طرح درس سوره توحید قرآن دوم ابتدایی درس ششم

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس سوره توحید قرآن دوم ابتدایی درس ششم تشکیل شده از 4 صفحه ورد و قابل ویرایش می باشد این طرح درس به منظور آشنایی دانش‌آموزان پایه دوم دبستان با سوره توحید قرآن تهیه شده است. این درس شامل چهار صفحه ورد و قابل ویرایش می‌باشد و به مدت 45 دقیقه ارائه خواهد شد. هدف کلی این درس آشنایی با تلاوت سوره توحید است و هدفهای جزئی آن شامل آشنایی با پیام قرآنی در مورد یاد نماز، علاقه‌مندی به خواندن زیبا و آهنگین سوره توحید، توانایی خواندن کلمات و عبارات قرآنی دارای واو ویای کوچک و آشنایی با معنای کلمه «ذکر» می‌باشد.

با انجام این درس، فراگیران می‌توانند با قرائت سوره توحید آشنا شوند و آن را حفظ کنند. همچنین، پیام قرآنی در مورد یاد نماز را درک و فهم کنند و علاقه خود را به خواندن زیبا و آهنگین سوره توحید نشان دهند. در ادامه، با توانایی خواندن کلمات و عبارات قرآنی دارای واو ویای کوچک آشنا شده و معنای کلمه «ذکر» را فهم خواهند کرد.

نام کتاب درسی: قرآن مقطع تحصیلی: دوم ابتدایی
موضوع درس: سوره توحید / ـه و ـه ی
تهیه کننده: مدت جلسه: 45 دقیقه
نام مدرسه: تعداد دانش آموزان: تاریخ:

اهداف
هدف کلی :
آشنایی با تلاوت سوره توحید
هدفهای جزئی:
ازفراگیران انتظارمی رود درپایان تدریس:
1-آشنایی با قرائت سوره توحید و حفظ کردن آن
2- آشنایی با پیام قرآنی در مورد یاد نماز
3- علاقه به خواندن زیبا و آهنگین سوره توحید
4- توانایی خواندن کلمات و عبارات قرآنی دارای واو ویاء کوچک
5- آشنایی با معنای کلمه «ذکر»
هدفهای رفتاری :
ازفراگیران انتظارمیرود درپایان تدریس:
1-مفهوم پیام قرآنی را بیان کنند. (درک و فهم)
2-میزان علاقه خود را بعد از تلاوت سوره توحید در یک جمله بنویسند.
3- از روی لوحه کلمات را بخوانند. (واکنشی)
4- برای یاد گیری وشنیدن سوره توحید علاقه نشان دهند. (عاطفی)
5- جهت قرائت صحیح آیات قرآنی تلاش می کند.( مهارتی)
6- به صورت دسته جمعی همراه با دوستانش سوره توحید را بخوانند. (واکنش)
7- به خواندن سوره توحید در خانه علاقه نشان دهند (عاطفی)
رفتار ورودی
1-در کلاس اول سوره توحید را یاد گرفته اند.
ارزشیابی تشخیصی
1-چه کسی می تواند سوره توحید را از حفظ بخواند؟
2- می دانید سوره ی توحید در مورد چیست؟
رسانه های آموزشی
کتاب قرآن – وایت برد – ماژیک – لوحه – کتاب گویا
روش های یاددهی – یادگیری
تلفیقی از روش های پرسش و پاسخ – بحث گروهی – نمایشی
مدل چینش کلاس
به صورت ردیفی – گروهی

عنوان
فعالیت های دانش آموزان
فعالیت های معلم
زمان
فعالیت های مقدماتی ارزشیابی رفتار ورودی و ایجاد انگیزه
با خنده و پر انرژی وارد کلاس می شوم با بچه ها سلام و احوالپرسی کرده و حضور و غیاب می کنم بعد از رسیدگی به تکالیف و ارزشیابی از درس قبل با یاد خدای مهربان تدریس درس جدید را شروع می کنم.

