طرح درس در کنار سفره هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس بیستم

تومان 10,000

شناسه محصول: طرح درس در کنار سفره هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس بیستم1690797807973 دسته: , , , ,

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس در کنار سفره هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس بیستم تشکیل شده از 5 صفحه ورد و قابل ویرایش می باشد این طرح درس به منظور آشنایی دانش آموزان با برخی از آداب اسلامی در خوردن و آشامیدن طراحی شده است. در این درس، دانش آموزان با مفهوم و اهمیت رعایت آداب خوردن در اسلام آشنا می شوند و تلاش می کنند تا این آداب را به عمل بیاورند. هدف کلی این درس، آموختن آداب اسلامی غذا خوردن و تشویق دانش آموزان به رعایت این آداب است. در پایان این درس، انتظار می رود دانش آموزان بتوانند موردی از آداب غذا خوردن را نام ببرند، علاقه نشان دهند تا این آداب را رعایت کنند و بتوانند درباره متن درس گفت و گو کرده و آن را تحلیل کنند. همچنین، این درس به منظور تقویت مهارت های عادی و روانی حرکتی دانش آموزان استفاده می شود.

نام کتاب درسی: هدیه های آسمانی مقطع تحصیلی: دوم ابتدایی
موضوع درس: در کنار سفره
تهیه کننده: مدت جلسه: 45 دقیقه
نام مدرسه: تعداد دانش آموزان: تاریخ:

اهداف
هدف کلی :
آشنایی با برخی از آداب اسلامی نحوه ی خوردن و آشامیدن
هدفهای جزئی:
ازفراگیران انتظارمیرود درپایان تدریس:
1-آشنایی با برخی آداب اسلامی غذا خوردن
2- تمایل به رعایت آداب اسلامی غذا خوردن
3- رعایت آداب اسلامی غذا خوردن
هدفهای رفتاری :
ازفراگیران انتظارمیرود درپایان تدریس:
1-دانش آموزان چند مورد از آداب غذا خوردن را نام ببرند. (دانشی)
2- نسبت به رعایت آداب خوردن و آشامیدن علاقه نشان دهند. (عاطفی)
3- درباره ی متن درس گفت و گو وقضاوت کنند (ارزشیابی)
4- مفهوم درس را در قالب نمایش ارائه دهند(کاربرد)
5- تکالیف کتاب را با مهارت انجام دهند. (روانی حرکتی – عادی)
رفتار ورودی
1-تا حدودی با آداب غذا خوردن آشنایی دارد.
ارزشیابی تشخیصی
1-قبل از خوردن غذا چه کارهایی انجام می دهید؟
2- بعد از خوردن غذا چه کارهایی انجام می دهید؟
رسانه های آموزشی
کتاب هدیه های آسمانی – کلیپ – وایت برد – ماژیک – سبد صبحانه
روش های یاددهی – یادگیری
تلفیقی از روش های پرسش پاسخ – بحث گروهی – نمایشی
مدل چینش کلاس
به صورت ردیفی – گروهی

عنوان
فعالیت های دانش آموزان
فعالیت های معلم
زمان
فعالیت های مقدماتی ارزشیابی رفتار ورودی و ایجاد انگیزه
با گشاده رویی و لبخند وارد کلاس می شوم و با ذکر یاد خدا و احوالپرسی از دانش آموزان و رسیدگی به تکالیف جلسه ی قبل درس جدید را آغاز می کنم.

