طرح درس هوای سالم آب سالم علوم دوم ابتدایی درس دوم

تومان 10,000

شناسه محصول: طرح درس هوای سالم آب سالم علوم دوم ابتدایی درس دوم1690830996223 دسته: , , ,

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس هوای سالم آب سالم علوم دوم ابتدایی درس دوم تشکیل شده از 5 صفحه ورد و قابل ویرایش می باشد هدف اصلی این طرح درس، آشنایی دانش آموزان با تشکیل آب آشامیدنی و نحوه استفاده درست از آن است. در حیطه شناختی، دانش آموزان چگونگی تولید آب آشامیدنی را توضیح می دهند و چند راه مصرف درست آب را نام می برند. در حیطه مهارتی، آنها یک لیست از راه های صرفه جویی در مصرف آب تهیه می کنند و در هنگام آشامیدن و شستن دست ها آب را بیهوده هدر نمی دهند. در حیطه نگرشی، دانش آموزان نسبت به استفاده درست از آب علاقه نشان می دهند. برای ارائه این درس، از مواد و وسایل آموزشی از جمله کتاب، تخته، لیوان، پارچ آب و کارت گروه بندی استفاده می شود و روش های تدریس شامل ساختن گرایی، ایفای نقش، پرسش و پاسخ می باشد.

مشخصات
کتاب : علوم تجربی نام درس: درس 2(هوای سالم، آب سالم)،
پایه: دوم ابتدایی زمان: 45 آموزگار:
هدف کلی
آشنایی با تشکیل آب آشامیدنی و استفاده درست از آن
اهداف جزیی
حیطه شناختی:
چگونگی تولید آب آشامیدنی را توضیح دهد.
چند راه مصرف درست آب را نام ببرد.
حیطه مهارتی:
لیستی از را های صرفه جویی در مصرف آب تهیه کند.
به هنگام آشامیدن و شستن دست ها آب را بیهوده هدر ندهد.
حیطه نگرشی:
نسبت به استفاده درست از آب علاقه نشان دهد.
مواد و وسایل آموزشی
کتاب، تخته، لیوان، پارچ آب، کارت گروه بندی.
روش تدریس
ساختن گرایی، ایفای نقش، پرسش و پاسخ
رفتار ورودی
انتظار می رود که دانش آموز:
نحوه تشکیل آب را بداند.
با استفاده های انسان و جانداران از آب آشنا باشد.
عوامل آلوده کننده آب را بشناسد.
ارشیابی آغازین
انسان از آب چه استفاده هایی می­کنند؟
جانوران وگیاهان از آب چه استفاده هایی می کنند؟
برای جلوگیری از آلودگی رودخانه ها چه کارهایی باید انجام بدهیم؟
ارائه درس جدید
فعالیت معلم:قبل از شروع زنگ یک پارچ شیشه ای را با آب گل آلود و کثیف پر می کنم و به همراه یک لیوان روی میز می­گذارم. طرح درس هوای سالم آب سالم علوم دوم ابتدایی درس دوم در ابتدای کلاس و بعد از حضور و غیاب به بچه­ها می­گویم خیلی احساس تشنگی می­کنم و به گونه­ای که بچه ها متوجه شوند لیوان را پر از آب می­کنم تا بنوشم. اگر دانش آموزان متوجه شدند و به آلوده بودن آن اشاره کردند به این ترتیب درس را آغاز می­کنم و از آن­ها می پرسم که به نظرتون آبی که ما می­نوشیم با این آب چه تفاوتی دارد؟ ( اگر بچه ها متوجه آلوده بودن آب نشدند خودم می گویم این آب که قابل نوشیدن نیست و می پرسم چرا این آب این شکلی شده و ……).
فعالیت دانش آموز : با گروه خود مشورت می کنند و پاسخ خود را بیان می کنند.ممکن است بگویند آبی که ما می خوریم آب باران، رودخانه، پشت سد و…. است.
فعالیت معلم: به پاسخ های درست آن­ها اشاره می­کنم و می­گویم درست است آبی که ما می نوشیم از این راه ها بدست می آید اما ممکن است در حین عبور آب از دریا یا رودخانه و قبل از اینکه این آب به خانه های ما برای استفاده بیاید با گل و لای، زباله و … آلوده شود. به نظرتون چطوری آلودگی های آب را از بین ببریم؟
فعالیت دانش آموز: پاسخ به پرسش معلم
فعالیت معلم: بچه ها آب رودخانه، دریا، آب پشت سد و هر آبی که برای آشامیدن استفاده می شود قبل از اینکه به دست ما برسد در جای به نام تصفیه خانه ذخیره می شود و در آنجا موادی را به آن اضافه می­کنند تا آلودگی ها و موادی که برای سلامتی ما ضرر دارد از بین بروند. سپس به آن­ها می­گویم پس باید قدر این نعمت بزرگی که با این همه زحمت به دست ما می رسد را بدانیم و به درستی از آن استفاده کنیم.
سپس از یکی از گروه­ها می­خواهم نمایش بیدار شدن از خواب و شستن دست و صورت و مسواک زدن را ب اجرا کنند و بعد از آن نحوه درست استفاده از آب را در هنگام مسواک زدن، حمام کردن و …. را توضیح می دهیم.
جمع بندی:
در پایان از هر گروه می خواهم که یک جمله در مورد آنچه امروز یاد گرفتند بنویسند و آن را برای بقیه بخوانند.
ارزشیابی پایانی
چرا ما نمی توانیم از همه آب ها بنوشیم؟
آب آشامیدنی ما چگونه تهیه می شود؟
تکلیف
بسطی امتدادی: از امروز تا هفته آینده لیستی از کارهایی که در انجام آن به درستی از آب استفاده کردی را به کمک بزرگترهایت تهیه کنید.

