طرح درس تربیت مهارت دویدن و چابکی بدنی دوم ابتدایی

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس تربیت مهارت دویدن و چابکی بدنی دوم ابتدایی تشکیل شده از 3 صفحه ورد و قابل ویرایش می باشد هدف کلی این درس ارتقاع سطح آمادگی جسمانی و مهارت در دویدن و تغییر مسیر های ناگهانی است. اهداف جزئی این درس شامل تشخیص و توضیح درست تغییر مسیر ناگهانی در دویدن و دویدن مداوم می باشد. در این طرح درس، از دانش آموزان انتظار می رود که بتوانند در انتهای جلسه به درستی بدوند و زمان درست تغییر مسیر ناگهانی در دویدن را تشخیص داده و به درستی توضیح دهند.

همچنین، این طرح درس به دانش آموزان کمک می کند تا بتوانند به درستی بدوند و تغییر مسیر های ناگهانی درستی داشته باشند. هدف نگرشی این درس نیز ایجاد روحیه همکاری و همیاری در دانش آموزان است تا بتوانند در اصلاح نحوه دویدن به دوستان خود کمک کنند و در نهایت احترام به حقوق یکدیگر را بیاموزند. برای انجام این درس، وسایل مورد نیاز شامل کلاس آموزشی، کاور در 2 رنگ، گچ، دروازه فوتسال، و زمین بازی و…

تاریخ : جلسه : دهم (دوم ابتدایی)
عنوان درس : بازی پرورشی قلعه زندان (مهارت دویدن و چابکی)
هدف کلی : ارتقاع سطح آمادگی جسمانی و مهارت در دویدن و تغییر مسیر های ناگهانی
اهداف جزئی : دانش آموز بتواند تشخیص بدهد در چه زمانی می تواند یک تغییر ناگهانی درست در مسیر دویدن خود داشته باشد و دویدن مداوم
1 – دانشی : از دانش آموزان انتظار می رود  در انتهای جلسه بتوانند صحیح بدوند و زمان درست تغییر مسیر ناگهانی در دویدن را تشخیص و به درستی توضیح دهند .
2- مهارتی : دانش آموزان بتوانند به درستی بدوند و تغییر مسیر های ناگهانی درستی داشته باشند.
3- نگرشی : دانش آموزان بتوانند در اصلاح نحوه دویدن به دوستان خود کمک کنند و ایجاد روحیه همکاری و همیاری داشته باشند  و در نهایت احترام به حقوق یکدیگر را بیاموزند.
وسایل مورد نیاز : کلاس آموزشی – کاور در 2 رنگ – گچ – دروازه فوتسال – زمین بازی (حیاط بازی)
مراحل تدریس
شرح فعالیت
آمادگی
آمادگی سازمانی
5 دقیقه
تعویض لباس، استقرار بازیکنان در زمین (به صورت خطی یا صفی) سلام و احوالپرسی قبل از هر چیز یاد و نام خدا ، حضور و غیاب خواندن شعری درباره ورزش از فردوسی کبیر بازدید از محوطه از نظر ایمنی و بهداشتی بازدید نظافت صف بندی و در نهایت وضعیت جسمی و روانی بچه ها بررسی شود. (گروه بندی بر اساس جسته در دو گروه 10 نفره می باشد.)

آمادگی بدنی
(گرم کردن)
عمومی
4 دقیقه
اختصاصی
4 دقیقه
انواع راه رفتنها- دویدنها – پریدنها – لی لی کردن ها – حرکات تقلیدی و تشبیهی با شعر

