طرح درس هنرمند فارسی دوم ابتدایی درس دهم

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس هنرمند فارسی دوم ابتدایی درس دهم تشکیل شده از 5 صفحه ورد و قابل ویرایش می باشد، به آشنایی دانش‌آموزان با هنر و هنرمند پرداخته شده است. این درس شامل 9 رئوس مطالب است که شامل معرفی هنر، هنرمند، ابزار های هنرمندان، آشنایی و شناخت هنرهای مختلف، زمان های فعل، واژه سازی با “گر” و “ه”، پیشوند ها در کلمات و بازی پانتومیم می‌باشد. هدف از این درس، آشنایی دانش‌آموزان با هنر و هنرمند، آشنایی با انواع هنر و ابزارهای مورد استفاده در آن‌ها، آشنایی با زمان‌های فعل و واژه‌سازی با “گر” و “ه”، آشنایی با پیشوند ها در کلمات و بازی پانتومیم است. با این درس، دانش‌آموزان با هنرمندان معروف و موفق نیز آشنا می‌شوند و می‌توانند الهام بگیرند و از آن‌ها الگو بگیرند.

بسمه تعالی
طرح درس فارسی بخوانیم موضوع : هنرمند
مقطع و پایه : دوم ابتدایی نام آموزگار :

هدف کلی : آشنایی با هنر و هنرمند
رئوس مطالب : 1-معرفی هنر 2- معرفی هنرمند 3-معرفی ابزار های هنرمندان 4-آشنایی و شناخت هنر های مختلف 5- آشنایی با زمان های فعل 6- واژه سازی با «گر» 7- آشنایی با پیشوند ها در کلمات 8- واژه سازی با « ﻪ » 9- بازی پانتومیم
هدف های جزئی :
1- آشنایی با هنر و انواع آن از قبیل نقاشی ، سفالگری ، مجسمه سازی و . . .
2- بداند هنرمند چگونه موفق می شود .
3- با زمان های گوناگون فعل آشنا شود .
4- بتواند با «گر» واژه سازی کند .
5- با هنر پانتومیم آشنا شود .
6- بتواند با « ﻪ » واژه سازی کند .
7- ابزار مورد استفاده در انواع هنر ها را بداند .
8- بتواند با انواع پیشوند ها کلمه سازی کند .
9- تقویت حس علاقه مندی به هنر و تقویت حس پشتکار جهت رسیدن به موفقیت در کار ها
هدف های رفتاری :
1- هنر را به خوبی تعریف کند .
2- بداند هنرمند کیست و به چه کسی هنرمند می گویند .
3- انواع هنر ها را نام ببرد .
4- ابزار مورد استفاده انواع هنر ها را نام ببرد .
5- بداند هنرمند چگونه موفق می شود .
6- زمان های گوناگون فعل ( حال و آینده ) را در جمله ها به کار ببرد .
7- بتواند با «گر » واژه سازی کند .
8- هنر پانتومیم را اجرا کند .
9- بتواند با انواع پیشوند ها کلمه سازی کند .
10- به هنر و هنرمند علاقه نشان داده و برای یادگیری یک هنر رغبت نشان بدهد .
11- بتواند احساس درونی خود را درباره ی هنر های مورد علاقه اش بیان کند .
روش های تدریس :
سخنرانی – پرسش و پاسخ – همیاری – نمایشی – گروه های کوچک – توضیحی – بحث گروهی
وسایل مورد نیاز : کتاب بخوانیم – تخته و گچ – پوستر – عکس – فیلم ویدیویی – تصاویر کتاب – تخته مغناطیسی – آهنربا برای چسباندن تصاویر – ابزار کار بعضی هنرمندان – استفاده از انواع هنر های دانش آموزان
رفتار ورودی دانش آموزان :
1- تا بحال افراد هنرمند را دیده اند اما به خوبی آن ها را نمی شناسند و نمی توانند ویژگی های یک هنرمند را به طور کامل بگویند . 2- با انواع و اقسام هنر ها آشنایی ندارند . 3- تفاوت سفالگری و مجسمه سازی را نمی دانند . 4-تبدیل فعل زمان حال به آینده را نمی دانند . 5- ابزار مورد استفاده در بعضی هنر ها مانند نقاشی و عکاسی را تا حدودی می دانند ولی با ابزار کار بقیه هنر ها آشنایی ندارند . 6-در مورد راز موفقیت هنرمندان مطالبی را می دانند ولی ته به طور کامل . که در این درس آشنا می شوند . 7- بازی پانتومیم را نمی دانند . 8- واژه سازی « ﻪ » و «گر» را نمی دانند .
ارزشیابی تشخیصی :
1-به چه کسی هنرمند می گوییم ؟ 2- سفالگری چیست ؟ 3- ابزار کار مجسمه ساز چیست ؟ 4- خطاط به چه وسایلی نیاز دارد ؟ 5-درباره ی سینما و سینماگران چه می دانید ؟ 6- هنرمند چگونه موفق می شود ؟ 7- از بین وسایل نام برده شده ، ابزار کار قالی باف را جدا کنید . 8- ویژگی های یک هنرمند را نام ببرید ؟ 9- در مورد پانتومیم چه می دانید ؟ 10- به کسانی که در فیلم بازی می کنند چه می گویند ؟

