طرح درس سوره ناس قرآن دوم ابتدایی درس چهارم

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس سوره ناس قرآن دوم ابتدایی درس چهارم به صورت 5 صفحه ورد قابل ویرایش تهیه شده است. این طرح درس برای کلاس چهارم تدوین شده و درس مربوط به سوره ناس را در بر می‌گیرد. کتاب درسی مورد استفاده در این طرح، قرآن مقطع تحصیلی دوم ابتدایی است. مدت زمان جلسه تدریس برای این درس 45 دقیقه تعیین شده است. اهداف عمومی این طرح شامل آشنایی با تلاوت سوره ناس می‌باشد. همچنین اهداف جزئی این طرح شامل آشنایی با سوره ناس و حفظ کردن آن، آشنایی با پیام قرآنی در مورد اسراف، علاقه به خواندن زیبا و آهنگین سوره ناس و توانایی خواندن کلمات و عبارات قرآنی دارای حرف “له ه” می‌باشند. اهداف رفتاری این طرح شامل بیان مفهوم پیام قرآنی، خواندن سوره ناس به صورت ساده یا آهنگین، نشان دادن علاقه به یادگیری و شنیدن سوره ناس، بیان مفهوم تصویر شعر و خواندن سوره ناس به صورت دسته جمعی با دوستان می‌باشد.

نام کتاب درسی: قرآن مقطع تحصیلی: دوم ابتدایی موضوع درس: سوره ناس
تهیه کننده: مدت جلسه: 45 دقیقه
نام مدرسه: تعداد دانش آموزان: تاریخ:

اهداف
هدف کلی :
آشنایی با تلاوت سوره ناس
هدفهای جزئی:
ازفراگیران انتظارمی رود درپایان تدریس:
1-آشنایی با سوره ناس و حفظ کردن آن
2-آشنایی با پیام قرآنی در مورد اسراف
3- علاقه به خواندن زیبا و آهنگین سوره ناس
4- توانایی خواندن کلمات و عبارات قرآنی دارای حرف ( له ه)
هدفهای رفتاری :
ازفراگیران انتظار میرود درپایان تدریس:
1-مفهوم پیام قرآنی را بیان کنند. (درک و فهم)
2- با گوش کردن به قرائت آیات و نگاه کردن به عبارات سوره ناس را به صورت ساده یا آهنگین بخوانند.(واکنش)
3- برای یاد گیری وشنیدن سوره ناس علاقه نشان دهند. (عاطفی)
4- در تصویر شعر هر چیزی را می بیند بیان کند (دانشی)
5- به صورت دسته جمعی همراه با دوستانش سوره ناس را بخوانند. (واکنش)
6- به خواندن سوره ناس در خانه علاقه نشان دهند(عاطفی)
رفتار ورودی
1-دانش آموزان با حرف (تـ ت) در فارسی آشنا هستند.
2- در کلاس اول سوره ناس ا یاد گرفته اید.
ارزشیابی تشخیصی
1-چه کسی می تواند سوره ناس را از حفظ بخواند؟
2-در مورد سوره ناس چه می دانید؟
3- تا حالا شیطان شما را گول زده؟
رسانه های آموزشی
کتاب قرآن – وایت برد – ماژیک – لوحه قرآنی – نوارآموزشی – ابزار نمایش
روش های یاددهی – یادگیری
تلفیقی از روش های پرسش پاسخ – بحث گروهی – نمایشی
مدل چینش کلاس
به صورت ردیفی – گروهی

عنوان
فعالیت های دانش آموزان
فعالیت های معلم
زمان
فعالیت های مقدماتی ارزشیابی رفتار ورودی و ایجاد انگیزه
با چهره ای شاداب و با طراوت وارد کلاس می شوم بعد از سلام واحوالپرسی، حضور وغیاب فراگیران و رسیدگی به تکالیف جلسه ی قبل وارزشیابی مباحث قبلی دانش آموزان را آماده ی فرا گرفتن درس جدید شروع می کنم