زمان 5 دقیقه

ارائه درس
برای ایجاد انگیزه و رفع کسالتی و جوی شاد با شعری که می خوانم کمی ورزش و نرمش می کنیم (همگی چرخ بزنید بعد از اون کف بزنید، دستا رو مچ ها ، موچ ها به چرخش ، آخیش آخیش خستگی در رفت و … ) طرح درس سوره توحید قرآن دوم ابتدایی درس ششم بعد لوحه را روی تابلو نصب می کنم بعد با اشاره من و با کتاب گویابه صورت دسته جمعی و انفرادی خوانده می شود وقتی در آخرین آیه به کلمه ی « لهو» می رسم از دانش آموزان می پرسم به نظر شما این کلمه چگونه خوانده می شود؟ بعد از اینکه هر کدام نظراتشان را گفتند برای آموزش این نماد جدید ، شکل صدای «آ» به این صورت می نویسم آــ اــ ا و می پرسم آیا صدایش تغییر کرد ؟ بعد ازپاسخ گویی این دوشکل را نیز زیر آن می نویسم او و از دانش آموزان می خواهم این دوشکل را نیز بخوانند. با اشاره به «و» دوم می گویم که این شکل هم مانند «ا» کوچک میشود ولی صدایش تغییر نمی کند بعد نمادهای جدید کتاب را روی تابلو می نویسم واز دانش آموزان می خواهم بخوانند (ـه و ـه ی ه و ه ی) بعد از آموزش شعر سوره ی توحید را می خوانم ( سوره ی توحید میگه خدا ، خدای یکتاست ، نیازه نداره به کس ، روزی ده بنده هاست، نداره او فرزندی نه مادر دلبندی ، برای او تو عالم نیست همتا و مانندی ، خوب گوش کنید بچه ها پرنده های زیبا همه با هم می خونن خدا خدای یکتا (بعد کمی توضیح می دهم که سوره توحید شناسنامه خداست در آخر لوحه را روی تابلو نصب می کنم و دسته جمعی با اشاره من می خوانیم . جلسه دوم طرح درس سوره توحید قرآن دوم ابتدایی درس ششم: بعد از انجام فعالیت های مقدماتی و جمع خوانی سوره توحید با یک دعا کلاس را شروع می کنم لوحه را روی تابلو نصب می کنم و از فراگیران می خواهم یک بار صامت خوانی بکنند بعد با اشاره من به صورت انفرادی می خوانند .
جلسه سوم : سوره های حمد و توحید را به صورت دسته جمعی می خوانند بعد لوحه را روی تابلو نصب می کنم و دانش آموزان به صورت انفرادی و با اشاره من می خوانند سپس از روی کتاب تمرین می کنند و بعد می خوانند.
جلسه چهارم : بایک شعر در مورد نماز کلاس را شروع می کنم پیام قرآنی وترجمه آن توسط چند فراگیر خوانده می شود بعد از گروه ها می خواهم باتوجه به تصویر در گروه ها گفت وگو کنند و نتیجه را بگویند. و اگر خاطره ای از نماز خواندن با خانواده دارند برای بقیه تعریف کنند. بعد از جمع بندی و ارزشیابی جلسه ی درس را با یک صلوات تمام می کنیم.
برای پیام قرآنی یک نقاشی بکش.

35دقیقه

تعیین تکلیف

5 دقیقه

1 دیدگاه برای طرح درس سوره توحید قرآن دوم ابتدایی درس ششم

  1. admin

    طرح درس سوره توحید قرآن دوم ابتدایی درس ششم

دیدگاه خود را بنویسید

مجموعه طرح درس دوم ابتدایی، یک منبع جامع برای یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح دوم ابتدایی است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل تمامی حوزه‌های آموزشی این سطح را پوشش می‌دهد. دروسی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش و هدیه قرآن و... در این مجموعه گنجانده شده‌اند. با استفاده از این مجموعه، دانش‌آموزان فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند. این مجموعه به عنوان یک راهنما و راهکار مناسب برای دانش‌آموزان در مدارس و مراکز آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به آن‌ها کمک می‌کند تا بهترین نتایج را در فرایند یادگیری خود بدست آورند.

در این بخش، لیست طرح درس های پایه دوم دبستان به صورت جداگانه قرار داده شده است. این طرح های درسی که برای هر درس جداگانه طراحی شده اند، به شما کمک می کنند تا به صورت منظم و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه دوم دست یابید. با کلیک بر روی هر طرح درس، می توانید آن را به صورت جداگانه دریافت کنید و با استفاده از آن، به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید. این لیست طرح درس ها، یک راهنمای کاربردی برای شما خواهد بود تا به طور منظم و سازماندهی شده، درس های مورد نیاز خود را به خوبی پیگیری کنید.

طرح درس ریاضی دوم ابتدایی

طرح درس تربیت بدنی دوم ابتدایی

طرح درس علوم دوم ابتدایی

طرح درس فارسی دوم ابتدایی

طرح درس قرآن دوم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی دوم ابتدایی

طرح درس سوره توحید قرآن دوم ابتدایی درس ششم