طرح درس عدد و رقم دسته های ده تایی ریاضی دوم ابتدایی صفحه 5 تا 6

تومان 10,000

شناسه محصول: طرح درس عدد و رقم دسته های ده تایی ریاضی دوم ابتدایی صفحه 5 تا 61690356601977 دسته: , , ,

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس عدد و رقم دسته های ده تایی ریاضی دوم ابتدایی به منظور آشنایی دانش آموزان با دسته های ده تایی و یکی و شمارش تدریس می شود. این طرح درس شامل 3 صفحه ورد قابل ویرایش است و برای دانش آموزان پایه دوم دبستان مناسب می باشد. اهداف کلی این درس شامل یادآوری و آشنایی دانش آموزان با دسته های ده تایی و یکی و شمارش است. همچنین هدف های جزئی این درس شامل آشنایی دانش آموزان با درست کردن دسته های ده تایی و یکی، استفاده از جدول ارزش مکانی، شمارش عدد و توانایی نوشتن اعداد به صورت حروفی و عددی می باشد. این درس به منظور تقویت مهارت های شمارش و استفاده از اعداد در کاربردهای مختلف آموزش داده می شود.

باسمه تعالی
طرح درس روزانه
مدرسه……

کتاب:ریاضی پایه:دوم مقطع:ابتدایی
موضوع درس : صفحات : مدت جلسه : تاریخ : طراح :

عدد و رقم صفحات5و6 45دقیقه

اهداف کلی
آشنایی و یادآوری دانش آموزان با دسته های ده تایی و یکی و شمارش
هدفهای جزئی

آشنایی دانش آموزبا درست کردن دسته های ده تایی و یکی(شناختی)
دانش آموز با چگونگی استفاده از جدول ارزش مکانی آشنا شود(شناختی)
دانش آموز با شمارش عدد آشنا می شود(شناختی)
دانش آموز بتواند دسته های ده تایی و یکی را به روش های متفاوت درست کند(مهارتی)
دانش آموز بتواند اعداد را به عدد و حروف تا نودونه بنویسد(مهارتی)
دانش آموز بتواند از جدول ارزش مکانی استفاده و عدد را به داخل و خارج آن ببرد(مهارتی)
دانش آموز بتواند با شکل، چینه، عدد را نشان دهد(مهارتی)

روش تدریس

روش تلفیقی(پرسش و پاسخ، مشارکتی، بحث گروهی)
مواد و وسائل آموزشی

چینه، کارت های اعداد، چوب خط، کتاب، تخته
مدل کلاس
نیمکت ها به صورت گروهی چیده شوند.

ارزشیابی تشخیصی (ورودی)
معلم سؤالاتی در رابطه با درس جدید از دانش آموزان می پرسد، از جمله:
دسته های ده تایی و یکی را چگونه نمایش می دادیم؟
عدد 9 را با استفاده از چوب خط نمایش دهید/
چه کسایی جدول ارزش مکانی سال قبل را به یاد دارد؟
این جدول برای چه بود؟

5دقیقه

معرفی درس جدید و
ایجاد انگیزه

برای ایجاد انگیزه معلم با دانش آموزان بازی هپ را انجام می دهند. در این بازی معلم مشخص می کند که 5تا 5تا باید هپ کنید. به هر کس رسید به جای آن عدد باید بگوید هپ. این بازی برای تقویت شمارش اعداد بسیار عالی است و معلم می تواند به خوبی دانش آموزانی را که در این مبحث ضعیف هستند را شناسایی کند. همچنین برای تقویت تمرکز دانس آموزان نیز بسیار کارآمد است.

