طرح درس عدد و رقم عدد و شمارش ریاضی دوم ابتدایی صفحه 1 تا 4

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس عدد و رقم عدد و شمارش ریاضی دوم ابتدایی صفحه 1 تا 4 و از 5 صفحه ورد و قابل ویرایش تشکیل شده است. این طرح درس برای دانش آموزان پایه دوم دبستان طراحی شده است. هدف کلی این درس آشنایی و یادآوری عدد، شمارش و انواع شمارش است. در این درس، دانش آموزان با استفاده از ابزارهای مختلف به شمارش می پردازند و شکل ها را با دسته بندی و خط زدن شمارش می کنند. علاوه بر این، دانش آموزان با نمایش دیگر عدد 4 و 6 آشنا می شوند و عدد بر مبنای 5 را نشان می دهند. در این درس، مهارت حدسیه سازی، آمار و سرشماری و توانایی و مهارت استفاده از ابزار نیز تقویت می شود.

مشخصات
کتاب : ریاضی پایه: دوم ابتدایی عنوان: عدد و رقم( صفحه 1-4)
زمان: 45 آموزگار:
هدف کلی
آشنایی و یادآوری عدد، شمارش و انواع شمارش
زمان
اهداف جزیی
استفاده از ابزارهای مختلف برای شمارش
شمارش شکل ها با دسته بندی و خط زدن
نمایش دیگر عدد 4 و 6
نشان دادن عدد بر مبنای 5
مهارت حدسیه سازی
آمار و سرشماری
توانایی و مهارت استفاده از ابزار
مهارت مقایسه کردن
مربع های شگفت انگیز )سودوکو(
یادآوری عدد خارج از جدول
خواندن ساعت رُند
کاربرد عدد و رقم در محیط پیرامون
برقراری ارتباط بین نمادهای مختلف از یک عدد )فارسی لاتین)

اهداف رفتاری
حیطه شناختی:
اعداد را به ترتیب و فقط یک بار بشمارند.
ساعت های رند را می خوانند.
هر گروه یک راه برای شمارش پیشنهاد دهند.
حیطه مهارتی:
بتوانند شکل دیگر اعداد 4، 6 را بنویسند.
تعداد اشیا را حدس بزنند و با شمارش دقیق، درستی یا نادرستی حدسیات خود را نشان دهند.
بتوانند به خوبی از ابزار در گروه های خود استفاده کنند.
بتوانند تعداد دو دسته از اشیا را باهم مقاسیه کنند.
نمایش فارسی هر عدد لاتین را بنویسند و بین آن ­ها ارتباط برقرار کنند.
حیطه نگرشی:
به لزوم شناخت عدد و رقم در زندگی روزمره علاقه نشان دهند.

مواد و وسایل آموزشی
کتاب، تخته، کارت اعداد، لوبیا، دکمه، چوب خط یا چوب کبریت، چسب.

روش تدریس
تلفیقی( مشارکتی، بازی، پرسش و پاسخ)

رفتار ورودی
انتظار می رود که دانش آموز:
در شمارش اعدا به ترتیب مهارت داشته باشد
لتواند با ابزار مختلف شمارش را انجام بدهد.
بتواند تعداد اشیای مختلف را باهم مقایسه کند.
بتواند ساعت رند را بخواند.

آمادگی
سلام و احواپرسی، تبریک مجدد سال تحصیلی جدیدو ورود به کلاس دوم ، حضور و غیاب، بررسی کتاب های دانش آموزان و وسایل مورد نیاز بری تدریس
3
ارشیابی آغازین
ارزشیابی ورودی: بچه ها یادتونه در ریاضی کلاس اول چه مطالبی خوندین؟ هرکسی هرچیزی یادشه دستشو بالا ببره و بگه.
ارزشیابی تشخیصی:
به نظرتون تعداد دانش آموزانی که در کلاس ما هستن چند نفرن؟ با چه روشی آن­ها را بشماریم؟ تعداد دانش آموزان سمت راست بیشتر است یا سمت چپ؟

