طرح درس پیام رمز را پیدا کن 1 علوم دوم ابتدایی درس پنجم

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس پیام رمز را پیدا کن 1 علوم دوم ابتدایی درس پنجم تشکیل شده از 3 صفحه ورد و قابل ویرایش می باشد این طرح درس شامل 3 صفحه ورد و قابل ویرایش است و درس پایه دوم دبستان است. مدت جلسه این درس 45 دقیقه است و هدف کلی آن آشنایی دانش آموزان با نحوه تولید صدا است. اهداف رفتاری این درس شامل بدانیدن علت به وجود آمدن صدا و چگونگی تشکیل صدا است. دانش آموزان باید بتوانند با استفاده از وسایلی که در اطرافشان موجود است، صدا تولید کنند و نسبت به صداهای اطرافشان حساس شوند. همچنین، این درس به دانش آموزان آموزش می‌دهد که با آشنایی با چگونگی تولید صدا، به علم و قدرت خداوند پی ببرند و شکرگذار خداوند باشند. استفاده از وسایل مختلف مانند حلقه کش، مداد، کتاب و نوار چسب نیز برای انجام آزمایش در این درس نیاز است.

نام درس: علوم مدت جلسه: 45 دقیقه عنوان درس: درس 5. پیام رمز را پیدا کن. صفحه
پایه: دوم طراح:
مشخصات کلی
آشنایی دانش آموزان با نحوه ی تولید صدا
هدف کلی
سطح سه.بعدازتدریس
سطح دو”حین تدریس
سطح یک:قبل از تدریس

اهداف رفتاری
دانش آموزان علت به وجود آمدن صدا را بدانند.
دانش آموزان چگو نگی تشکیل صدا را بدانند.

دانش

بتوانند با وسایلی که در اطرافشان وجود دارد، صدا تولید کنند.
نسبت به صداهای اطراف خود حساس شوند.

مهارت

با طریق آشنایی با چگونگی تولید صدا ،پی به علم و قدرت خداوند ببرند و شکرگذار خداوند باشند.
به اهمیت صدا در زندگی انسان پی ببرند.
نگرش

وسایلی که برای انجام آزمایش نیاز داریم.( یک حلقه کش، دو مداد،یک کتاب و نوار چسب )،
چند صدای ضبط شده( صدای آژیر آتشنشان و…)

وسایل اموزشی

انجام آزمایش
روش های تدریس
بچه ها باید نسبت به صدهای اطرافشان بی تفاوت نباشند بعضی از صداهایی که روزانه می شوند را بتوانند نام ببرند و کاربرد و معنای برخی صداها را بدانند( مثلا صدای بوق ماشین هنگام عبور از خیابان به معنی این است که عابر پیاده سریعتر از خیابان عبور کند و مواظب باشد).

رفتارورودی
بچه ها چندتا از صداهایی که در طول روز می شنوین رو بگین؟ مثلا می گویند صدای گنجشک، صدای ساعت زنگدار که صبح ها با صدای آن بیدار می شویم.
این صداها اگه نبودن چی میشد؟
صدای زنگ تلفن به چه معناست؟

ارزشیابی ورودی

بچه ها تا حالا به این فکر کردین که صداهایی که می شنویم چجوری تولید میشن؟
صداهایی که روزانه می شنویم به چه دردمون میخورن. چه چیزایی رو به ما میفهمونن؟
ارزشیابی تشخیصی
بچه ها چشماتونو ببندید تصور کنید ی روز از خواب بلند می شین و هر چی سعی میکنین حرف بزنین، مامانتونو صدا بزنین اصلا صدایی از حنجره تون شنیده نشه، نتونین حرف بزنین. اونوقت چیکار می کنین؟

ایجادانگیزه
بعد از پرسیدن این سوال ها و کنجکاو کردن بچه ها به انها میگیوییم امروز میخواهیم یک آزمایشی انجام بدهیم طرح درس پیام رمز را پیدا کن 1 علوم دوم ابتدایی درس پنجم که بفهمیم چجوری صداها تولید می شوند. آزمایش را در کلاس انجام می دهیم و از بچه ها می خواهیم بگویند از انجام این آزمایش چه نتیجه ای گرفتند. بعد از اینکه بچه ها نظراتشان را گفتند با توجه به آزمایش برای آنها توضیح میدهیم که صداها بر اثر لرزش به وجود می اید.
به بچه ها می گوییم دستشان را جلوی گردنشان قراردهند و صحبت کنند. از آنها میپرسیم آیا چیزی احساس می کنید؟ بعد از بیان نظراتشان برای آنها توضیح می دهیم که برجستگی روی گلویشان حنجره یا جعبه ی تولید صداست که تارهای صوتی در حنجره قرار دارند. و هنگام حرف زدن در اثر ورود و خروج هوا تارهای صوتی به لرزش در می آیند و باز و بسته می شوند و صدا تولید می شود.
درباره ی اهمیت صدا ها در زندگی، اینکه صدا هاچه کمکی به ما میکنند، اهمیت تولید صدا و حرف زدن در زندگی که وسیله ی برقراری ارتباط با دیگران است، درباره ی اینکه ما از شنیدن صداهایی که در طبیعت وجود دارند، صدای پرندگان، شرشر آب و.. احساس ارامش میکنیم و.. برای آنها صحبت میکنیم.

ارائه درس

سوالتی که حین تدریس پرسیده می شوند.
ارزشیابی تکوینی
چند نمونه صدا را که معنای خاصی دارند را به صورت ضبط شده برای داشن آموزان پخش می کنیم
( مثلا آژیر اتشنشانی، آمبولانس و..) از انها میخواهیم معنای این صداها را برایمان بگویند.

ارزشیابی پایانی:
به صورت گروهی از انها میخواهیم برای جلسه بعد با وسایل ساده و دور ریختنی صداهای نازک و کلفت تولید کنند.
تکلیف پایانی:

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح درس پیام رمز را پیدا کن 1 علوم دوم ابتدایی درس پنجم”

مجموعه طرح درس دوم ابتدایی، یک منبع جامع برای یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح دوم ابتدایی است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل تمامی حوزه‌های آموزشی این سطح را پوشش می‌دهد. دروسی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش و هدیه قرآن و... در این مجموعه گنجانده شده‌اند. با استفاده از این مجموعه، دانش‌آموزان فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند. این مجموعه به عنوان یک راهنما و راهکار مناسب برای دانش‌آموزان در مدارس و مراکز آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به آن‌ها کمک می‌کند تا بهترین نتایج را در فرایند یادگیری خود بدست آورند.

در این بخش، لیست طرح درس های پایه دوم دبستان به صورت جداگانه قرار داده شده است. این طرح های درسی که برای هر درس جداگانه طراحی شده اند، به شما کمک می کنند تا به صورت منظم و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه دوم دست یابید. با کلیک بر روی هر طرح درس، می توانید آن را به صورت جداگانه دریافت کنید و با استفاده از آن، به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید. این لیست طرح درس ها، یک راهنمای کاربردی برای شما خواهد بود تا به طور منظم و سازماندهی شده، درس های مورد نیاز خود را به خوبی پیگیری کنید.

طرح درس ریاضی دوم ابتدایی

طرح درس تربیت بدنی دوم ابتدایی

طرح درس علوم دوم ابتدایی

طرح درس فارسی دوم ابتدایی

طرح درس قرآن دوم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی دوم ابتدایی

طرح درس پیام رمز را پیدا کن 1 علوم دوم ابتدایی درس پنجم