سازماندهی بچه ها به صورت دایره ای و انجام نرمشهای مرتبط با شرایط بازی (جهشی ، پرشی ، پرتابی و تندو کند کردن حرکات و انواع زانو بلند همراه با خواندن شعر)
پیاده کردن هدف مرحله اصلی
25 دقیقه
ابتدا به شرح بازی قلعه زندان به واسطه یک داستان می پردازیم و دانش آموزان را با نحوه اجرای بازی و قوانین آن آشنا می کنیم.
سپس به آموزش نحوه صحیح دویدن و تغییر مسیرهای ناگهانی در حین دویدن می پردازیم و به کسب مهارت در دویدن و تغییرهای ناگهانی در مسیر دویدن در طول بازی تاکید می کنیم.
مرحله اول، دانش آموزان به صورت پراکنده در حیاط مدرسه پخش می شوند و شروع به دویدن آرام در جهات مختلف می کنند طرح درس تربیت مهارت دویدن و چابکی بدنی دوم ابتدایی در این مرحله دانش آموزان باید توجه داشته باشند که صحیح بدوند و با صدای سوت معلم یک تغییر مسیر ناگهانی در مسیر حرکت خود بدهند.
مرحله دوم، در این مرحله نیز دانش آموزان به صورت پراکنده به آرام دویدن ادامه می دهند، و با صدای سوت با یک فریب یک تغییر مسیر ناگهانی در جهت حرکت خویش انجام می دهند.
(ضمنا نفری که صحیح می دود و تغییر مسیر در حرکت خود را خوب انجام می دهد به بچه ها معرفی کرده و از او می خواهیم یک بار دیگر فعالیت قبل را تکرار کند.)
سپس وارد بازی شده و نکاتی را که آموزش داده ایم در بازی بازگو می کنیم.
بازگشت به حالت اولیه
سرد کردن
4 دقیقه
از بچه ها می خواهیم که در یک صف قرار گرفته و با خواندن شعر همراه با دویدن آرام شروع کرده و با راه رفتن آنها را به حالت اولیه بر می گردانیم.
جمع بندی نهایی
جمع آوری وسایل بیان تذکرات مورد نیاز
3 دقیقه
سپس تذکراتی در مورد تغذیه و بهداشت می دهیم وسایل توسط سرگروه ها جمع آوری شده و ترک زمین و راهنمایی بچه ها جهت شست و شو و نظافت به سمت دستشویی می رویم.

1 دیدگاه برای طرح درس تربیت مهارت دویدن و چابکی بدنی دوم ابتدایی

  1. admin

    طرح درس تربیت مهارت دویدن و چابکی بدنی دوم ابتدایی

دیدگاه خود را بنویسید

مجموعه طرح درس دوم ابتدایی، یک منبع جامع برای یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح دوم ابتدایی است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل تمامی حوزه‌های آموزشی این سطح را پوشش می‌دهد. دروسی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش و هدیه قرآن و... در این مجموعه گنجانده شده‌اند. با استفاده از این مجموعه، دانش‌آموزان فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند. این مجموعه به عنوان یک راهنما و راهکار مناسب برای دانش‌آموزان در مدارس و مراکز آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به آن‌ها کمک می‌کند تا بهترین نتایج را در فرایند یادگیری خود بدست آورند.

در این بخش، لیست طرح درس های پایه دوم دبستان به صورت جداگانه قرار داده شده است. این طرح های درسی که برای هر درس جداگانه طراحی شده اند، به شما کمک می کنند تا به صورت منظم و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه دوم دست یابید. با کلیک بر روی هر طرح درس، می توانید آن را به صورت جداگانه دریافت کنید و با استفاده از آن، به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید. این لیست طرح درس ها، یک راهنمای کاربردی برای شما خواهد بود تا به طور منظم و سازماندهی شده، درس های مورد نیاز خود را به خوبی پیگیری کنید.

طرح درس ریاضی دوم ابتدایی

طرح درس تربیت بدنی دوم ابتدایی

طرح درس علوم دوم ابتدایی

طرح درس فارسی دوم ابتدایی

طرح درس قرآن دوم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی دوم ابتدایی

طرح درس تربیت مهارت دویدن و چابکی بدنی دوم ابتدایی
طرح درس تربیت مهارت دویدن و چابکی بدنی دوم ابتدایی