طرح درس خاطره ماه هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس سوم

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس خاطره ماه هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس سوم تشکیل شده از 2 صفحه ورد و قابل ویرایش می باشد هدف اصلی این طرح درس، تقویت احساس علاقه و محبت نسبت به خداوند مهربان است. این درس به دانش‌آموزان آشنایی با دعا به عنوان راه گفت و گو با خداوند و وسیله‌ای برای بیان خواسته‌ها می‌دهد. اهداف کلی این درس شامل آشنایی با این نکات است که خداوند منشأ برآورده کردن آرزوها و دعاها است و دعا کردن نوعی گفت و گو با خدای مهربان است. در این درس، دانش‌آموزان با استفاده از تخته وایت بورد، ماژیک، کتاب درسی، سیستم رایانه، داستان و فیلم آموزشی آموزش می‌بینند. روش‌های تدریس این درس شامل سخنرانی، پرسش و پاسخ، بحث گروهی، بحث آزاد و نمایشی است. در این درس، دانش‌آموزان دعا کردن خود را با سوالاتی مانند “با خدا چطور صحبت می‌کنید؟”، “چه مواقعی دلتان می‌خواهد با خدا و….

1- تقویت احساس علاقه و محبت، نسبت به خداوند مهربان
2- آشنایی با دعا به عنوان راه گفت وگو با خداوند
3- آشنایی با دعا به عنوان وسیله ای برای بیان خواسته ها
اهداف کلی

1- خدا را منشأ برآورده کردن آرزوها و دعاهایش بداند.
2- دعا کردن را نوعی گفت و گو با خدای مهربان بداند.
3- در قالب دعایی ساده، با خداوند سخن بگوید و خواسته هایش را بیان کند.
حیطه ها

تخته وایت بورد ، ماژیک ، کتاب درسی ، سیستم رایانه ، داستان ، فیلم آموزشی
وسایل مورد نیاز

روش سخنرانی ، روش پرسش و پاسخ ، روش بحث گروهی ، روش بحث آزاد ، روش نمایشی
روش تدریس

از چند دانش آموز می پرسیم که :

1- با خدا چطور صحبت می کنید، به او چه می گویید؟

2- چه مواقعی دلتان می خواهد با خدا حرف بزنید؟

3- اگر الان بخواهید با خدا صحبت کنید، به او چه می گویید؟
ارزشیابی تشخیصی

فیلم کوتاهی به صورت برنامه کودک ( انیمیشن ) در مورد دعا و نحوه دعا کردن و چگونگی سخن گفتن با خداوند را برای آن ها به نمایش می گذاریم تا با اشتیاق بیشتر و اطلاعات بیشتر به درس گوش دهند و در بحث مشارکت کنند .
ایجاد انگیزه

سلام و احوال پرسی و ارئه فیلم آموزشی و شرح و توضیح درس و از بین بردن نکات مبهم درس
ارائه درس

از دو سه نفر از دانش آموزان سوالاتی می پرسیم از قبیل :

1- دعا کردن یعنی چه ؟

2- ما از چه طریقی با خداوند صحبت می کنیم ؟

3- چرا ما دعا می کنیم؟
ارزشیابی پایانی

خوب بچه ها ما یاد گرفتیم که اگر مشکل یا دلمان گرفته باشد با خداوند صحبت می کنیم که این صحبت کردن همان دعا است و دلیل این که ما با خداوند صحبت می کنیم یا خواسته هایمان را از او می خواهیم این است که خداوند مهربان است و توانایی برآورده کردن آن ها را دارد .
جمع بندی

از دانش آموزان می خواهیم تا تمام فعالیت های پایان درس را به خوبی پاسخ دهند و برای جلسه آینده خیلی خوب درس را خوانده باشند و باید در جلسه آینده درس را در جلوی کلاس و در مقابل بچه ها توضیح دهند . طرح درس خاطره ماه هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس سوم و از تمام بچه ها در مورد این درس سوال می شود .
ارائه تکلیف

1 دیدگاه برای طرح درس خاطره ماه هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس سوم

  1. admin

    طرح درس خاطره ماه هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس سوم

دیدگاه خود را بنویسید

مجموعه طرح درس دوم ابتدایی، یک منبع جامع برای یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح دوم ابتدایی است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل تمامی حوزه‌های آموزشی این سطح را پوشش می‌دهد. دروسی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش و هدیه قرآن و... در این مجموعه گنجانده شده‌اند. با استفاده از این مجموعه، دانش‌آموزان فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند. این مجموعه به عنوان یک راهنما و راهکار مناسب برای دانش‌آموزان در مدارس و مراکز آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به آن‌ها کمک می‌کند تا بهترین نتایج را در فرایند یادگیری خود بدست آورند.

در این بخش، لیست طرح درس های پایه دوم دبستان به صورت جداگانه قرار داده شده است. این طرح های درسی که برای هر درس جداگانه طراحی شده اند، به شما کمک می کنند تا به صورت منظم و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه دوم دست یابید. با کلیک بر روی هر طرح درس، می توانید آن را به صورت جداگانه دریافت کنید و با استفاده از آن، به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید. این لیست طرح درس ها، یک راهنمای کاربردی برای شما خواهد بود تا به طور منظم و سازماندهی شده، درس های مورد نیاز خود را به خوبی پیگیری کنید.

طرح درس ریاضی دوم ابتدایی

طرح درس تربیت بدنی دوم ابتدایی

طرح درس علوم دوم ابتدایی

طرح درس فارسی دوم ابتدایی

طرح درس قرآن دوم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی دوم ابتدایی

طرح درس خاطره ماه هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس سوم
طرح درس خاطره ماه هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس سوم