5دقیقه

ارائه درس جدید

در ابتدای تدریس معلم تخته ی کلاس را به تعداد گروه ها تقسیم می کند و سپس برای هر کدام از گروه ها عددی را مشخص می کند. به هر گروهی یک وسیله می دهد، یک گروه را چینه، دیگری را چوب خط، و…می دهد. از آن ها می خواهد در زمان مشخص شده عدد مورد نظر را با استفاده از این وسایل نشان دهند. در این زمان نیز معلم به هر گروه سر می زند تا در جریان کارشان قرار گیرد. پس از پایان زمان مشخص شده معلم از هر گروه می خواهد عدد مورد نظر را با استفاده از آن وسایلی که در دست دارند در کلاس نمایش دهند و همزمان با عدد را در جدول ارزش مکانی در قسمت گروه خود بنویسند.مثلا برای عدد 36 دانش آموزان باید سه بسته ی 10تایی و 6یکی جدا کنند طرح درس عدد و رقم دسته های ده تایی ریاضی دوم ابتدایی و در جدول ارزش مکانی عدد 3 را در قسمت ده تایی و 6 را زیر قسمت یکی باید بنویسند. سپس معلم برای هر کدام از گروه ها جدول ارزش مکانی که مضارب 10 را نشان می دهد، در قسمت هر گروه روی تابلو می نویسد. از دانش آموزان می خواهد تا با استفاده از وسایل در دسترس عدد مورد نظر را نشان دهند. سپس از دو گروه می خواهیم عدد خود را بخوانند و جدول ارزش مکانی آن را رسم کنند.
سپس معلم از دانش آموزان می خواهد تا صفحه ی 5 کتاب درسی خود را باز کنند. از آن ها می خواهد فعالیت و کاردرکلاس را انجام دهند. با توجه به تمرینات صورت گرفته دانش آموزان خیلی سریع می توانند آن را انجام دهند.
سپس به فعالیت های صفحه بعد می پردازند(معلم برای حل آن ها به دانش آموزان کارت های عددی می دهد).
در صورتی که یکی از دانش آموزان دچار مشکل شود از او می خواهیم سؤال را با استفاده از وسایلی که در اختیار داریم پاسخ دهد.

20دقیقه

ارزشیابی تکوینی

معلم در حین اینکه دانش آموزان در گروه های خود فعالیت ها را انجام می دهند و یا فعالیت ها ی کتاب را پاسخ می دهند سؤالاتی از آن ها می پرسد،از جمله:
چرا از جدول ارزش مکانی استفاده می کنیم؟
ارزش کدام عدد در این جدول بیشتر است؟چرا؟

4دقیقه
جمعبندی و نتیجه گیری

برای جمع بندی از درس امروز معلم از یکی از دانش آموزا می خواهد با استفاده از آنچه که امروز آموخته اند نیمکت های کلاس را بشمارند و جدول ارزش مکانی آن را بنویسند. در این جا نیز دانش آموز می تواند از هم گروهی های خود نیز کمک بگیرد.

4دقیقه
ارزشیابی پایانی

معلم برای ارزشابی دانش آموزان برخی از آن ها را برای حل تمرینات صفحه ی 6 کتاب درسی پای تابلو می آورد. در صورتی که دانش آموزی نتواند آن را پاسخ دهد و یا توضیح درستی بدهد می تواند از هم گروهی های خود برای حل این تمرینات استفاده کند.

10دقیقه
تعیین تکلیف
علاوه بر اینکه از دانش آموزان می خواهیم تمرینات صفحه ی 7 کتاب را حل نمایند. از آن ها می خواهیم یک وسیله و یا هر چیز دیگری که در خانه دارند را بشمارند و جدول ارزش مکانی و شکل آن را رسم کنند.

2دقیقه

1 دیدگاه برای طرح درس عدد و رقم دسته های ده تایی ریاضی دوم ابتدایی صفحه 5 تا 6

  1. admin

    طرح درس عدد و رقم دسته های ده تایی ریاضی دوم ابتدایی صفحه 5 تا 6

دیدگاه خود را بنویسید

مجموعه طرح درس دوم ابتدایی، یک منبع جامع برای یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح دوم ابتدایی است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل تمامی حوزه‌های آموزشی این سطح را پوشش می‌دهد. دروسی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش و هدیه قرآن و... در این مجموعه گنجانده شده‌اند. با استفاده از این مجموعه، دانش‌آموزان فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند. این مجموعه به عنوان یک راهنما و راهکار مناسب برای دانش‌آموزان در مدارس و مراکز آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به آن‌ها کمک می‌کند تا بهترین نتایج را در فرایند یادگیری خود بدست آورند.

در این بخش، لیست طرح درس های پایه دوم دبستان به صورت جداگانه قرار داده شده است. این طرح های درسی که برای هر درس جداگانه طراحی شده اند، به شما کمک می کنند تا به صورت منظم و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه دوم دست یابید. با کلیک بر روی هر طرح درس، می توانید آن را به صورت جداگانه دریافت کنید و با استفاده از آن، به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید. این لیست طرح درس ها، یک راهنمای کاربردی برای شما خواهد بود تا به طور منظم و سازماندهی شده، درس های مورد نیاز خود را به خوبی پیگیری کنید.

طرح درس ریاضی دوم ابتدایی

طرح درس تربیت بدنی دوم ابتدایی

طرح درس علوم دوم ابتدایی

طرح درس فارسی دوم ابتدایی

طرح درس قرآن دوم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی دوم ابتدایی

طرح درس عدد و رقم دسته های ده تایی ریاضی دوم ابتدایی
طرح درس عدد و رقم دسته های ده تایی ریاضی دوم ابتدایی صفحه 5 تا 6