مراحل تدریس :
دانش آموزان را به گروه های 5 نفره ناهمگن (پر توان ، متوسط ، کم توان ) تقسیم کرده و گروه بندی می کنیم . طرح درس هنرمند فارسی دوم ابتدایی درس دهم به هر گروه 5 پاکت می دهیم که مربوط به یک شغل است و رنگ های مختلف دارد . از دانش آموزان می خواهیم که کسانی که پاکت یک رنگ دارند در کنار هم بنشینند . برای مثال : پاکت های زرد یک گروه ، پاکت های قرمز یک گروه و . . . .پس از تشکیل گروه های تخصصی ، از آن ها می خواهیم پاکت های خود را باز کرده و به صورت گروهی در مورد شغل مربوطه بحث و تبادل نظر کنند . مطالب را مرتب کرده و نتیجه کا را جمع بندی کنند . سپس به گروه های اولیه خود بازگردند و مطالب را برای گروه خود توضیح بدهند . بدین ترتیب هر گروه با پنج شغل و هنر آشنا می شود .
البته مهارت اجتماعی که در این درس می توان آموزش داد شامل : رعایت نوبت ، خوب گوش کردن به حرف های دوستان ، پذیرش انتقاد و . . . می باشد . بعد از هر گروه یک نفر به عنوان نماینده هنر معرفی شده در گروه های تخصصی پای تابلو آمده و گزارش می دهد .
فعالیت های دیگر : به هر گروه فقط یک پاکت می دهیم که نام یک هنر روی آن نوشته شده است . عکس ، تصاویر نقاشی شده ، ابزار کار و . . . را روی میز آموزگار گذاشته و به نوبت از گروه ها می خواهیم که هر کدام وسایل مربوط به شغل و هنر خودشان را جدا کنند و نماینده هر گروه برای بقیه توضیح بدهد. ( نقاش، عکاس ، قالیباف ، خیاط ،سفالگر )
می توان پیشنهاد داد که اعضای گروه در مورد یک هنر تحقیق کرده و هر کار هنری که می توانند بیاورند و نمایشگاهی در کلاس درست کنیم . سپس معلم صحبت های تکمیلی را انجام می دهد و با استفاده از تصاویر و فیلم و . . . ، بچه ها را با انواع هنر ها آشنا می کند . پرسش در مورد تصاویر کتاب ، روخوانی درس و انجام تمرین های مربوطه از دیگر فعالیت ها می باشد .
فعالیت های دانش آموزان :
در مورد هنر و هنرمند تمرینی ارائه بدهند – درست کردن نمایشگاه از کار هایی که آورده اند – توضیح در مورد چگونگی موفقیت هنرمند – روخوانی درس – توضیح تصاویر کتاب – تمرین های مربوطه مانند واژه سازی با « ﻪ » و « گر» ، پیشوند ها و . . . را انجام می دهند – پانتومیم را اجرا می کنند – با دقت گوش می دهند و تبادل نظر می کنند – موارد انظباطی و اخلاقی را رعایت می کنند ( در هنگام کار گروهی )