زمان 5 دقیقه

ارائه درس
برای ایجاد انگیزه داستانی که مربوط به سوره ناس است تعریف می کنم درزمان های قدیم جمعیت زیادی از ناس در سرزمین زیبا زندگی می کردند و کارهای خوب انجام می دادند ولی یک روز یه آدمی به نام خناس وارد شهر شد و به همه کارهای بد یاد داد مثال به مریم می گفت عروسکت را به دوستت نده خرابش می کنه مریم هم وسوسه می شد و به حرف خناس گوش می کرد و شهر را به آشوب کشیده بود در میان آن ها یک مرد مهربونی بود که فهمید خناس اومده مرد مهربون به همه گفت که ناراحت نباشین خدای مهربون شما رو می بخشه گفت از شر وسوسه های خناس به خدا پناه ببریم و دیگه حرف های خناس را گوش نکنیم. بعد کمی در مورد اینکه آیا تاحالا گول شیطان را خورده اند یانه؟ چه کنیم که گول شیطان را نخوریم؟ بحث می کنیم بعد از پاسخ فراگیران لوحه را روی تابلو نصب می کنم طرح درس سوره ناس قرآن دوم ابتدایی درس چهارم و همزمان با پخش قرائت سوره به کلمات سوره ناس از لوحه اشاره می کنم و از فراگیران می خواهم به قرائت نوار گوش کنند سوره را از لوحه ببینند و مطابق دستور نوار هم خوانی کنند. برای آموزش نماد( ـه ه) شکل آن ها را روی تخته می نویسم و می گویم این شکل (ـه ه) با دو نقطه است در حالی که به (ـه ه) اشاره می کنم و می گویم که صدای آن (ت) است وشکل (ت) را در زیر آن ها می نویسم.دو سه بار تکرار می کنم و توجه بچه ها را به نماد (ـه ه ) جلب می کنم سپس این نماد را با حرکات (ــَ ، ــُ ، ــِ ) ترکیب می کنم تا بچه ها بخوانند.
جلسه ی دوم : شروع با یاد و نام خدا و ارزشیابی از سوره ناس، با یک شعر قرآنی (معنی سوره ناس) آغاز می کنم بعد لوحه را روی تابلو نصب می کنم و با اشاره من دسته جمعی می خوانند بعد انفرادی از روی کتاب. جلسه ی سوم : بعد از فعالیت های مقدماتی برای تدریس پیام قرآنی ابتدا یک داستان تعریف می کنم مثال (داستان آهوی دم قهوه ای که همه چیز را اسراف می کرد و…) بعد پیام قرآنی را روی تابلو می نویسم کمی از اسراف صحبت می کنم و از چند فراگیر می خواهم پیام قرآنی و ترجمه آن را بخوانند و با توجه به تصاویر بحث و گفت و گو کنند و نتیجه را بگویند. در آخر از فراگیران می خواهم نمایشی از اسراف کردن اجرا کنند . بعد لوحه را نصب می کنم بعد از پخش فایل صوتی و اشاره من برای خواندن ، با همکاری یکدیگر لوحه را می خوانند.
جلسه چهارم: بعد از انجام فعالیت های مقدماتی کلاس درس را با گفتن جملات خنده دار شروع می کنم بعد از اینکه جو کلاس شاد شد لوحه را نصب می کنم ونماد ( ـه ه ) را یادآوری می کنم سپس دانش آموزان با اشاره من دسته جمعی می خوانند بعد دانش آموزان به صورت انفرادی ابتدا با اشاره من بعد از روی کتاب می خوانند . طرح درس سوره ناس قرآن دوم ابتدایی درس چهارم در آخر یک شعری می خوانم واز فراگیرن می خواهم صل علی محمد صلوات بر محمد را شما بگویید آماده اید؟ (خوانم ز دل خدا را رسول و انبیا را علی مرتضی را اشاره می کنم که بگویند صل علی محمد صلوات برمحمد و…..) درس را جمع بندی می کنم خلاصه را بیان می کنم از فراگیران می خواهم هرچه یاد گرفته اند به طور خلاصه بیان کنند . درس را با شکر خدای مهربان و صلواتی برمحمد به پایان می رسانم .

35دقیقه

تعیین تکلیف

از روی لوحه ها برای خانواده ات بخوان.
یک نقاشی در مورد اسراف کردن و اسراف نکردن بکش و علامت بزن کدام یک کاردستی درستی است.

5 دقیقه

1 دیدگاه برای طرح درس سوره ناس قرآن دوم ابتدایی درس چهارم

  1. admin

    طرح درس سوره ناس قرآن دوم ابتدایی درس چهارم

دیدگاه خود را بنویسید

مجموعه طرح درس دوم ابتدایی، یک منبع جامع برای یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح دوم ابتدایی است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل تمامی حوزه‌های آموزشی این سطح را پوشش می‌دهد. دروسی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش و هدیه قرآن و... در این مجموعه گنجانده شده‌اند. با استفاده از این مجموعه، دانش‌آموزان فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند. این مجموعه به عنوان یک راهنما و راهکار مناسب برای دانش‌آموزان در مدارس و مراکز آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به آن‌ها کمک می‌کند تا بهترین نتایج را در فرایند یادگیری خود بدست آورند.

در این بخش، لیست طرح درس های پایه دوم دبستان به صورت جداگانه قرار داده شده است. این طرح های درسی که برای هر درس جداگانه طراحی شده اند، به شما کمک می کنند تا به صورت منظم و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه دوم دست یابید. با کلیک بر روی هر طرح درس، می توانید آن را به صورت جداگانه دریافت کنید و با استفاده از آن، به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید. این لیست طرح درس ها، یک راهنمای کاربردی برای شما خواهد بود تا به طور منظم و سازماندهی شده، درس های مورد نیاز خود را به خوبی پیگیری کنید.

طرح درس ریاضی دوم ابتدایی

طرح درس تربیت بدنی دوم ابتدایی

طرح درس علوم دوم ابتدایی

طرح درس فارسی دوم ابتدایی

طرح درس قرآن دوم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی دوم ابتدایی

طرح درس سوره ناس قرآن دوم ابتدایی درس چهارم
طرح درس سوره ناس قرآن دوم ابتدایی درس چهارم