نام معلم: درس : علوم پایه: دوم موضوع:هوای سالم، آب سالم
آشنایی با حفظ محیط زیست جانداران

هدف کلی
آشنایی با راههای سالم نگه داشتن محیط زندگی جانداران
آشنایی با راههای تمیز کردن مدرسه

اهداف جزئی
دانش آموز بتواند چند مورد از راههای تمیز کردن محیط زیست را نام ببرد.
دانش آموز بتواند چند مورد از راههای حفظ محیط زیست جانداران را نام ببرد.
دانش آموز برای تمیز نگه داشتن محیط مدرسه راهکار ارائه دهد

حیطه شناختی
اهداف عملکردی

با رعایت راههای حفظ پاکیزگی محیط زیست به ادامه ی زندگی جانوران کمک کنند.
راه کارهای پیشنهادی جهت رفع آلودگی و حفظ محیط زیست را فهرست کرده و ارائه کنند.

حیطه ی مهارتی

دانش آموز به حفظ محیط زیست علاقمند شود.
حیطه ی نگرشی

گردش علمی
روش تدریس
الگوی تدریس
کتاب درسی_ تصاویر چاپی_ گل یا نهال کوچک
ابزار و وسایل

کلاس در فضای باز تشکیل می شود
چیدمان کلاس

سلام و احوالپرسی، حضور و غیاب، بررسی سلامت جسمی و روحی دانش آموزان، بررسی تکلیف جلسه ی قبل،
آمادگی
فعالیت های مقدماتی
از دانش آموزان می خواهیم چند مورد مصرف درست و نادرست آب را نام ببرند.
ارزشیابی آغازین

تشخیصی: از دانش آموزان می پرسم: سیزده بدر که میرین بیرون وقتی غذا خوردین زباله هاتونو چیکار کردین؟ آتیش که روشن می کنین واسه کباب بعدش خاموش میکنین دیگه؟ چجوری؟ وقتی میرین کنار رودخونه می بینین یه نفر زباله انداخته تو آب چه احساسی دارین؟