زمان 5 دقیقه

ارائه درس
برای ایجاد انگیزه با وسایل صبحانه که در سبدی کوچک قرارداده ام وارد کلاس می شوم بعد از اینکه توجه دانش آموزان جلب شد از دو فراگیر که از قبل هماهنگی کرده ام می خواهم بیایند و نمایشی را اجرا کنند و از دانش آموزان تماشاگر هم می خواهم به دقت نگاه کنند که بعدا بحث و گفت و گو خواهیم کرد به این صورت که یکی از دانش آموزان قبل از خوردن صبحانه از معلم اجازه می گیرد تا برود دست هایش را بشوید ، با نام خدا شروع به خوردن می کند ، به اندازه می خورد ، لقمه هایش را کوچک بر می دارد وآرام می جود، درآخراز خدا و معلم تشکر می کند، سفره را جمع می کند ، ولی دانش آموز دیگر قبل از غذا دست هایش را نمی شوید. با نام خدا شروع به خوردن غذا نمی کند بیش از اندازه صبحانه می خورد ، لقمه هایش را بزرگ بر می دارد. تند می خورد ، ازخدا تشکر نمی کند ،در جمع کردن سفره کمک نمی کند. طرح درس در کنار سفره هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس بیستم بعد از اتمام نمایش از گروه ها می خواهم درباره ی نمایش گفت و گو کنند و کارهایی را که قبل از خوردن غذا باید انجام داد ، کارهایی که هنگام غذا خوردن باید انجام بدهیم ، و کارهایی که بعد از خوردن غذا باید انجام بدهیم را بنویسند. بعد ازاینکه دانش آموزان مفهوم درس را متوجه شدند یک بازی انجام می دهیم به این صورت که ماسک هایی که در درس فارسی برای درست و نادرست استفاده می کنند در این جا هم جمله ای را برای دانش آموزان بیان می کنم برای جمله ی درست ماسک خندان را بالا می آورند و برای جمله ی نادرست ماسک غمگین بالا آورده می شود . بعد روی درس را به صورت داستان تعریف می کنم سپس شعر مربوط به این درس را روی تابلو می نویسم تا باهم بخوانیم . وقت غذا که میشه / چه روز چه شب همیشه / با آب گرم و صابون / خوب می شوییم دستامون/ با یاد و نام الله/ اول میگیم بسم الله / آروم غذا می جویم / وقتی که ما سیر شدیم / الحمدالله میگیم/ شکر می کنیم خدا را / که آفرید غذا را/ در آخر هم یک کلیپ از آداب غذا خوردن پخش می کنم. گفت و گو کنیم : در قالب فعالیت گروهی مطالب را به بحث می گذارم تا پس از جمع بندی در گروه ، بچه ها پاسخ های مورد نظر خود را بنویسند که معمولا به آداب غذا خوردن اشاره می کنند. امین و مینا : با استفاده از صورتکهای خود به صورت دو نفری گفت و گو کرده و جواب دهند و از دانش آموزان می خواهم داستانی هم برای تصاویر بسازند.
مطالب درس را جمع بندی می کنم خلاصه را بیان می کنم از دانش آموزان می خواهم هرچه از درس جدید یاد گرفتند بیان کنند . برای ارزشیابی هم آداب غذا خوردن را مورد سنجش قرار می دهم.

35دقیقه

تعیین تکلیف

بعضی از آداب اسلامی غذا خوردن را نقاشی کنند.

5 دقیقه

1 دیدگاه برای طرح درس در کنار سفره هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس بیستم

  1. admin

    طرح درس در کنار سفره هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس بیستم

دیدگاه خود را بنویسید

مجموعه طرح درس دوم ابتدایی، یک منبع جامع برای یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح دوم ابتدایی است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل تمامی حوزه‌های آموزشی این سطح را پوشش می‌دهد. دروسی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش و هدیه قرآن و... در این مجموعه گنجانده شده‌اند. با استفاده از این مجموعه، دانش‌آموزان فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند. این مجموعه به عنوان یک راهنما و راهکار مناسب برای دانش‌آموزان در مدارس و مراکز آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به آن‌ها کمک می‌کند تا بهترین نتایج را در فرایند یادگیری خود بدست آورند.

در این بخش، لیست طرح درس های پایه دوم دبستان به صورت جداگانه قرار داده شده است. این طرح های درسی که برای هر درس جداگانه طراحی شده اند، به شما کمک می کنند تا به صورت منظم و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه دوم دست یابید. با کلیک بر روی هر طرح درس، می توانید آن را به صورت جداگانه دریافت کنید و با استفاده از آن، به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید. این لیست طرح درس ها، یک راهنمای کاربردی برای شما خواهد بود تا به طور منظم و سازماندهی شده، درس های مورد نیاز خود را به خوبی پیگیری کنید.

طرح درس ریاضی دوم ابتدایی

طرح درس تربیت بدنی دوم ابتدایی

طرح درس علوم دوم ابتدایی

طرح درس فارسی دوم ابتدایی

طرح درس قرآن دوم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی دوم ابتدایی

طرح درس در کنار سفره هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس بیستم
طرح درس در کنار سفره هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس بیستم