طرح درس ساخت ماشین بادی علوم دوم ابتدایی درس هفتم

تومان 10,000

طرح درس ساخت ماشین بادی علوم دوم ابتدایی درس هفتم تشکیل شده از 2 صفحه ورد و قابل ویرایش می باشد درس ساخت ماشین بادی در علوم دوم ابتدایی، یک درس جذاب و کاربردی است که به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا با ساخت یک مدل ساده از ماشین‌های بادی، با مفاهیمی همچون صرفه‌جویی در سوخت‌ها، مشکلاتی که با تمام شدن سوخت‌ها به وجود می‌آیند، و فواید جایگزین سوخت‌ها، آشنا شوند. در این درس، دانش‌آموزان با استفاده از وسایل ساده‌ای مانند پاکت شیر، قرقره، بادکنک، خمیر بازی یا واشر، سیخ چوبی و…، ماشین بادی خود را ساخته و به حرکت درآورده و در عین حال مفاهیم مهمی را در زمینه صرفه‌جویی در سوخت‌ها و اهمیت استفاده از منابع جایگزین یاد خواهند گرفت.

روش تدریس در این درس، بر پایه ساختارگرایی و پرسش و پاسخ استوار است و دانش‌آموزان از تعامل با هم و تبادل نظر درباره نحوه ساخت ماشین بادی، بهترین گزینه‌ها را انتخاب می‌کنند و در نهایت، با داشتن یک مدل ساده اما کاربردی از ماشین بادی و …

مشخصاتکلی

باسمه تعالی
کتاب: علوم پایه:دوم ابتدایی موضوع درس :ساخت ماشین بادی
صفحات : 60و61 مدت جلسه : 45دقیقه تاریخ :
زمان
هدف کلی
ساخت ماشین بادکنکی

اهدافجزئی

دانش­آموزان بتوانند:
1-ماشین بادکنکی را بسازند و آن را به حرکت دربیاورند
2-مشکلاتی که با تمام شدن سوخت­ها به وجود می­آیند را بشناسد
3-فواید موارد دیگر به جای سوخت ها را بداند
4-به صرفه­جویی در سوخت­ها علاقه نشان دهد.
5-پیامدهای صرفه­جویی را بداند.

روش تدریس
ساختارگرایی- پرس و پاسخ

وسایل کمک آموزشی
پاکت شیر،قرقره ،بادکنک،خمیر بازی یا واشر،سیخ چوبی و…

ارائهدرس

گام اول(درگیر کردن):آیا می توانیم ماشینی درست کنیم که که از سوخت­ها استفاده نکند؟
گام دوم (کشف کردن): ساخت ماشین بادکنکی را پیشنهاد کنید؟در این مرحله دانش­اموزان شروع به ساخت ماشین که وسایل ان را از قبل آماده کردند می­کنند.(به منظور تشویق یادگیرندگان از انها بخواهید که نظرات و پیشنهادات خود را در گروه بیان کنند و از آنها دفاع کنند و در عین حال به نظرات همدیگر احترام بگذارند و صبور باشند)
گام سوم(توضیح دادن):در این مرحله یکی از اعضای گروه فعالیت های انجام شده و نتایج را یادداشت کند.در این مرحله باید مشکلاتی که در ساخت و به حرکت درآوردن ماشین و مقایسه ماشینی که زودتر به خط پایان رسید با آن­هایی که دیرتر رسیدندو.. و همچنین راه­حل های خود را بعد از اجرای مسابقه که در این مرحله انجام می شود را بیان کنند.
گام چهارم(شرح و بسط): این ماشین یک نمونه نمونه ساده است. شما می توانید با توجه به موقعیت کلاس یک ماشین دیگر را طراحی کنید؟
گام پنجم (ارزشیابی):راه حل­هایی برای صرفه جویی از سوخت­های فسیلی را نام ببری؟
اگر سوخت­ها تمام شود چه اتفاقی می­افتد؟
پیامدهای صرفه­جویی در سوخت­ها چه می­باشد؟

تعیین تکلیف
کار هایی که در خانه با استفاده از سوخت­ها انجام می دهید را فهرست کنید .

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح درس ساخت ماشین بادی علوم دوم ابتدایی درس هفتم”

مجموعه طرح درس دوم ابتدایی، یک منبع جامع برای یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح دوم ابتدایی است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل تمامی حوزه‌های آموزشی این سطح را پوشش می‌دهد. دروسی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش و هدیه قرآن و... در این مجموعه گنجانده شده‌اند. با استفاده از این مجموعه، دانش‌آموزان فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند. این مجموعه به عنوان یک راهنما و راهکار مناسب برای دانش‌آموزان در مدارس و مراکز آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به آن‌ها کمک می‌کند تا بهترین نتایج را در فرایند یادگیری خود بدست آورند.

در این بخش، لیست طرح درس های پایه دوم دبستان به صورت جداگانه قرار داده شده است. این طرح های درسی که برای هر درس جداگانه طراحی شده اند، به شما کمک می کنند تا به صورت منظم و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه دوم دست یابید. با کلیک بر روی هر طرح درس، می توانید آن را به صورت جداگانه دریافت کنید و با استفاده از آن، به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید. این لیست طرح درس ها، یک راهنمای کاربردی برای شما خواهد بود تا به طور منظم و سازماندهی شده، درس های مورد نیاز خود را به خوبی پیگیری کنید.

طرح درس ریاضی دوم ابتدایی

طرح درس تربیت بدنی دوم ابتدایی

طرح درس علوم دوم ابتدایی

طرح درس فارسی دوم ابتدایی

طرح درس قرآن دوم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی دوم ابتدایی

طرح درس ساخت ماشین بادی علوم دوم ابتدایی درس هفتم
طرح درس ساخت ماشین بادی علوم دوم ابتدایی درس هفتم