طرح درس وقت نماز هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس هفدهم

تومان 10,000

شناسه محصول: طرح درس وقت نماز هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس هفدهم1690797808008 دسته: , , ,

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس وقت نماز هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس هفدهم تشکیل شده از 5 صفحه ورد و قابل ویرایش می باشد هدف اصلی طرح درس، آشنایی با اذان به عنوان اعلام کننده اوقات نماز و مقدمه آن است. این طرح درس شامل هدفهای جزئی و رفتاری است که به دانش آموزان کمک می کند تا با نماز و اوقات آن آشنا شوند. در این درس، دانش آموزان با مکان های مناسب برای خواندن نماز آشنا می شوند و می توانند اوقات خواندن نماز را بیان کنند. همچنین، این درس به دانش آموزان کمک می کند تا در اوقات نماز، علاقه و احساس زیبایی نماز خواندن را تجربه کنند.

نام کتاب درسی: هدیه های آسمانی مقطع تحصیلی: دوم ابتدایی
موضوع درس: وقت نماز
تهیه کننده: مدت جلسه: 45 دقیقه
نام مدرسه: تعداد دانش آموزان: تاریخ:

اهداف
هدف کلی :
آشنایی با اذان به عنوان اعلام کننده ی اوقات نماز و مقدمه آن
هدفهای جزئی:
ازفراگیران انتظارمیرود درپایان تدریس:
1-آشنایی دانش آموزان با اذان به عنوان اعلام کننده اوقات نماز
2- تقویت احساس علاقه دانش آموزان به فراگیری اذان وادای نماز
3- آشنایی دانش آموزان با اوقات نماز
4- آشنایی با مکان های مناسب برای خواندن نماز
هدفهای رفتاری :
ازفراگیران انتظارمیرود درپایان تدریس:
1-دانش آموزان اوقات خواندن نماز را بیان کنند.( دانشی)
2- دانش آموزان نسبت به یادگیری درس اوقات نماز علاقه نشان دهند. (عاطفی)
3- یک نماز دو رکعتی بخوانند.(عاطفی – واکنش)
4- احساس زیبای نماز خوندن را دریک جمله بنویسند.(مهارتی)
5- تکالیف کتاب را با مهارت انجام دهند. (روانی حرکتی – عادی)
رفتار ورودی
1-صدای اذان را شنیده است.
2- وضو گرفتن را یاد گرفته است.
ارزشیابی تشخیصی
1-چه چیزی ما را به نماز دعوت می کند؟
2- چه نمازی ثواب بیشتری دارد؟
3- چه موقع هایی اذان گفته می شود؟
رسانه های آموزشی
کتاب هدیه های آسمانی – انیمیشن – وایت برد – ماژیک
روش های یاددهی – یادگیری
تلفیقی از روش های پرسش و پاسخ – بحث گروهی – نمایشی
مدل چینش کلاس
به صورت ردیفی – گروهی

عنوان
فعالیت های دانش آموزان
فعالیت های معلم
زمان
فعالیت های مقدماتی ارزشیابی رفتار ورودی و ایجاد انگیزه
ابتدا با نام و یاد خدا مهربون و احوالپرسی وحضوروغیاب ازدانش آموزان و پرسیدن دلیل غیبت دانش آموزان وپرسش ازدرس قبل تدریس درس جدید راشروع می کنم.

