیصی
1-چه کسی می تواند سوره فلق را از حفظ بخواند؟
2- حسود کیست؟ آیا خدا حسودان را دوست دارد؟
3- آیا حسادت کار خوبی است؟
رسانه های آموزشی
کتاب قرآن – وایت برد – ماژیک – کتاب گویا
روش های یاددهی – یادگیری
تلفیقی از روش های پرسش پاسخ – بحث گروهی – قصه گویی
مدل چینش کلاس
به صورت ردیفی – گروهی

عنوان
فعالیت های دانش آموزان
فعالیت های معلم
زمان
فعالیت های مقدماتی ارزشیابی رفتار ورودی و ایجاد انگیزه
با گشاده رویی و لبخند وارد کلاس می شوم بعد از سلام و احوالپرسی وحضور و غیاب و رسیدگی به تکالیف جلسه ی قبل و ارزشیابی درس قبلی ، با ذکر نام و یاری خداوند مهربان درس جدید را شروع می کنم .

زمان 5 دقیقه

ارائه درس
برای ایجاد انگیزه علامت ( ــِ ) را بروی تخته می نویسم به صورت بعد از بچه ها می پرسم این علامت که یادتونه ؟ آ فرین (ــِ ) حالا می خواهم براتون یه قصه تعریف کنم خوب گوش کنید. بچه ها یک روز این علامت (ــِ ) ما خیلی دلش گرفته بود بقیه دوستاش اومدند گفتند چی شده ؟ اونم گفت دلم برای برادر دوقلوم تنگ شده دوست دارم ببینمش بچه ها دوستاش که دیدند خیلی ناراحته همگی جمع شدن برادر دوقلوشو پیدا کردند اونم اومد کنار برادرش وایساد (ــِ) بچه ها این ها این ها خیلی شیطون وشلوغ بودند دوستاشون گفتن اگه این ها بخواهم با هم دیگه بازی کنند وکنار هم باشند صداشون چی میشه؟ گفتند با هم دیگه یه چاره ای بکنیم فکر کردند بچه های حرف نون اومد گفت که باید اسم منم کنارتون باشه یعنی (ـــِ داداش دوقلوئه) بیاد روی خط بشینه منم کنارش بشینم آقای ساکن هم بالای سرم بشینه حالا منم حضور دارم دیگه میشیم چی ؟ (ـــِ ن ) حالا برادر ها کنار هم بشینن میشن (ــِ) به اسم من ولی به شکل شما حالا با هم میگن (ــِ ) بعد رو تک تک الفبا تمرین می کنیم سپس لوحه را نصب می کنم و من از روی لوحه می خوانم همگی تکرار می کنند بعد به صورت انفرادی خوانده می شود . بعد از اینکه با تمرین یاد گرفتند لوحه سوره فلق را روی تابلو نصب می کنم بعد داستان آن را (داستان حضرت یوسف وحسادت برادرانش به او) تعریف می کنم بعد سوالاتی را می پرسم که آیا حسادت کار خوبی است؟ به نظرتان خدا حسودان را دوست دارد؟و … بعد از بحث و گفت و گو سوره فلق را از نوار آموزشی پخش می کنم بعد با اشاره خودم به صورت دسته جمعی می خوانیم در مرحله ی آخر به صورت فرد خوانی
جلسه ی دوم : بعد از فعالیت های مقدماتی لوحه را روی تابلو نصب میکنم ابتدا با اشاره من به صورت دسته جمعی می خوانیم بعد به صورت انفرادی و با اشاره من در آخر از روی کتاب خوانده می شود بعد پیام قرآنی را روی تابلو می نویسم از چند فراگیر می خواهم پیام قرآنی و ترجمه آن را بخوانند بعد دانش آموزان با توجه به تصویر کتاب در گروه ها بحث و گفت و گو می کنند ونتیجه را میگویند.
جلسه سوم : برای ایجاد انگیزه علامت (ـــَ ) را روی تابلو می نویسم و داستان آن را طبق داستان علامت (ــِ ) تعریف می کنم بعد لوحه درس نصب می کنم تا دانش آموزان چگونگی خواندن این تنوین را تمرین کنند.
جلسه چهارم : طرح درس سوره فلق قرآن دوم ابتدایی درس پنجم به صورت جلسه های قبل تدریس می شود در آخر برای رفع خستگی و مرور درس یک بازی انجام می دهیم به این صورت که چند نفر از بچه ها را به تعداد آیات تفکیک شده انتخاب می کنم و آن ها را مثل قطار پشت سرهم ردیف می کنم.نفر اول راننده ی قطار می شود نفر بعدی می شود واگن (بسم الله) و نفرات بعدی واگن یک آیه از سوره می شوند . من هم گوشه ای از کلاس می ایستم ونقش تونل را بازی می کنم بعد از بچه ها می خواهم آرام آرام بیایند و وارد تونل بشوند کودک اول به محض ورود می گوید سوره فلق دومی : بسم الله ا…… نفر سوم یک آیه می خواند به همین ترتیب واژه ها ی بعدی بعد از جمع بندی و ارزشیابی جلسه ی درس را با یک صلوات تمام می کنیم.

35دقیقه

تعیین تکلیف

لوحه ها را برای خانواده بخوانند.

5 دقیقه

1 دیدگاه برای طرح درس سوره فلق قرآن دوم ابتدایی درس پنجم

  1. admin

    طرح درس سوره فلق قرآن دوم ابتدایی درس پنجم

دیدگاه خود را بنویسید

مجموعه طرح درس دوم ابتدایی، یک منبع جامع برای یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح دوم ابتدایی است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل تمامی حوزه‌های آموزشی این سطح را پوشش می‌دهد. دروسی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش و هدیه قرآن و... در این مجموعه گنجانده شده‌اند. با استفاده از این مجموعه، دانش‌آموزان فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند. این مجموعه به عنوان یک راهنما و راهکار مناسب برای دانش‌آموزان در مدارس و مراکز آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به آن‌ها کمک می‌کند تا بهترین نتایج را در فرایند یادگیری خود بدست آورند.

در این بخش، لیست طرح درس های پایه دوم دبستان به صورت جداگانه قرار داده شده است. این طرح های درسی که برای هر درس جداگانه طراحی شده اند، به شما کمک می کنند تا به صورت منظم و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه دوم دست یابید. با کلیک بر روی هر طرح درس، می توانید آن را به صورت جداگانه دریافت کنید و با استفاده از آن، به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید. این لیست طرح درس ها، یک راهنمای کاربردی برای شما خواهد بود تا به طور منظم و سازماندهی شده، درس های مورد نیاز خود را به خوبی پیگیری کنید.

طرح درس ریاضی دوم ابتدایی

طرح درس تربیت بدنی دوم ابتدایی

طرح درس علوم دوم ابتدایی

طرح درس فارسی دوم ابتدایی

طرح درس قرآن دوم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی دوم ابتدایی

طرح درس سوره فلق قرآن دوم ابتدایی درس پنجم
طرح درس سوره فلق قرآن دوم ابتدایی درس پنجم