طرح درس جمع و تفریق دو عدد دو رقمی ریاضی دوم ابتدایی صفحه 19 و 20

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس جمع و تفریق دو عدد دو رقمی ریاضی دوم ابتدایی صفحه 19 و 20 کتاب ریاضی پایه دوم ابتدایی تشکیل شده از 2 صفحه ورد و قابل ویرایش می باشد، هدف اصلی آموزش جمع و تفریق دو عدد دو رقمی است. این درس به منظور آمادگی دانش­آموزان برای شروع این عملیات ریاضی مهم طراحی شده است. در این درس، ابتدا دانش­آموزان با جمع و تفریق دو عدد دو رقمی بدون انتقال آشنا می شوند. سپس با جمع و تفریق سطری آشنا می شوند و در نهایت با جمع و تفریق با استفاده از شکل برمبنای ده-دهی آشنا می شوند. این طرح درس برای جلسه ای به مدت 35 دقیقه طراحی شده است.

مشخصات کلی

باسمه تعالی
کتاب:ریاضی پایه: دوم موضوع درس : جمع و تفریق دو عدد دو رقمی
صفحات : 19،20مدت جلسه : 35دقیقه تاریخ :

زمان
هدف کلی

جمع و تفریق دو عدد دو رقمی

اهداف جزئی

کسب امادگی دانش­آموزان برای شروع جمع و تفریق دو عد دو رقمی
بالابردن سطح آگاهی دانش­آموزان
آشنایی با جمع و تفریق دو عدد دو رقمی بدون انتقال
آشنایی با جمع و تفریق سطری
جمه و تفریق با شکل برمبنای ده-دهی

اهداف
عملکردی
حیطه­ِشناختی
نحوه­ساخت دسته­های ده­تایی را توضیح دهد.
مراحل حل الگو­ها را بیان کند.

مهارتی
جمع و تفریق دو عدد دو رقمی با مضارب ده را انجام دهد.
بعد از فرایند آموزش با مبنای ده و با شکل جمع و تفریق کند.
جمع و تفریق سطری را انجام دهد.

نگرشی
دانش­آموز به حل مسائل جمع و تفریق دو عدد دو رقمی علاقه نشان دهد.
نسبت به ساخت دسته­های ده­تایی علاقه نشان دهد.

روش تدریس
نمایشی- سخنرانی- پرسش و پاسخ

وسایل کمک آموزشی
ماژیک – کتاب -وایت برد،چینه و نی

ایجاده انگیزه
داستان صفحه­ی عنوانی کتاب را که هدف آن آمادگی است را برایشان تعریف می کنیم و سپس از آنها می خواهیم که ابتدا به کمک نی حاصل جمع را به دست بیاورند و پای تابلو با رسم شکل نشان دهند و در آخر بتوانند کلامی بیان کنند.
5
ارزشیابی تشخیصی
.بتواند عدد دورقمی را در جدول ارزش مکانی قرار دهد.22
الگوی عددی رو به عقب را کامل کند.25،20….،…،…

10

ارائه درس

دانش­آموزان عزیز بیاین با این نی ها یا چینه­ها ابتدا دسته­های ده­تایی برای من درست کنید و سعی کنید که هر دسته با یک رنگ متفاوت باشه خب حالا که دسته­ها آمادن باید این جمع و تفریق­ها را با کمک آنها برام حل کنید(گروهی) =20+30 یا =30+30 =20-60 خب آفرین دانش­آموزان کوشا یکی از اعضای گروه بیاد این کار رو با کمک شکل برای دوستانش توضیح دهد. طرح درس جمع و تفریق دو عدد دو رقمی ریاضی دوم ابتدایی صفحه 19 و 20 آفرین حالا که با موفقیت این کارا را انجام دادید تمرین سومی رو به صورت فردی و بدون کمک شکل و دسته­ها باید برام انجام دهید.
بعد از حل تمرینات یک محور های که هر خانه آن به ده قسمت تقسیم شده و یک محور که فقط دسته­های ده تایی رو ان نوشته شده را رسم می­کنیم و از انها می­خواهیم که انها را مقایسه کنند و در آخر الگوی روی محور را کامل کنند.

ارزشیابی پایانی

چند عدد دو رقمی در دو رقمی پای تابلو می نویسیم و بین گروه­ها مسابقه­می گذاریم هر گروه سریع­تر انجام دادند یک بر چسب صد آفریم می­گیرد و نوبت به دو گروه بعدی می­رسد.
5
3
خلاصه و جمع بندی نتیجه گیری:

ابتدا از دانش­آموزان می خواهیم که خودشان درس را به صورت کلامی برای ما توضیح دهند و در آخر معلم نکات مهم را یادآوری می­کند. مثلا ما امروز یاد گرفتیم که 20+30 یعنی 3ه دسته ده­تایی به علاوه 2 دسته ده­تایی که می­شود 50 تا یعنی 5 دسته ده تایی.دانش­اموزان عزیز ما با این عملیات جمع و تفریق می­توانیم بسیاری از کارهای روزانه را از طریق جمع و تفرق انجام دهیم تا کارها را سریع تر پیش بروند خدایا شکر و سپاس به خاطر هدیه­های زیادی که به ما دادی!!!!!!!

تعیین تکلیف
چند جمع و تفریق عدد دورقمی در دو رقمی را بنویسید و از والدین خود امتحان بگیرید و ان را تصحیح کنید و فردا به کلاس بیاورید در ضمن به انها تذکر دهید که آنها را ابتدا باشکل و سپس روی محور نشان دهند.

1 دیدگاه برای طرح درس جمع و تفریق دو عدد دو رقمی ریاضی دوم ابتدایی صفحه 19 و 20

  1. admin

    طرح درس جمع و تفریق دو عدد دو رقمی ریاضی دوم ابتدایی صفحه 19 و 20

دیدگاه خود را بنویسید

مجموعه طرح درس دوم ابتدایی، یک منبع جامع برای یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح دوم ابتدایی است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل تمامی حوزه‌های آموزشی این سطح را پوشش می‌دهد. دروسی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش و هدیه قرآن و... در این مجموعه گنجانده شده‌اند. با استفاده از این مجموعه، دانش‌آموزان فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند. این مجموعه به عنوان یک راهنما و راهکار مناسب برای دانش‌آموزان در مدارس و مراکز آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به آن‌ها کمک می‌کند تا بهترین نتایج را در فرایند یادگیری خود بدست آورند.

در این بخش، لیست طرح درس های پایه دوم دبستان به صورت جداگانه قرار داده شده است. این طرح های درسی که برای هر درس جداگانه طراحی شده اند، به شما کمک می کنند تا به صورت منظم و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه دوم دست یابید. با کلیک بر روی هر طرح درس، می توانید آن را به صورت جداگانه دریافت کنید و با استفاده از آن، به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید. این لیست طرح درس ها، یک راهنمای کاربردی برای شما خواهد بود تا به طور منظم و سازماندهی شده، درس های مورد نیاز خود را به خوبی پیگیری کنید.

طرح درس ریاضی دوم ابتدایی

طرح درس تربیت بدنی دوم ابتدایی

طرح درس علوم دوم ابتدایی

طرح درس فارسی دوم ابتدایی

طرح درس قرآن دوم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی دوم ابتدایی

طرح درس جمع و تفریق دو عدد دو رقمی ریاضی دوم ابتدایی صفحه 19 و 20
طرح درس جمع و تفریق دو عدد دو رقمی ریاضی دوم ابتدایی صفحه 19 و 20