زمان 5 دقیقه

ارائه درس
برای ایجاد انگیزه صدای اذان را از گوشی پخش میکنم بعد از دانش آموزان می پرسم اذان شما را به یاد چه چیزی می اندازد ؟ آفرین یعنی وقت نماز است بچه ها اگر کسی در شما را بزند چه کار می کنید ؟جواب می دهند بعد از مطمئن شدن باز می کنیم و روی افراد غریبه باز نمی کنیم . وقتی تلفن خانه ی شما زنگ بزند چیکار می کنید ؟ – جواب می دهیم شاید کسی با ما کاری داشته باشد بعد ادامه می دهم بله بچه ها یه نفر که از همه مهربونتره و این همه نعمت به ما داده پشت در هست اگه گفتین کیه ؟ آفرین خدای بزرگ هست . بچه ها خدا با چه صدایی میاد درخونه های مارو میزنه ؟ با صدای اذان .خدا با صدای اذان مارا به نماز دعوت میکنه بعد توضیحات دیگری نیز اضافه می کنم بچه ها همان طور که غذا خوردن باعث رشد بدن ما می شود و ما آدم ها برای رشد بدنمان به غذا خوردن نیاز داریم وبرای اینکه روحمان هم رشد بکند باید نماز بخوانیم نماز غذای روحمان است . ما 5 وعده نماز می خوانیم. (نماز صبح2رکعت ، ظهر 4 رکعت و عصر4 رکعت ، مغرب3 رکعت و عشا4 رکعت) بچه ها حالا از کجا بفهمیم وقت نماز شده ؟ همان طور که ما از روی گرسنه شدن می فهمیم وقت غذا خوردن شده است از روی اذان هم می فهمیم وقت نماز خواندن شده است . بعد شعر مربوط به اوقات نماز را می خوانم هست واجب بر مسلمان پنج راز / خواندن روزانه پنج نوبت نماز / از اذان صبح تا وقت طلوع / بادو رکعت روز نو گردد شروع/ از اذان ظهر تا وقت غروب/ هر پر یا دختری که هست خوب / چهار رکعت ظهر می خواند نماز / چهاررکعت عصر می خواند نماز/ چون گل خورشید کم کم آب رفت / سر به زانوهای کوهی خواب رفت / وقت مغرب را سه رکعت واجب است / چهار رکعت هم عشارا واجب است/ دو به چهار و چهار و سه به چهار تا میشود هفده رکعت ای بچه ها هفده رکعت نماز یومیه / موجب پاکی و خوش فرجامیه / دوست می دارد خدای بی نیاز / بچه های مسجد اهل نماز/ با نماز هر لحظه بهتر می شویم / ما عزیز قلب مادر می شویم. یک بار دیگر انیمیشن اوقات نماز را پخش می کنم تا اگر اشکالاتی داشتند رفع شود. بعد متن درس را به صورت داستان تعریف می کنم بچه ها نمایشش را اجرا می کنند سپس از هر گروه یک نفر روی درس را می خواند .
قسمت دوست دارم : بچه ها وضو می گیرند و یک نماز دورکعتی در نماز خانه مدرسه برپا میشود.
با هم بخوانیم : خواندن دسته جمعی شعر شور نشاط فروانی به کلاس می بخشد.از دانش آموزان می خواهم با بیان خود مفهوم شعر را بیان کنند. ببین وبگو : از فراگیران می خواهم علاوه بر نوشتن اوقات نماز در زیر هر تصویر ، طرح درس وقت نماز هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس هفدهم برای هر تصویر داستن کوتاهی نیز بسازند و تعریف کنند. در آخرمطالب را جمع بندی می کنم خلاصه ی درس را ارائه می دهم بعد از فراگیران می خواهم هر چه از درس جدید یاد گرفتند بیان کنند. برای ارزشیابی هم کاربرگ های اوقات نماز را در اختیار گروه ها قرار می دهم تا کامل کنند.

35دقیقه

تعیین تکلیف

همراه خانواده ی خود در نماز جماعت شرکت نمایند.

5 دقیقه

1 دیدگاه برای طرح درس وقت نماز هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس هفدهم

  1. admin

    طرح درس وقت نماز هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس هفدهم

دیدگاه خود را بنویسید

مجموعه طرح درس دوم ابتدایی، یک منبع جامع برای یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح دوم ابتدایی است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل تمامی حوزه‌های آموزشی این سطح را پوشش می‌دهد. دروسی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش و هدیه قرآن و... در این مجموعه گنجانده شده‌اند. با استفاده از این مجموعه، دانش‌آموزان فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند. این مجموعه به عنوان یک راهنما و راهکار مناسب برای دانش‌آموزان در مدارس و مراکز آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به آن‌ها کمک می‌کند تا بهترین نتایج را در فرایند یادگیری خود بدست آورند.

در این بخش، لیست طرح درس های پایه دوم دبستان به صورت جداگانه قرار داده شده است. این طرح های درسی که برای هر درس جداگانه طراحی شده اند، به شما کمک می کنند تا به صورت منظم و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه دوم دست یابید. با کلیک بر روی هر طرح درس، می توانید آن را به صورت جداگانه دریافت کنید و با استفاده از آن، به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید. این لیست طرح درس ها، یک راهنمای کاربردی برای شما خواهد بود تا به طور منظم و سازماندهی شده، درس های مورد نیاز خود را به خوبی پیگیری کنید.

طرح درس ریاضی دوم ابتدایی

طرح درس تربیت بدنی دوم ابتدایی

طرح درس علوم دوم ابتدایی

طرح درس فارسی دوم ابتدایی

طرح درس قرآن دوم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی دوم ابتدایی

طرح درس وقت نماز هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس هفدهم
طرح درس وقت نماز هدیه آسمانی دوم ابتدایی درس هفدهم