طرح درس شمارش چند تا چند تا ریاضی دوم ابتدایی

تومان 10,000

طرح درس شمارش چند تا چند تا ریاضی دوم ابتدایی متشکل از 3 صفحه ورد قابل ویرایش است و به طرح درس پایه دوم دبستان می‌پردازد. این درس با موضوع شمارش چند تا چند تا در صفحات 13 تا 15 قرار دارد و به یادگیری الگوها می‌پردازد. هدف کلی این درس، یادآوری شمارش‌های روبه‌جلو، آشنایی با شیوه‌های مختلف شمارش با خط و یادگیری دسته‌بندی است. در اهداف جزئی این درس، چگونگی دسته‌بندی و شمارش توضیح داده می‌شود و به الگوسازی و ایجاد الگو پرداخته می‌شود. همچنین، در حیطه شناختی این درس، نی‌های دست را دسته‌بندی می‌کنیم و در اهداف عملکردی، توانایی دسته‌بندی نی‌ها را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهیم.

نام: درس:ریاضی پایه:دوم موضوع:شمارش چندتاچندتا صفحه13تا15

یادگیری الگوها

هدف کلی
یادآوری­ شمارش­های روبه­جلو
شیوه­های مختلف شمارش با خط
یادگیری دسته­بندی

اهداف جزئی
چگونگی دسته بندی و شمارش را توضیح می­دهد.
الگو و ایجاد آن را توضیح می­دهد.
حیطه شناختی
اهداف عملکردی
نی­های دستش را دسته بندی می­کند.
برای اشکال مختلف الگو می­نویسد.
بدون توجه به شکل و کشیدن شکل الگو عددی را ادامه می­دهد.
حیطه ی مهارتی

به کشف نظم بین الگوها علاقمند می­شود و تفکر می­کند.

حیطه ی نگرشی

روش تلفیقی(مشارکتی،پرسش و پاسخ)
روش تدریس
الگوی تدریس
کتاب، ماژیک، تخته وایت برد، چینه، نی­نوشابه
ابزار و وسایل

دانش آموز به صورت گروه های سه نفره روبه روی هم نشسته اند.
چیدمان کلاس

سلام و احوالپرسی، حضور و غیاب، بررسی سلامت جسمی و روحی دانش آموزان، بررسی تکلیف جلسه­ی قبل.
آمادگی
فعالیت های مقدماتی
ورودی: از دانش آموزان سوالاتی درباره­ی درس گذشته می­پرسم.

ارزشیابی آغازین

تشخیصی: الگویی را با استفاده از نی­ها بر روی تابلو برای دانش­آموزان می­چسبانیم و از آن­ها می­خواهیم بگویند در شکل بعد باید چند نی بر روی تابلو بچسبانم؟

به دانش­آموزان می­گویم قرار است از این امروز هر هفته دو دانش­­­آموز پرتلاش را معرفی کنم و نام آن­ها را بر روی صف اعلام کنم. حالا بعد از گذشت سه هفته چند دانش­­آموز پرتلاش را معرفی می­کنیم؟ از دانش­آموزان می­خواهیم به صورت گروهی فکر کنند.
انگیزه سازی
سپس باتوجه به اینکه دانش­آموزان در مرحله قبل تا چه حد پاسخ درست دادند اگر لازم شد دو به دو دانش­آموزان مربوط به هر هفته را به جلو کلاس می­آورم تا دانش­آموزان پاسخ را به صورت مجسم دریابند. در مرحله بعد بعه هر گروه تعدادی چینه می­دهم و به­ آن­ها می­گویم با استفاده از چینه ساختمان بسازند و برای اینکه ساختمان سقوط نکند باید در هرطبقه چهار چینه قرار دهند. طرح درس شمارش چند تا چند تا ریاضی دوم ابتدایی به هر گروه یک عدد می­گویم تا طبقه­هایشان را درست کنند. سپس به آن­ها می­گویم تعداد چینه­هایی که قرار داده­اند در هر طبقه بنویسند و بگویند. در مرحله بعد از آن­ها می­خواهم چینه­ها را کنار بگذارند و هر گروه بدون استفاده از چینه بگوید اگر هر طبقه با دو چینه ساخته شده باشد یک ساختمان سه طبقه به چند چینه نیاز دارد؟ سپس به سراغ تمرین­های کتاب می­رویم و از دانش­آموزان می­خواهیم بصورت گروهی آن­ها را حل کنند. سپس گروهی که تمام اعضای آن درس را یاد گرفته باشند برنده­اند.

ارائه محتوا
سوالات و فعالیت های حین تدریس و فعالیت­های گروهی
ارزشیابی مستمر

برای دانش­آموزان الگو و نظم حاکم بر الگو را توضیح می­دهیم و دستیابی به الگو با استفاده از شکل و عدد را مجددا خلاصه­وار بیان می­کنیم. سپس به دانش­آموزان می­گوییم ما در طبیعت نیز الگو داریم و یکی از این الگوها فصل­های سال است. ابتدا بهار سپس تابستان بعد از آن پاییز و نهایتا زمستان. فصل­ها پشت سر هم می­­آیند و هر فصل ویژگی­هایی دارد. خداوند مهربان فصل­های مختلف را به وجود آورده است و در آن­ها نظم قرار داده است. هیچگاه بعد از بهار پاییز نمی­­آِید!
جمع بندی و نتیجه گیری

به هرگروه آزمونکی مرتبط با مبحث موردنظر می­دهیم و از ان­ها می­خواهیم آن را پاسخ دهند.

ارزشیابی پایانی
برای تثبیت یادگیری تعدادی تمرین به مراتب سخت­تر به آن­ها می­دهم و از آن­ها می­خواهم به عنوان تکلیف به آن­ها پاسخ دهند.

تعیین تکلیف

1 دیدگاه برای طرح درس شمارش چند تا چند تا ریاضی دوم ابتدایی

  1. admin

    طرح درس شمارش چند تا چند تا ریاضی دوم ابتدایی

دیدگاه خود را بنویسید

مجموعه طرح درس دوم ابتدایی، یک منبع جامع برای یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح دوم ابتدایی است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل تمامی حوزه‌های آموزشی این سطح را پوشش می‌دهد. دروسی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش و هدیه قرآن و... در این مجموعه گنجانده شده‌اند. با استفاده از این مجموعه، دانش‌آموزان فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند. این مجموعه به عنوان یک راهنما و راهکار مناسب برای دانش‌آموزان در مدارس و مراکز آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به آن‌ها کمک می‌کند تا بهترین نتایج را در فرایند یادگیری خود بدست آورند.

در این بخش، لیست طرح درس های پایه دوم دبستان به صورت جداگانه قرار داده شده است. این طرح های درسی که برای هر درس جداگانه طراحی شده اند، به شما کمک می کنند تا به صورت منظم و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه دوم دست یابید. با کلیک بر روی هر طرح درس، می توانید آن را به صورت جداگانه دریافت کنید و با استفاده از آن، به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید. این لیست طرح درس ها، یک راهنمای کاربردی برای شما خواهد بود تا به طور منظم و سازماندهی شده، درس های مورد نیاز خود را به خوبی پیگیری کنید.

طرح درس ریاضی دوم ابتدایی

طرح درس تربیت بدنی دوم ابتدایی

طرح درس علوم دوم ابتدایی

طرح درس فارسی دوم ابتدایی

طرح درس قرآن دوم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی دوم ابتدایی

طرح درس شمارش چند تا چند تا ریاضی دوم ابتدایی
طرح درس شمارش چند تا چند تا ریاضی دوم ابتدایی