7

ارائه درس جدید
بچه ها حالا می خواهیم باهم یک بار دیگر مطالب ریاضی اول را مرور کنیم تا آماده بشویم که چیزهایی جدیدی یاد بگیریم. برای اینکار میخوام که هر گروه با لوبیا و چسبی که با خودش به کلاس اورده یک شکل دلخواه در یک برگه آچار بکشد. سپس هر گروه باید تعداد لوبیاهایی که برای شکل سازی خود استفاده کرده را بشمارد و عدد آن را زیر آن صفحه بنویسد و سپس آن را به بقیه گروه ها نشان دهد. بعد از آن­ها می پرسم که از چه روشی برا شمردن استفاده کردن و هر گروه باید درمورد کار گروه خود توضیح دهند.
بعد از این فعالیت به آن ها یادآور می شوم که هنگام شمردن اشکال یا اشیا باید ترتیب را رعایت کنند و هر کدام را فقط یک بار بشمارند و آخرین عددی که بیان کردند تعداد آن اشیا یا اشکال را نشان می دهد.
بچه ها حالا به نظرتون چرا باید شمارش را بلد باشیم؟ شمارش اعداد چه کمکی به ما می کند؟ بعد از جواب دانش آموزان به نحوه شمارش در قدیم اشاره می کنم.
برای فعالیت اول صفحه 2 یک مسابقه انجام می دهم به این صورت که تخته را به دو قسمت تقسیم می کنم طرح درس عدد و رقم عدد و شمارش ریاضی دوم ابتدایی صفحه 1 تا 4 و اعضای هر گروه باید رو به دانش آموزان بایستند تا من برای هر گروه تعدادی شکل روی تحته بکشم و بعد به آن­ها می گویم بر گردند و تعداد شکل های گروه خود را بشمارند یک نفر بشمارد و نفر بعدی چوب خط بکشد تا به این ترتیب شمارش به پایان برسد و گروهی که زودتر کارش را انجام بدهد درصورتی که درست هم کشیده باشد تشویق می شود.
برای جدول سودوکو از قبل کارت هایی از اعداد 1-9 را تهیه کرده و با خود به کلاس می آورم سپس جدولی را روی تخته می کشم. بعد از توضیح­ قوانین آن که در هر ردیف و ستون نباید عدد تکراری باشد، هر کدام از دانش آموزان باید یک عدد بردارد و در جای خالی بگذارد تا جدول کامل شود.
برای یادآوری ساعت، یک ساعت با خود به کلاس آورده و روی تخته می چسبانم و اعداد1-12 را نیز به صورت لاتین روی کارت هایی نوشته طرح درس عدد و رقم عدد و شمارش ریاضی دوم ابتدایی صفحه 1 تا 4 و درون کیسه می اندازم سپس از هر گروه می خواهم به صورت تصادفی یک کارت بردارند و با عقربه ساعت عدد فارسی آن را نمایش دهد، سپس کارت را روی تخته بچسبانند و فارسی آن را زیرش بنویسند.بع از همین قسمت به شکل های دیگر نوشتن اعداد 4و 6 نیز اشاره می کنم.
برای آموزش حدس بزن به ترتیب گروه ها را پای تابلو می آورم برای آن ها دو دسته شکل میکشم و آن­ها باید حدس بزنند کدام دسته بیشتر است سپس تعداد هر دسته را بشمارند و با گذاشتن علامت کمتر، بیشتر، مساوی آن­ها را با هم مقایسه کنند. برای دو گروه دیگر فقط یک علامت کمتر یا بیشتر روی تخته میکشک و آن­ها باید طوری شکل ها را بکشند که آن علامت درست باشد. برای گروه های آخر آن علامت را گذاشته و از آن­ها می خواهم در دو طرف علامت عدد مناسب بگذارند در اخر از آنها می خواهم تمرینات صفحه 2-3 و 4 را حل کنند.

27

جمع بندی و نتیجه گیری
بچه ها ما امروز چی یاد گرفتیم؟ وقتی می خواهیم چیزی را بشماریم از چه روشی می توانیم آن را بشماریم؟
بچه های عزیز ما با یاد گرفتن شمارش اعداد می تونیم خیلی از کارها را انجام بدیم مثل خواندن ساعت، شماره تلفن، شمردن تعداد اعضای کلاس و ….
پس باید خداروشکر کنیم که به ما هوش و آگاهی داد تا بتونیم شمارش اعداد را یاد بگیریم و کارهای خود را خیلی دقیق تر و راحت تر انجام بدهبم.

5
ارزشیابی مستمر
سوال های مطرح شده حین تدریس.

ارزشیابی پایانی
تعداد چوب خط هایی در دست من هستند را بشمارید؟
تعداد چوب خط هایی که در دست راست من هستند بیشتر هستند یا آنهایی که در دست چپ من هستند؟

3
تکلیف
حدس بزنید تعداد کدام دسته از شکل های زیر بیشتر است؟ سپس آن ها را بشمارید و بین آن ها علامت کمتر، بیشتر یا مساوی بگذارید.

به تعداد شکل های زیر چوب خط بکش سپس عدد هر دسته را بنویس.

1 دیدگاه برای طرح درس عدد و رقم عدد و شمارش ریاضی دوم ابتدایی صفحه 1 تا 4

  1. admin

    طرح درس عدد و رقم عدد و شمارش ریاضی دوم ابتدایی صفحه 1 تا 4

دیدگاه خود را بنویسید

مجموعه طرح درس دوم ابتدایی، یک منبع جامع برای یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح دوم ابتدایی است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل تمامی حوزه‌های آموزشی این سطح را پوشش می‌دهد. دروسی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش و هدیه قرآن و... در این مجموعه گنجانده شده‌اند. با استفاده از این مجموعه، دانش‌آموزان فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند. این مجموعه به عنوان یک راهنما و راهکار مناسب برای دانش‌آموزان در مدارس و مراکز آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به آن‌ها کمک می‌کند تا بهترین نتایج را در فرایند یادگیری خود بدست آورند.

در این بخش، لیست طرح درس های پایه دوم دبستان به صورت جداگانه قرار داده شده است. این طرح های درسی که برای هر درس جداگانه طراحی شده اند، به شما کمک می کنند تا به صورت منظم و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه دوم دست یابید. با کلیک بر روی هر طرح درس، می توانید آن را به صورت جداگانه دریافت کنید و با استفاده از آن، به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید. این لیست طرح درس ها، یک راهنمای کاربردی برای شما خواهد بود تا به طور منظم و سازماندهی شده، درس های مورد نیاز خود را به خوبی پیگیری کنید.

طرح درس ریاضی دوم ابتدایی

طرح درس تربیت بدنی دوم ابتدایی

طرح درس علوم دوم ابتدایی

طرح درس فارسی دوم ابتدایی

طرح درس قرآن دوم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی دوم ابتدایی

طرح درس عدد و رقم عدد و شمارش ریاضی دوم ابتدایی صفحه 1 تا 4
طرح درس عدد و رقم عدد و شمارش ریاضی دوم ابتدایی صفحه 1 تا 4