طرح درس جمع و تفریق دو عدد دو رقمی ریاضی دوم ابتدایی

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس جمع و تفریق دو عدد دو رقمی ریاضی دوم ابتدایی به طور کامل توسط 2 صفحه ورد قابل ویرایش پوشش داده شده است. این درس در کتاب ریاضی پایه دوم قرار دارد و مناسب برای دانش‌آموزان پایه دوم دبستان است. این درس به طور کلی به جمع و تفریق دو عدد دو رقمی می‌پردازد و هدف کلی آموزش این درس، آشنایی دانش‌آموزان با شکل‌های مختلف دسته‌بندی و جمع و تفریق ستونی است. همچنین، در این درس، مهارت‌های حدس زدن و تقریب زدن نیز تقویت می‌شوند. این درس به طور کامل در 35 دقیقه آموزش داده می‌شود و صفحات 21 و 22 از کتاب به این درس اختصاص داده شده‌اند.

مشخصات کلی

باسمه تعالی
کتاب:ریاضی پایه: دوم موضوع درس : جمع و تفریق دو عدد دو رقمی
صفحات : 22،21 جلسه : 35دقیقه تاریخ :

زمان
هدف کلی

جمع و تفریق دو عدد دو رقمی

اهداف جزئی

آشنایی با شکل های مختلف دسته­بندی
آشنایی با جمع و تفریق ستونی
افزایش مهارت حدس زدن
افزایش مهارت تقریب زدن
افزایش مهارت آزمایش حدس و گمان خود.

اهداف
عملکردی
شناختی
بتواند جمع و تفریق سطری و ستونی را انجام دهد و با مهارت کلامی بیان کند.
جمع و تفریق سطری و ستونی را مقایسه کند و برای هم کلاسی­های خود توضیح دهد.

مهارتی
با شکل های مختلفدسته بندی متفاوتی درست کند. با نماد سازی و استفاده از انگشتان و ارتباط کلامی جمع و تفریق با مضارب ده را انجام دهد.
بتواند حدس و تقریب خود را آزمایش کند.
بتواند برای یک مسئله جمع و تفریق سطری و ستونی انجا دهد.

نگرشی
علاقه مند شدن به روش جدیدجمع و تفریق
علاقه مند شدن به درست کردن روش­های مختلف دسته بندی ده­تایی
علاقه مند شدن به آزمایش حدس و فرضیه خود.

روش تدریس
نمایشی- سخنرانی- پرسش و پاسخ

وسایل کمک آموزشی
ماژیک – کتاب -وایت برد، ذره­بین

ارزشیابی تشخیصی
20-30 ، 30+30 این جمع و تفریق ها را با کمک شکل یا چینه انجام دهید و کار خود را توضیح دهید.
و در اخر دسته های ده­تایی درست کنید.

ارائه درس

ابتدا تمرین اول را به صورت ذهنی انجام دهید
سپس یک کاغذ شطرنجی را در اختیار انها قرار می­دهیم تا هر کدام با استفاده از آن دسته­های ده­تایی درست کنند و بهتر است که هر دسته با یک رنگ درست شود تا بهتر تمیز داده شود در آخر با کار دوستانشان مقایسه کنند تا متوجه بشوند که دسته­بندی­ها شکل­های مختلف دارد.
در تمرین بعدی با جمع و تفریق ستونی آشنا می­شوند ابتدا با کمک تصاویر سطری را یادآوری می­کنیم و می­گوییم شما می­توانید این جمع را به یک روش دیگر حل کنید؟( می توانیم ابتدا اشیا را جلوی چشم آنها روی هم بگذاریم و از خودشان بخواهیم که حالا جمع دو دسته­را حساب کنند)
بعد از چند دقیقه فکر کردن راه­حل ستونی را برای آنها با کمک تصویر توضیح می دهیم. بچه ها در این روش به جای اینکه عدد ها را در یک خط بنویسیم آنها را زیر هم می نوسیم که شبیه یک ستون می شود و حاصل را به دست می­آوریم.
صفحه­ی 22 تمرینات اولی تکرای هستند اما در اخر صفحه طرح درس جمع و تفریق دو عدد دو رقمی ریاضی دوم ابتدایی دانش­آموز مهارت­های مهمی را آموزش می بیند مثلا حدس زدن،تقریب زدن و…
ابتدا از دانش­آموز میخواهیم که یک محور را رسم کند سپس یک عدد مثلا 32 می­دهیم و از او می­پرسیم که عدد ما بین چه اعدادی قرار دارد؟ دانش­آموز چون قبلا مضارب ده را یاد گرفته است روی محور و محور ده-دهی که 32 بین 30و40 قرار دارد سپس در ان محدوده ذره­بین خود را می­گذارد و عدد 32 را به طور دقیق مشاهده می­کند و چیدا می­کند یعنی حدس خود را کخ گفته بود آزمایش می­کند تا بخه جواب درست دست پیدا کند.

