طرح درس عدد و رقم عدد و شمارش ریاضی دوم ابتدایی صفحه 1 تا 4

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس عدد و رقم عدد و شمارش ریاضی دوم ابتدایی، به بحث آمار و نمودار پرداخته می شود. این طرح درس که برای پایه دوم دبستان طراحی شده است، شامل 4 صفحه ورد قابل ویرایش است. در این طرح، مفهوم سرشماری و مهارت های تفکر کردن، تشخیص و برنامه ریزی مورد بررسی قرار می گیرد. هدف از این طرح آموزشی آشنایی دانش آموزان با مفهوم سرشماری و دلایل انجام آن است. همچنین، آنها باید بتوانند با مفهوم سرشماری در کشور آشنا شوند و در کارهای خود از سرشماری استفاده کنند. این طرح از مراحل شرح تکالیف، محدوده زمانی، مواد و منابع یادگیری و برقراری ارتباط تشکیل شده است.

فرم ج : چارچوب تهیه طرح آموزشی
مشخصات : نام مدرسه = پایه تحصیلی = دوم ابتدایی موضوع = آمار و نمودار
محتوا (مفاهیم / مهارت ها به تفکیک ) :
مفهوم : سرشماری
مهارت ها : تفکر کردن ، تشخیص ، برنامه ریزی
پیامد یادگیری :
فراگیر باید بتواند پس از تدریس مفهوم سرشماری و دلایل سرشماری را متوجه شود و همچنین با سرشماری در کشور آشنا و بتواند در کارهای مختلف خود از سرشماری استفاده کند .
مراحل
شرح تکالیف
محدوده زمانی
مواد و منابع یادگیری
برقراری ارتباط
معلم بعد از سلام و احوال پرسی با دانش آموزان به دانش آموزان می گوید الان که داشتم به کلاس می آمدم خانم هاشمی از من خواست تا از شما بپرسم چند نفر از شما مادرتان شاغل است و چند نفر خانه دار . معلم تعداد را بر روی تخته کلاس یادداشت می کند و سپس می پرسد به نظر شما این کار به چه دردی می خورد ؟
2دقیقه
تعامل دانش آموزان با معلم
فرایند هدایت و ارائه بازخورد

تحلیل و تفسیر

تجربه کردن
معلم از دانش آموزان سوال می کند آیا تا به حال بجز امروز که من این اطلاعات را از شما گرفتم کس دیگری هم مثل اینکار را کرده است ؟
در گروه های خود گفتگو کنید و بگویید آیا می دانید در سطح کشور به جمع آوری اطلاعات چه می گویند ؟
2 دقیقه
تعامل دانش آموزان با معلم
فرایند هدایت و ارائه بازخورد

تحلیل و تفسیر

به کاربستن
معلم زمانی که گروه ها در حال گفتگو با یکدیگر هستند بین نیمکت ها حرکت می کند و بحث دانش آموزان را کنترل می کند طرح درس عدد و رقم عدد و شمارش ریاضی دوم ابتدایی  و پس از مشخص شدن کمبود دانسته های دانش آموزان شروع به ارائه درس می کند . (تعریف آمار ، سرشماری) پس از تعریف کمبود ها معلم از دانش آموزان می خواهد فصل های سال را نام ببرند و بگویند در هر فصل چه ماه هایی وجود دارد. سپس از هریک از دانش آموزان می خواهد تا بگویند در کدام ماه و کدام فصل به دنیا آمده اند و به ازای هر فرد یک چوب خط در فصل مورد نظر رسم می کند پس از پایان این جمع آوری اطلاعات از دانش آموزان می خواهد تا با یکدیگر تعداد چوب خط های هر فصل را بشمارند و عدد به دست آمده را معلم روی تخته می نویسد .
15دقیقه
تعامل معلم با دانش آموزان و گروه ها ، عکس ، جدول ،
فرایند هدایت و ارائه بازخورد

تحلیل و تفسیر

اشتراک گذاشتن
معلم به گروه ها کاربرگی می دهد و به آنها می گوید با توجه به گفتگوها و مطالبی که تا کنون گفتیم کاربرگ مورد نظر را در زمان تعیین شده پر کرده و و هر گروه که کارش به پایان رسید آنرا روی تخنه نصب کند تا دیگر گروه ها هم آنرا ببینند .
5دقیقه
تعامل دانش آموزان با یکدیگر ، کتاب درسی
فرایند هدایت و ارائه بازخورد

تحلیل و تفسیر

انتقال به موقعیت جدید
معلم از دانش آموزان می خواهد که جدولی تهیه کنند و اسامی تمامی همکلاسی هایش ر ا در آن بنویسد سپس از آنها در رابطه با اینکه خواهر یا به برادر دارند یا هیچکدام را ندارند سوال کنند و چوب خط آنرا رسم کنند سپس تعداد هرکدام را به دست آورده و بنویسند . معلم نمونه جدول را روی تخترسم می کند و از دانش آموزان می خواهد تا جلسه بعد آن را به کلاس ارائه دهند .
ـــــ
تعامل دانش آموزان با یکدیگر
فرایند هدایت و ارائه بازخورد

تحلیل و تفسیر

سنجش آموخته ها
سنجش همراه با آموزش از آغاز تا پایان کلاس جریان داشت و بر اساس آن روند هدایت آموزش دانش آموزان ادامه یافته . علاوه بر این ، دانش آموزان به هدفهای مورد نظر در کتاب درسی دست یافته اند .
در آخر از دانش آموزان می خواهم تمارین کتاب را در منزل حل کنند .

1 دیدگاه برای طرح درس عدد و رقم عدد و شمارش ریاضی دوم ابتدایی صفحه 1 تا 4

  1. admin

    طرح درس عدد و رقم عدد و شمارش ریاضی دوم ابتدایی صفحه 1 تا 4

دیدگاه خود را بنویسید

مجموعه طرح درس دوم ابتدایی، یک منبع جامع برای یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح دوم ابتدایی است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل تمامی حوزه‌های آموزشی این سطح را پوشش می‌دهد. دروسی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش و هدیه قرآن و... در این مجموعه گنجانده شده‌اند. با استفاده از این مجموعه، دانش‌آموزان فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند. این مجموعه به عنوان یک راهنما و راهکار مناسب برای دانش‌آموزان در مدارس و مراکز آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به آن‌ها کمک می‌کند تا بهترین نتایج را در فرایند یادگیری خود بدست آورند.

در این بخش، لیست طرح درس های پایه دوم دبستان به صورت جداگانه قرار داده شده است. این طرح های درسی که برای هر درس جداگانه طراحی شده اند، به شما کمک می کنند تا به صورت منظم و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه دوم دست یابید. با کلیک بر روی هر طرح درس، می توانید آن را به صورت جداگانه دریافت کنید و با استفاده از آن، به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید. این لیست طرح درس ها، یک راهنمای کاربردی برای شما خواهد بود تا به طور منظم و سازماندهی شده، درس های مورد نیاز خود را به خوبی پیگیری کنید.

طرح درس ریاضی دوم ابتدایی

طرح درس تربیت بدنی دوم ابتدایی

طرح درس علوم دوم ابتدایی

طرح درس فارسی دوم ابتدایی

طرح درس قرآن دوم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی دوم ابتدایی

طرح درس عدد و رقم عدد و شمارش ریاضی دوم ابتدایی صفحه 1 تا 4
طرح درس عدد و رقم عدد و شمارش ریاضی دوم ابتدایی صفحه 1 تا 4