نحوه ی ارزشیابی :
1-آیا می دانید هنرمند کیست ؟2- آیا قالی باف هم هنرمند است ؟ 3-ابزار کار سفالگر چیست ؟ 4-آیا بازیگر هم هنرمند است ؟ 5- فرق سفالگری و مجسمه سازی چیست ؟ 6- ویژگی های یک هنرمند را نام ببرید ؟ 7- فعل می خواند را به زمان آینده تبدیل کنید ؟8-در مورد این تصویر کتاب توضیح بده .
9-به این کلمه ها «گر ، ﻪ » اضافه کنید ؟ چشم – سفال 10-از بین ابزار های نام برده ، ابزار کار قالی باف را بگویید ؟ نخ – سوزن – دار قالی – قیچی – دوربین
گام دوم : دانش آموزان در مرحله قبل نمونه های مثبت و منفی را با هم مقایسه کرده و با توجه به عامل یا عوامل مشترکی که بین مثال های مثبت وجود دارد فرضیه هایی در ذهن آن ها نقش بسته است .
در این مرحله چند نمونه دیگر در اختیار دانش آموزان قرار می دهیم ولی مثبت یا منفی بودن آن ها را مشخص نمی کنیم بلکه دانش آموزان باید آن ها را بیان کنند . سپس فرضیه ها و تعاریف خود را ارائه داده و فرضیه های درست را تایید کرده و مفهوم را نام گذاری کنند . در صورت لزوم می خواهیم نمونه های دیگری مطرح کنند .
بلی خیر
آب پرتغال ، آبلیمو ، دوغ ، نفت گوشت ، لامپ ، باد ، پرتغال ، قند ، مداد ، لیوان
گام سوم : در این مرحله از دانش آموزان می خواهیم درباره تفکرات خود در دو مرحله قبل صحبت کنند .
می پرسیم : در ابتدا چه فکر می کردید ؟
چرا آن طور فکر می کردید ؟
این سوالات شروع خوب برای یک بحث گروهی خواهد بود که در آن دانش آموزان راهبرد های شیوه تفکر یکدیگر را کشف می کنند . در واقع راهی که برای دستیابی به مفهوم طی کرده اند بیان می کنند .
همچنین آن ها می توانند درباره چگونگی شکل گیری فرضیه ها در ذهنشان و انواع و تعداد فرضیه ها بحث کنند هدف این مرحله این است که راه درست کشف مطالب را به صورت غیر مستقیم با دانش آموزان تمرین کرده و مهارت های تفکر را در آن ها تقویت کنیم .

مزایای الگو :
بالا بردن تحمل ابهام در فراگیرنده
پایداری و عمیق بیشتر مطالب یاد گرفته شده
بهبود و تقویت قدرت تفکر درک مفاهیم و اصول
یادگیری تفکر استقرایی (دستیابی به نتیجه از جزء به کل )
افزایش انگیزه یادگیری با ایجاد حالت بازی و معما در جریان تدریس

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح درس هنرمند فارسی دوم ابتدایی درس دهم”

مجموعه طرح درس دوم ابتدایی، یک منبع جامع برای یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح دوم ابتدایی است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل تمامی حوزه‌های آموزشی این سطح را پوشش می‌دهد. دروسی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش و هدیه قرآن و... در این مجموعه گنجانده شده‌اند. با استفاده از این مجموعه، دانش‌آموزان فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند. این مجموعه به عنوان یک راهنما و راهکار مناسب برای دانش‌آموزان در مدارس و مراکز آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به آن‌ها کمک می‌کند تا بهترین نتایج را در فرایند یادگیری خود بدست آورند.

در این بخش، لیست طرح درس های پایه دوم دبستان به صورت جداگانه قرار داده شده است. این طرح های درسی که برای هر درس جداگانه طراحی شده اند، به شما کمک می کنند تا به صورت منظم و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه دوم دست یابید. با کلیک بر روی هر طرح درس، می توانید آن را به صورت جداگانه دریافت کنید و با استفاده از آن، به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید. این لیست طرح درس ها، یک راهنمای کاربردی برای شما خواهد بود تا به طور منظم و سازماندهی شده، درس های مورد نیاز خود را به خوبی پیگیری کنید.

طرح درس ریاضی دوم ابتدایی

طرح درس تربیت بدنی دوم ابتدایی

طرح درس علوم دوم ابتدایی

طرح درس فارسی دوم ابتدایی

طرح درس قرآن دوم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی دوم ابتدایی

طرح درس هنرمند فارسی دوم ابتدایی درس دهم
طرح درس هنرمند فارسی دوم ابتدایی درس دهم