ارزشیابی پایانی

چند جمهع و تفریق به آنها می دهیم ت به روش­های مختلف حل کنند.(با کمک تصویر،سطری و ستونی)
5
3
خلاصه و جمع بندی نتیجه گیری:

دانش­آموزان عزیز امروز چی یادگرفتید؟ جمع ستونی ،تقریب زدن و…معلم ما می دانیم که جمع ستونی روش دیگر حل مسئله ما است و در اخر همان جوابی به دست آوریم که از روش سطری به دست آوریم.
بچه­ها دیدید ما امروز حدس زدیم و حدس خودمان را آزمایش کردیم و بعضی از ما ها درست حدس زدیم و عده­ای دیگر حدسشان غلط؟
بچه­های عزیز در زندگی ما خیلی از ماها در مورد افراد دیگر چیزایی را حدس می زنم و برای دیگران هم تعریف میکنیم دیدید که حدسمان غلط از آب در آمد و این کار اشتباه و خداوند افرادی را که این کار را نمی­کنند را خییلی خییلییییی دوست دارد.

تعیین تکلیف
در خانه چند جمع و تفریق سطری و ستونی مرتب و تمیز بنویسید و بیاورید.
در خانه یک مسئله بنویسید و سپس جواب آن را هم به روش سطری و هم ستونی به دست بیاورید.

1 دیدگاه برای طرح درس جمع و تفریق دو عدد دو رقمی ریاضی دوم ابتدایی

  1. admin

    طرح درس جمع و تفریق دو عدد دو رقمی ریاضی دوم ابتدایی

دیدگاه خود را بنویسید

مجموعه طرح درس دوم ابتدایی، یک منبع جامع برای یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح دوم ابتدایی است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل تمامی حوزه‌های آموزشی این سطح را پوشش می‌دهد. دروسی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش و هدیه قرآن و... در این مجموعه گنجانده شده‌اند. با استفاده از این مجموعه، دانش‌آموزان فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند. این مجموعه به عنوان یک راهنما و راهکار مناسب برای دانش‌آموزان در مدارس و مراکز آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به آن‌ها کمک می‌کند تا بهترین نتایج را در فرایند یادگیری خود بدست آورند.

در این بخش، لیست طرح درس های پایه دوم دبستان به صورت جداگانه قرار داده شده است. این طرح های درسی که برای هر درس جداگانه طراحی شده اند، به شما کمک می کنند تا به صورت منظم و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه دوم دست یابید. با کلیک بر روی هر طرح درس، می توانید آن را به صورت جداگانه دریافت کنید و با استفاده از آن، به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید. این لیست طرح درس ها، یک راهنمای کاربردی برای شما خواهد بود تا به طور منظم و سازماندهی شده، درس های مورد نیاز خود را به خوبی پیگیری کنید.

طرح درس ریاضی دوم ابتدایی

طرح درس تربیت بدنی دوم ابتدایی

طرح درس علوم دوم ابتدایی

طرح درس فارسی دوم ابتدایی

طرح درس قرآن دوم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی دوم ابتدایی

طرح درس جمع و تفریق دو عدد دو رقمی ریاضی دوم ابتدایی
طرح درس جمع و تفریق دو عدد دو رقمی ریاضی دوم ابتدایی