طرح درس باد های شدید را طوفان می گویند علوم دوم ابتدایی درس چهارم

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس باد های شدید را طوفان می گویند علوم دوم ابتدایی درس چهارم این طرح دس شامل ۴ صفحه ورد قابل ویرایش است و به دانش آموزان پایه دوم دبستان آموزش می دهد. هدف این طرح، آشنایی دانش آموزان با مفهوم طوفان و خساراتی که می تواند به وجود آورد، است. همچنین، این طرح به دانش آموزان آموزش می دهد که چگونه در صورت بروز طوفان، اقدامات ایمنی را انجام دهند. در طول این درس، دانش آموزان به صورت گروهی در بحث ها و فعالیت های آموزشی شرکت می کنند و نیز نکاتی در مورد حیوانات و فواید آنها برای ما آموزش داده می شود. با توجه به روش تدریس این طرح، از سوال و پاسخ و بحث گروهی استفاده می شود و همچنین، تصاویر و کلیپ ها از طوفان در خشکی و دریا برای بهتر فهمیدن و درک کردن مفهوم طوفان به دانش آموزان نشان داده می شود.

علوم پایه دوم ابتدایی – صفحه کتاب – باد های شدید را طوفان می گویند

طراح :
آشنایی دانش آموزان با طوفان
هدف کلی
1- دانش آموزان با تعریف طوفان آشنا شوند .
2- دانش آموزان تعدادی از خسارات وارده بوسیله ی طوفان را بیان کنند .
3- دانش آموزان با اثرات طوفان در دریا آشنا شوند .
4- دانش آموز با نکات ایمنی در هنگام بروز طوفان اشنا شود .
5- دانش اموز نکات ایمنی را در هنگام بروز طوفان را انجام دهد .
6- دانش آموز در بحث های گروهی به طور فعال شرکت نماید .
7- دانش آموز نسبت به حیوانات و فواید آن ها برای ما ، علاقه نشان دهد .
اهداف جزیی
پرسش و پاسخ ، بحث گروهی
روش تدریس
سوال : انواع بادها را با توجه به سرعت ( آرام ، ملایم و متوسط ، تند ) بیان کنند
ارزشیابی تشخیصی
پخش کلیپ از بروز طوفان در خشکی و دریا
ایجاد انگیزه
معلم از دانش اموزان می خواهد که نظرات خود را راجع به فیلم پخش شده بیان کنند .
سپس معلم طوفان را تعریف می کند . و تصاویری از خسارات وارده از طوفان را به دانش آموزان نشان می دهد ( هم در دریا و هم در خشکی )
مسایلی از قبیل : خراب شدن ساختمان ها ، غرق شدن کشتی ها به وسیله ی موج های بزرگ ایجاده شده به علت طوفان ، مشکل در پروزا هواپیما ها و یا سقوط آنها به علت طوفان ………..
سپس معلم از دانش اموزان می خواهد تا به صورت داوطلبی در خصوص تجربه ی خود به هنگام مواجه با باد های شدید(طوفان) صحبت نمایند .
سپس معلم نکات ایمنی در خصوص طوفان را بیان می کند طرح درس باد های شدید را طوفان می گویند علوم دوم ابتدایی درس چهارم ( بهتر است این نکات به صورت فلش کارتهایی رنگی درست شده و در پای تابلو وصل شوند ) این نکات به قبل ، بعد و حین طوفان مربوط می شوند . از طریق مشارکت دانش اموزان و شرکت دادن انها در بحث یاگیری نکات ایمنی عمیق تر شکل می گیرد ( این نکات در پیوست طرح درس بیان شده اند )

ارایه درس جدید
معلم تصاویری از خسارات وارد شده را به هر گروه از دانش اموزان داده ، و از انها می خواهد تا راهکارهایی برای جلوگیری و جبران این چنین خسارت هایی را بیان کنند.
ارزشیابی تکوینی
روخوانی از متن درس توسط یکی از دانش اموزان
جمع بندی
ارزشیابی پایانی : معلم از چند دانش آموز به وصورت تصادفی سوالات زیر را می پرسد؟
• طوفان چیست؟
• سه نمونه از خسارات وارده از طوفان را بیان کنید ؟
• پنج نمونه از نکات ایمنی در خصوص طوفان؟
تعیین تکلیف : دانش اموز در منزل از والدین و نزدیکان خود در خصوص طوفان هایی که به تازگی در منطقه ی آن ها رخ داده پرسش و اطلاعاتی را به دست آورده و به کلاس گزارش دهد.
ارزشیابی پایانی و تعیین تکلیف

نام و نام خانوادگی طراح: پایه دوم کتاب علوم صفحه
شناسایی باد به عنوان یکی از عوامل تغییر دهنده چهره زمین
هدف کلی
شناختی:توضیح دهد که چگونه باد میتواند باعث بوجود آمدن تپه های ماسه ای شود:
اهداف جزیی
مهارتی:آشنایی با کاربرد تغییرات باد در زندگی

