طرح درس سوره نصر قرآن دوم ابتدایی درس هفتم

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس سوره نصر قرآن دوم ابتدایی درس هفتم

نام کتاب درسی: قرآن مقطع تحصیلی: دوم ابتدایی
موضوع درس: سوره نصر / ء همزه
تهیه کننده: مدت جلسه: 45 دقیقه
نام مدرسه: تعداد دانش آموزان: تاریخ:

اهداف
هدف کلی :
آشنایی با تلاوت سوره نصر
هدفهای جزئی:
ازفراگیران انتظارمی رود درپایان تدریس:
1-آشنایی با قرائت سوره نصر
2- آشنایی با پیام قرآنی در مورد شکر گزاری
3- علاقه به خواندن زیبا و آهنگین سوره نصر
4- توانایی خواندن کلمات و عبارات قرآنی دارای ء همزه
5- آشنایی با داستان فتح مکه
6- آشنایی با معنای کلمه «رزق»
هدفهای رفتاری :
ازفراگیران انتظارمیرود درپایان تدریس:
1-پیام قرآنی را بیاموزد و در زندگی به کار ببرند (شناختی- کاربرد)
2- در مورد تصویر کتاب داستان بگویند.(دانشی)
3- بعد از تعریف داستان در گروه از آن نتیجه گیری کنند. (ارزشیابی)
4- برای یاد گیری و شنیدن سوره نصر علاقه نشان دهند.( عاطفی)
5- جهت قرائت صحیح آیات قرآنی تلاش می کنند.(مهارتی)
6- به صورت دسته جمعی همراه با دوستانش سوره نصر را بخوانند. (واکنش)
7- مهارت روانخوانی جدول ترکیب حروف و حرکات و خواندن کلمات قرآنی را کسب کنند. (مهارتی)
رفتار ورودی
1-در کلاس اول با سوره نصر آشنا شده اند.
2- با حضرت محمد (ص) آشنا هستند.
ارزشیابی تشخیصی
1-چه کسی می تواند سوره نصر را از حفظ بخواند؟
2- میدانید نصر به چه معناست؟
رسانه های آموزشی
کتاب قرآن – وایت برد – ماژیک – لوحه – نوار آموزشی
روش های یاددهی – یادگیری
تلفیقی از روش های پرسشی بحث گروهی – نمایشی
مدل چینش کلاس
به صورت ردیفی – گروهی

عنوان
فعالیت های دانش آموزان
فعالیت های معلم
زمان
فعالیت های مقدماتی ارزشیابی رفتار ورودی و ایجاد انگیزه
با ظاهری آراسته به همراه لبخند وارد کلاس می شوم کلاس را با نام خدا شروع می کنم پس از سلام و احوالپرسی و اطمینان از سلامتی همه و چک کردن وضعیت فیزیکی کلاس و رسیدگی به تکالیف و خواندن پیام قرآنی جلسه قبل تدریس درس جدید را شروع می کنم.