دانش آموزان را به حیاط مدرسه می بریم
انگیزه سازی
کلاس را در حیاط مدرسه تشکیل می دهیم و برای دانش آموزان توضیح می دهیم که درس امروز ما درباره ی حفظ محیط زندگی جانداران است. از آن ها می پرسم: دوست دارید محیط زندگی تان چگونه باشد؟ تمیز باشد یا زباله داشته باشد؟ دوست دارید در حیاط خانه تان درخت باشد یا نباشد؟ و…
بنظر شما چگونه می توانیم محیط زندگی مان را سالم نگه داریم؟ طرح درس هوای سالم آب سالم علوم دوم ابتدایی درس دوم سپس در مورد لزوم حفظ محیط زیست با دانش آموزان صحبت می کنیم.( برای اینکه ما بتوانیم به راحتی روی زمین زندگی کنیم و از بیماری ها در امان باشیم باید حتما محیط زندگی مان را تمیز نگه داریم. نه فقط خودمان، بلکه در تمیزی محیط زندگی تمام جانداران باید کوشا باشیم.) سپس به هر گروه چند تصویر درباره ی محیط زیست سالم و محیط زیست آلوده می دهیم و از آن ها می خواهیم درباره ی تصاویر صحبت کرده و آن ها را با هم مقایسه کنند. سپس از هر گروه یک نفر در مورد تصاویر توضیح می دهد.
در پایان کلاس این شعر را برای بچه ها می خوانم : راستی محیط زیست چیست؟ حفظ محیط زیست چیست؟ حفظ محیط، تمیزیست، تمیزی هم که سخت نیست
مواظبت کنیم از جنگل و کوه و دریا، هوای صاف و زیبا پرنده ها و گل ها
و در پایان کلاس در صورت امکان به کمک دانش آموزان یک نهال کوچک یا یک گل در باغچه می کاریم. یا اینکه به کمک دانش آموزان باغچه ی مدرسه را تمیز می کنیم.
ارائه محتوا
سوالاتی که در طی فرآیند تدریس از دانش آموزان مطرح کردیم.
ارزشیابی مستمر

از دانش آموزان به خاطر همکاریشان در حفظ پاکیزگی محیط مدرسه تشکر می کنیم و سپس با طرح چند سوال خلاصه ی بحث را بیان میکنیم: چرا باید محیطمان پاکیزه باشد؟ چگونه می توانیم به حفظ این پاکیزگی کمک کنیم؟ محیط زندگی تمیز چه فایده ای دارد؟
نتیجه گیری اینکه خداوند یک طبیعت زیبا برای ما خلق کرده و وظیفه ی ما این است که با تمیز نگه داشتن این هدیه ی خداوند، قدردانی خود را نشان دهیم.
جمع بندی و نتیجه گیری

از دانش آموزان می خواهیم برای تمیزی مدرسه شان چند راهکار پیشنهاد دهند.
ارزشیابی پایانی
از دانش آموزان می خواهیم به صورت گروهی درباره ی حفظ محیط زندگی جانداران یک روزنامه ی دیواری درست کنند و به کلاس ارائه دهند.
تعیین تکلیف

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح درس هوای سالم آب سالم علوم دوم ابتدایی درس دوم”

مجموعه طرح درس دوم ابتدایی، یک منبع جامع برای یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح دوم ابتدایی است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل تمامی حوزه‌های آموزشی این سطح را پوشش می‌دهد. دروسی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش و هدیه قرآن و... در این مجموعه گنجانده شده‌اند. با استفاده از این مجموعه، دانش‌آموزان فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند. این مجموعه به عنوان یک راهنما و راهکار مناسب برای دانش‌آموزان در مدارس و مراکز آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به آن‌ها کمک می‌کند تا بهترین نتایج را در فرایند یادگیری خود بدست آورند.

در این بخش، لیست طرح درس های پایه دوم دبستان به صورت جداگانه قرار داده شده است. این طرح های درسی که برای هر درس جداگانه طراحی شده اند، به شما کمک می کنند تا به صورت منظم و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه دوم دست یابید. با کلیک بر روی هر طرح درس، می توانید آن را به صورت جداگانه دریافت کنید و با استفاده از آن، به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید. این لیست طرح درس ها، یک راهنمای کاربردی برای شما خواهد بود تا به طور منظم و سازماندهی شده، درس های مورد نیاز خود را به خوبی پیگیری کنید.

طرح درس ریاضی دوم ابتدایی

طرح درس تربیت بدنی دوم ابتدایی

طرح درس علوم دوم ابتدایی

طرح درس فارسی دوم ابتدایی

طرح درس قرآن دوم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی دوم ابتدایی

طرح درس هوای سالم آب سالم علوم دوم ابتدایی درس دوم
طرح درس هوای سالم آب سالم علوم دوم ابتدایی درس دوم