نگرشی:به درخت کاری و اهمیت آن علاقه نشان دهد

یک پنکه دستی کوچک و یک سینی بزرگ پر از شن و ماسه و مواد ریز و درشت و سنگی.تعدادی تصویر از تاثیرات باد برچهره زمین
وسایل تدریس
نمایشی،پرسش و پاسخ،سخنرانی
روش تدریس
چیدمان معمولی
چیدمان کلاس
سلام و احوالپرسی با چهره خندان،حضورو غیاب،پرسیدن سه سوال از درس جلسه قبل و بررسی تکالیف
آمادگی
برای ایجاد انگیزه معلم سینی بزرگ پر از شن و ماسه و پنکه دستی را روی میز میگذارد تا دانش آموزان را کنجکاو کند که او قصد دارد چه کاری انجام دهد
ایجاد انگیزه
معلم از دانش آموزان می پرسد،دختر خانوم های باهوشم به نظر شما دلیل بوجود آمدن تپه های ماسه ای فراوان در بیابان ها چه چیزی میتواند باشد؟اجازه می دهد دانش آموزان در گروه ها با دوستان خود مشورت کنند و سپس با حوصله پاسخ های انان را می شنود.و پس از آن ،پنکه دستی را روشن میکند روی زمین می گذاردو و سینی پر از مواد ریزو درشت را مقابل پنکه قرار می دهد. طرح درس باد های شدید را طوفان می گویند علوم دوم ابتدایی درس چهارم سپس در همین حین که باد پنکه باعث میشود که ذرات ریز از درون سینی به روی زمین بروند مجددا نظر دانش آموزان را درباره چگونگی تشکیل تپه های ماسه ای در بیابانها می پرسد.
و بعد از آن خود توضیح می دهد که بله بچه های گلم وزش باد باعث میشود مواد ریز بیابان ها چابه جا شوند و جایی که وزش باد کمتر شود این ذرات را روی زمین می گذارد.و به همین شیوه کاربرد ها و دیگر اثرات باد برچهره زمین و زنگی انسان ها را توضیح میدهد
اجرا
معلم حین درس سوالاتی در رابطه با هر موضوعی که بیان می کند از دانش آموزان می پرسد
ارزشیابی تکوینی
معلم میگوید ،ما فهمیدیم که باد میتواندذرات ریز خاک را از سطح زمین جابه جا کند و آن را در جاهایی مثل بیابان و یا حتی جاده ها زمانی که سرعتش کم میشود برجا میگذارد
حالا چه کسی می تواند بگوید چرا در جنگل ها نسبت به بیابان ها بادکمتر می تواند ذرات را جابه جا کند!!؟
و اجازه میدهد کا خود بچه ها نتیجه بگیرند که اگر موانعی مثل درخت و بوته سر راه باد قرار گیرند دیگر باد نمیتواند به مقدار زیاد خاک را جابه جا کند و تاثیرات نامثبتی د ر زندگی ما برجا گذارد و به اهمیت درخت کاری پی ببرند
جمع بندی و نتیجه گیری
معلم در نهایت یک سری عکس از مواردی که باد سبب تغییر آنها شده را با پروژکشن نشان می دهد و بعد از اینکه دانش آموزان در گرو ها مشورت کردند دانش آموزان را صدا می زند و از آنها میخواهد توضیحات لازم را در باره آن عکس و تاثیر باد در بوجود آمدن آن را توضیح دهند

ارزشیابی پایانی
معلم از دانش آموزان میخواهد لیستی از مواردی تهیه کنند که باد سبب تغییر آنها شده و مثبت یا مفی بودن آن بر زندگی انسان را مشخص کنند و چرایی مثبت یا منفی بودن آن را توضیح دهند
تکلیف پایانی

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح درس باد های شدید را طوفان می گویند علوم دوم ابتدایی درس چهارم”

مجموعه طرح درس دوم ابتدایی، یک منبع جامع برای یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح دوم ابتدایی است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل تمامی حوزه‌های آموزشی این سطح را پوشش می‌دهد. دروسی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش و هدیه قرآن و... در این مجموعه گنجانده شده‌اند. با استفاده از این مجموعه، دانش‌آموزان فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند. این مجموعه به عنوان یک راهنما و راهکار مناسب برای دانش‌آموزان در مدارس و مراکز آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به آن‌ها کمک می‌کند تا بهترین نتایج را در فرایند یادگیری خود بدست آورند.

در این بخش، لیست طرح درس های پایه دوم دبستان به صورت جداگانه قرار داده شده است. این طرح های درسی که برای هر درس جداگانه طراحی شده اند، به شما کمک می کنند تا به صورت منظم و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه دوم دست یابید. با کلیک بر روی هر طرح درس، می توانید آن را به صورت جداگانه دریافت کنید و با استفاده از آن، به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید. این لیست طرح درس ها، یک راهنمای کاربردی برای شما خواهد بود تا به طور منظم و سازماندهی شده، درس های مورد نیاز خود را به خوبی پیگیری کنید.

طرح درس ریاضی دوم ابتدایی

طرح درس تربیت بدنی دوم ابتدایی

طرح درس علوم دوم ابتدایی

طرح درس فارسی دوم ابتدایی

طرح درس قرآن دوم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی دوم ابتدایی

طرح درس باد های شدید را طوفان می گویند علوم دوم ابتدایی درس چهارم
طرح درس باد های شدید را طوفان می گویند علوم دوم ابتدایی درس چهارم