زمان 5 دقیقه

ارائه درس
برای ایجاد انگیزه یک شعر می خوانم و از بچه ها می خواهم پاسخ دهند خدا ) دوست دارم من خدا خالق خوبم خدا تو آفریدی خدا بابا و مامان خدا تو آفریدی خدا بابا و خواهر خدا) بعد لوحه را روی تابلو نصب می کنم و فراگیران با کمک نوار آموزشی و اشاره من می خوانند. طرح درس سوره نصر قرآن دوم ابتدایی درس هفتم برای آموزش ء همزه به دانش آموزان حرف عـ را با حرکت های شش گانه روی تابلو می نویسم واز آن ها می خواهم که بخوانند. بعد می گویم در حروف الفبا شکل دیگری هم داریم که شکل و صدای آن تقریبا شبیه حرف (ع) است نام این شکل در قرآن همزه است برای آموزش همزه ساکن با تلفظ واضح همزه در آخر کلماتی مانند دعاء ، شی ء ، سوء و…… به دانش آموزان آموزش می دهم .
در جلسه دوم پس از یاد آوری سوره نصر و خواندن آن به صورت دسته جمعی لوحه مربوطه را روی تابلو نصب می کنم و همه ی دانش آموزان با اشاره ی من به صورت بخش بخش می خوانند برای تثبیت یاد گیری و تکرار یک بازی انجام می دهیم به این صورت که از چند دانش آموزان می خواهم فکر کنند سوار ماشین شدند همین طور که رانندگی می کنند یک آیه را هم با صدای بلند و زیبا بخوانند بعد من رنگ های چراغ راهنمابی را نشان می دهم با نشان دادن مقوای سبز رنگ نفر اول هر آیه ای را که من اشاره کردم را بلند بخواند و با نشان دادن چراغ قرمز نفر دوم آیه ی بعدی را بخواند به این صورت ادامه می یابد و هر نفر که بیش از سه غلط داشته باشد می سوزد و…
در جلسه ی سوم : بعد از یاد آوری پیام های قرآنی جلسات قبل از فراگیران می خواهم پیام قرآنی درس جدید را بخوانند و با توجه به تصویر در مورد مفهوم پیام در گروه ها گفت و گو کنند و یک داستان در مورد اسراف کردن می گویم تا خودشان نتیجه ای را که از پیام قرآنی گرفتند بگویند.
جلسه چهارم : طرح درس سوره نصر قرآن دوم ابتدایی درس هفتم داستان فتح مکه را با زبان کودکانه و با نشان دادن تصاویر کتاب برای بچه ها تعریف می کنم سپس لوحه مر بوط به آیات را روی تابلو نصب می کنم تا به صورت فردی و با اشاره ی من بخوانند . برای چمع بندی درس یک مسابقه ای برگزار می کنیم به این صورت که از چند دانش آموزان می خواهم جلو تابلو بیایند و می گویم که من از روی لوحه ها 2 یا سه آیه را می خوانم بعد از من هرکس توانست این سه تا آیه را بدون غلط بخواند برنده است. بعد از جمع بندی و ارزشیابی جلسه ی درس را با یک صلوات تمام می کنیم.

35دقیقه

تعیین تکلیف

از روی لوحه ها برای خانواده ات بخوان.

5 دقیقه

1 دیدگاه برای طرح درس سوره نصر قرآن دوم ابتدایی درس هفتم

  1. admin

    طرح درس سوره نصر قرآن دوم ابتدایی درس هفتم

دیدگاه خود را بنویسید

مجموعه طرح درس دوم ابتدایی، یک منبع جامع برای یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح دوم ابتدایی است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل تمامی حوزه‌های آموزشی این سطح را پوشش می‌دهد. دروسی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش و هدیه قرآن و... در این مجموعه گنجانده شده‌اند. با استفاده از این مجموعه، دانش‌آموزان فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند. این مجموعه به عنوان یک راهنما و راهکار مناسب برای دانش‌آموزان در مدارس و مراکز آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به آن‌ها کمک می‌کند تا بهترین نتایج را در فرایند یادگیری خود بدست آورند.

در این بخش، لیست طرح درس های پایه دوم دبستان به صورت جداگانه قرار داده شده است. این طرح های درسی که برای هر درس جداگانه طراحی شده اند، به شما کمک می کنند تا به صورت منظم و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه دوم دست یابید. با کلیک بر روی هر طرح درس، می توانید آن را به صورت جداگانه دریافت کنید و با استفاده از آن، به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید. این لیست طرح درس ها، یک راهنمای کاربردی برای شما خواهد بود تا به طور منظم و سازماندهی شده، درس های مورد نیاز خود را به خوبی پیگیری کنید.

طرح درس ریاضی دوم ابتدایی

طرح درس تربیت بدنی دوم ابتدایی

طرح درس علوم دوم ابتدایی

طرح درس فارسی دوم ابتدایی

طرح درس قرآن دوم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی دوم ابتدایی

طرح درس سوره نصر قرآن دوم ابتدایی درس هفتم
طرح درس سوره نصر قرآن دوم ابتدایی درس هفتم